Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700008 | İşletme Matematiği II | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Nihat AKGÜNEŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Eğri (Pol. Fonk., Rasyonel Fonk.,İrrasyonel Fonk., Üst ve Log Fonk.) çizimleri, Çok değişkenli fonksiyonlar ve kısmi türev, çok değişkenli fonksiyonların iktisadi uyg., İntegral ve uygulamaları, Belirsiz integraller, Belirli integraller ve alan hesapları, İntegralin iktisadi uyg, Seriler, Serilerin iktisadi uyg., Matrisler, Determinantlar, Matris ve determinantların iktisadi uyg., Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemlerinin uyg., Lineer(Doğrusal) Programlama
Dersin Amacı
Öğrencilere temel matematik bilgileri ile analitik ve sistematik düşünme becerisinin kazandırılması,işletme, ekonomi alanlarına yönelik problemlerde matematiksel araçların kullanımının öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 1 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 2 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 2 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 1 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İş bağlamlarıyla ilgili aritmetik, cebir ve temel geometri dahil olmak üzere temel matematiksel kavramları ve işlemleri hatırlayabilecek ve uygulayabilecektir. | P.2.19 | 1 |
| Ö2 | İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. | P.2.20 | 1 |
| Ö3 | Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. | P.2.21 | 1 |
| Ö4 | Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabili | P.3.9 | 1 |
| Ö5 | Varsayımlar, sınırlamalar ve risk gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, iş analizi ve karar verme süreçlerinde kullanılan matematiksel model ve yöntemlerin uygunluğunu ve doğruluğunu değerlendirebileceklerdir. | P.3.10 | 1 |
| Ö6 | Bütçeleme planları geliştirmek, finansal tahminler oluşturmak veya envanter yönetim sistemlerini optimize etmek gibi iş sorunlarına pratik çözümler tasarlamak için matematiksel ilkeleri kullanabileceklerdir. | P.5.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Eğri Çizimler |
| 2 | Çok değişkenli fonksiyonlar ve kısmi türev |
| 3 | Çok değişkenli fonksiyonlarda türev uygulamaları ve Zincir Kuralı |
| 4 | Çok değişkenli fonksiyonların iktisadi uygulamaları |
| 5 | Belirsiz integraller ve integral alma kuralları |
| 6 | Belirli integraller ve alan hesaplamaları |
| 7 | İntegrallerin iktisat ve işletme alanına yönelik uygulamaları |
| 8 | Seriler ve Serilerin İktisadi Uygulamaları |
| 9 | Matrisler ve vektörler, basit matris işlemleri |
| 10 | Matrislerin iktisat ve işletme alanına yönelik uygulamaları |
| 11 | Determinant ve determinant hesaplaması |
| 12 | Doğrusal denklem sistemleri ve Cramer kuralı |
| 13 | İşletme problemlerinin doğrusal denklem sistemleri ile gösterimi ve çözümü |
| 14 | Doğrusal Programlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Prof.Dr.Önalan Ö.(2020), İşletme Matematiği |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İş bağlamlarıyla ilgili aritmetik, cebir ve temel geometri dahil olmak üzere temel matematiksel kavramları ve işlemleri hatırlayabilecek ve uygulayabilecektir. | 3 | - | - |
| Ö2 | İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. | 3 | - | - |
| Ö3 | Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. | 3 | - | - |
| Ö4 | Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabili | - | 2 | - |
| Ö5 | Varsayımlar, sınırlamalar ve risk gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, iş analizi ve karar verme süreçlerinde kullanılan matematiksel model ve yöntemlerin uygunluğunu ve doğruluğunu değerlendirebileceklerdir. | - | 2 | - |
| Ö6 | Bütçeleme planları geliştirmek, finansal tahminler oluşturmak veya envanter yönetim sistemlerini optimize etmek gibi iş sorunlarına pratik çözümler tasarlamak için matematiksel ilkeleri kullanabileceklerdir. | - | - | 2 |
