Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700006 | Makroekonomi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Bilge AFŞAR |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Makroekonomi biliminin alanı, İşsizlik ve Enflasyon, Gelir ve Harcama, Talep-yanlı Denge, Talep Tarafında Değişmeler, Arz-yanlı Denge, Toplam Talep Yönetimi, Para ve Bankacılık Sistemi, Para Politikası ve Ulusal Ekonomi, Bütçe Açıkları, Uluslararası Ticaret ve Karşılaştırmalı Üstünlük, Küresel Makroekonomi
Dersin Amacı
Temel makroekonomik kavramlar, teori ve politikaları teorik, analitik ve cebirsel açıdan kavrayabilme ve yorumlayabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 2 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 2 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 3 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 3 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 2 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 2 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 1 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 3 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler GSYİH, işsizlik oranı, enflasyon oranı ve faiz oranları gibi temel makroekonomik göstergeleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler toplam talep ve arz, Keynesyen ve Klasik modeller ve iş çevrimi dahil olmak üzere makroekonominin temel modellerini ve teorilerini tanımlayabileceklerdir. | P.3.4 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabileceklerdir. | P.3.5 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilecektir. | P.4.3 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler farklı makroekonomik politikaların ekonomik istikrar ve büyümenin sağlanmasındaki etkinliğini değerlendirebilecektir. | P.5.1 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturabileceklerdir. | P.13.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Makroekonomiye giriş ve temel makroekonomik kavramlar |
| 2 | Makroekonomiye giriş ve temel makroekonomik kavramlar |
| 3 | İşsizlik ve Enflasyon |
| 4 | Gelir ve Harcama |
| 5 | Denge Teorileri, Talep Yanlı Denge, Arz Yanlı Denge |
| 6 | Toplam Talep Yönetimi |
| 7 | Para ve Bankacılık Sistemleri |
| 8 | Para Politikası, Ulusal Ekonomi ve Bütçe Açıkları |
| 9 | Ulusal gelirin bileşenleri |
| 10 | Uluslararası Ticaret ve Karşılaştırmalı Üstünlük |
| 11 | Küresel Makroekonomi ve Uluslararası İktisat |
| 12 | Küresel Makroekonomi ve Uluslararası İktisat |
| 13 | Açık Ülke Makroekonomisi ve İktisadi Büyüme |
| 14 | Açık Ülke Makroekonomisi ve İktisadi Büyüme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İktisada Giriş, Orhan Çoban, 2010 Temel Ekonomi, Tümay Ertek, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler GSYİH, işsizlik oranı, enflasyon oranı ve faiz oranları gibi temel makroekonomik göstergeleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler toplam talep ve arz, Keynesyen ve Klasik modeller ve iş çevrimi dahil olmak üzere makroekonominin temel modellerini ve teorilerini tanımlayabileceklerdir. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilecektir. | - | 3 | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler farklı makroekonomik politikaların ekonomik istikrar ve büyümenin sağlanmasındaki etkinliğini değerlendirebilecektir. | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Öğrenciler gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturabileceklerdir. | - | - | - | 3 |
