Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700003 | Hukuka Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Hukuk Kuralları, Hukuk Sistemleri; Türk Hukuk Sistemi; Hukukun Dalları ve Kaynakları; Türk Yargı Sistemi; Yargı Sistemi ve Dava Türleri; Hukuki Olaylar, ilişkiler ve işlemler; Kişilik Kavramı; Kişilerin Sınıflandırılması: Gerçek ve tüzel kişiler; Kişilerin Ehliyetleri: Hak ehliyeti, Fiili ehliyet; Hısımlık, İkametgah; Miras Kavramı ve Kanuni Mirasçılar; Haklar ve Özel Hakların İncelenmesi; Hakların Edinilmesi ve İyi niyet Kuralları: Hakların yitirilmesi, hakların korunması ve ispat yükü; Mülkiyet Hakkı, Kapsamı ve Türleri; Borç Kavramı ve Sözleşme Türleri; Serbest Muhasebecilik ve Mali Müşavirlik Mevzuatını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencileri hukukun temel kavram ve konuları hakkında bilgi sahibi yapabilmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 1 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 1 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 5 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 5 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, tüzük, içtihat, emsal karar ve hukukun üstünlüğü gibi temel hukuki kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.3.18 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, hükümetin farklı kolları ve mahkemelerin hiyerarşisi de dahil olmak üzere hukuk sisteminin yapısını ve işlevlerini açıklayabilecektir. | P.3.15 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler temel hukuki konuları ve davaları analiz etmek için temel hukuki ilkeleri uygulayabilecektir. | P.5.21 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler, tüzükler, yönetmelikler ve içtihat hukuku gibi hukuki metinleri, bunların sonuçlarını ve uygulamalarını anlamak üzere analiz edebileceklerdir. | P.5.22 | 1 |
| Ö5 | Students will be able to evaluate different legal arguments and positions, assessing their strengths and weaknesses. | P.12.29 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler çeşitli hukuki konularda iyi gerekçelendirilmiş hukuki argümanlar ve görüşler geliştirebilecek ve sunabileceklerdir. | P.12.30 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Toplumsal düzen kuralları, hukuk ve hukuk kuralları |
| 2 | Hukuk kurallarının uygulanması |
| 3 | Hukukun kaynakları, hukukun bölümleri |
| 4 | Hukukun bölümleri (Medeni hukuk, Borçlar hukuku) |
| 5 | Hukukun bölümleri (Ticaret hukuku, milletlerarası özel hukuk) |
| 6 | Kamu hukuku (Anayasa hukuku, idare hukuku) |
| 7 | Kamu hukuku (Ceza hukuku, ceza usul hukuku, uluslararası hukuk) |
| 8 | Karma hukuk dalları (Medeni, usul hukuku, icra ve iflas hukuku) |
| 9 | Karma hukuk dalları (İş hukuku, Tüketici hukuku) |
| 10 | Hak kavramı, hakkın türleri, hakların kazanılması kaybedilmesi |
| 11 | İyiniyet kavramı, hakların korunması |
| 12 | Hakların korunması |
| 13 | Hukuki olaylar eylemler ve işlemler |
| 14 | Yargı örgütü |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Haluk Hadi SÜMER,Hukuka giriş (kavramlar&kurumlar), Seçkin, Ankara 2022. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 116 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 | P12 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, hükümetin farklı kolları ve mahkemelerin hiyerarşisi de dahil olmak üzere hukuk sisteminin yapısını ve işlevlerini açıklayabilecektir. | 4 | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, tüzük, içtihat, emsal karar ve hukukun üstünlüğü gibi temel hukuki kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 4 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler temel hukuki konuları ve davaları analiz etmek için temel hukuki ilkeleri uygulayabilecektir. | - | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenciler, tüzükler, yönetmelikler ve içtihat hukuku gibi hukuki metinleri, bunların sonuçlarını ve uygulamalarını anlamak üzere analiz edebileceklerdir. | - | 5 | - |
| Ö5 | Students will be able to evaluate different legal arguments and positions, assessing their strengths and weaknesses. | - | - | 5 |
| Ö6 | Öğrenciler çeşitli hukuki konularda iyi gerekçelendirilmiş hukuki argümanlar ve görüşler geliştirebilecek ve sunabileceklerdir. | - | - | 5 |
