Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700001 | İşletme Bilimine Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hasan Fehmi ATASAĞUN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşletme ve işletme yönetimi hakkında temel bilgiler, temel işletme fonksiyonlar, üretim, pazarlama ve finans faaliyetlerinin işletmelerdeki konumu
Dersin Amacı
İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme iç ve dış çevrelerine geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlanmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 1 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 1 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 5 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | P.3.1 | 7 |
| Ö2 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri ve bu aktörlerin faaliyetlerini analiz ederek, bu süreçlerin işleyişini ve etkinliğini değerlendirme becerisi kazanırlar | P.4.1 | 7 |
| Ö3 | Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. | P.4.1 | 7 |
| Ö4 | Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. | P.12.1 | 7 |
| Ö5 | Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. | P.12.1 | 7 |
| Ö6 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | P.14.1 | 7 |
| Ö7 | Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. | P.14.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşletme Bilimi ilgili Temel Kavramlar (Girişim, Girişimci, Diğer disiplinlerle ilişkiler) |
| 2 | İşletmenin Amaçları ve Başarı Ölçütleri (verimlilik, karlılık, süreklilik) |
| 3 | İşletmelerin Sınıflandırılması |
| 4 | İşletme ve Çevresi (Açık bir sistem olarak İşletme) |
| 5 | İşletmelerde Kuruluş Çalışmaları |
| 6 | İşletmelerde Kapasite Kullanımı ve Büyüme |
| 7 | Outsourcing |
| 8 | Maliyet, Gelir, Gider, Kar |
| 9 | Başabaş Analizi |
| 10 | Yönetim tanımı, anlamı ve yönetim fonksiyonları, |
| 11 | Planlama fonksiyonu. Örgütleme fonksiyonu, Temel yönetim unvanları ve görevleri, |
| 12 | Yöneltme, Koordinasyon ve denetim fonksiyonları |
| 13 | Ar- Ge ve Yenilik Yönetimi |
| 14 | Sermaye piyasası, borsalar, Temel ekonomik göstergeler, Finansman Kaynakları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletme; Kadri Mirze, Literatür Yayınları, 2014 |
| İşletme Yönetimine Giriş; Ömer Dinçer, Yahya fidan, Alfa Basım Yayın, 2010 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P12 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri ve bu aktörlerin faaliyetlerini analiz ederek, bu süreçlerin işleyişini ve etkinliğini değerlendirme becerisi kazanırlar | - | 5 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | - | - | - | 5 |
| Ö7 | Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. | - | - | - | 5 |
