İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01181001 Uluslararası Pazarlama İletişimi 4 Bahar 8 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, grup çalışması, proje
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN C-110 [email protected] 7505
Dersin Amacı
En başarılı uluslararası pazarlama kampanyaları, hedef kitleyle en üst düzeyde iletişim ve etkileşim sağlayan kampanyalardır. Bu, bir tarafta
müşteriler, onların davranışları, psikolojileri ve karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmayı, diğer tarafta ise mevcut pazarlama
iletişimi araç ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Belirtilen önceliklerle bu ders öğrencilere, uluslararası ölçekte
çeşitli iletişim yaklaşımları ve kampanyaları tasarlamak ve uygulamak için gereken çeşitli pazarlama ve işletme disiplinlerinden strateji, araç
ve kavramların temelleri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 5
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 5
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili işbirliği yaparak, çok kültürlü ve disiplinler arası ekip çalışması becerisi kazanırlar. P.5.1 7
Ö2 Öğrenciler, çeşitli kültürel ve disiplinler arası bakış açılarını anlayarak, pazarlama iletişimi stratejilerini küresel ve çok kültürlü bir bağlamda etkili bir şekilde uygulama yetkinliği geliştirirler. P.5.1 7
Ö3 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik ekseninde pazarlama iletişimi planları geliştirerek ve bu planları sunarak etkin bir şekilde yönetme ve uygulama becerisi kazanırlar. P.6.1 7
Ö4 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında grup çalışmaları yaparak, ekip içinde etkin rol alabilme ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliği geliştirirler P.6.1 7
Ö5 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde pazar araştırması yöntemlerini kullanarak hedef pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini analiz edebilme yetkinliği kazanırlar. P.9.1 7
Ö6 Öğrenciler, pazarlama iletişimi kampanyalarında etik ilkeler doğrultusunda kararlar alarak, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine uygun stratejiler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar. P.12.1 7
Ö7 Öğrenciler, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek pazarlama iletişimi faaliyetlerinde toplumsal değerleri ve sosyal sorumluluk anlayışını gözetebilme becerisi geliştirirler P.12.1 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İletişim Konsepti- Temel Kavramlar
2 İkna Yönlü İletişim
3 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
4 Tutundurma Uygulamaları: Reklam
5 Tutundurma Uygulamaları: Kişisel Satış, Halkla İlişkiler
6 Tutundurma Uygulamaları: Satış Tutundurma
7 Ürün ve Pazarlama İletişimi
8 Dağıtım ve Pazarlama İletişimi, Fiyat ve Pazarlama İletişimi
9 Doğrudan Pazarlama
10 Online Pazarlama İletişimi
11 Sponsorluk, Amaca yönelik Pazarlama, Ticari Fuarlar ve Sergiler
12 Marka Yönetimi ve Marka Yerleştirme
13 Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması
14 İletişim Riskleri, Çıkar Çatışmaları ve Etik
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Pazarlama İletişimi Yönetimi, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat
Dijital Çağda Pazarlama İletişimi, Sinem Yeygel Çakır, Nobel Akademik Yayıncılık
Güncel Dijital Pazarlama Paradigmaları, Ed. Filiz Çayırağası, Nobel Akademik Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 1 10 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 121
Toplam Yük / 30 4,03
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P6 P9 P12
Ö1 Öğrenciler, çeşitli kültürel ve disiplinler arası bakış açılarını anlayarak, pazarlama iletişimi stratejilerini küresel ve çok kültürlü bir bağlamda etkili bir şekilde uygulama yetkinliği geliştirirler. 5 - - -
Ö2 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili işbirliği yaparak, çok kültürlü ve disiplinler arası ekip çalışması becerisi kazanırlar. 5 - - -
Ö3 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında grup çalışmaları yaparak, ekip içinde etkin rol alabilme ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliği geliştirirler - 5 - -
Ö4 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik ekseninde pazarlama iletişimi planları geliştirerek ve bu planları sunarak etkin bir şekilde yönetme ve uygulama becerisi kazanırlar. - 5 - -
Ö5 Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde pazar araştırması yöntemlerini kullanarak hedef pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini analiz edebilme yetkinliği kazanırlar. - - 5 -
Ö6 Öğrenciler, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek pazarlama iletişimi faaliyetlerinde toplumsal değerleri ve sosyal sorumluluk anlayışını gözetebilme becerisi geliştirirler - - - 5
Ö7 Öğrenciler, pazarlama iletişimi kampanyalarında etik ilkeler doğrultusunda kararlar alarak, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine uygun stratejiler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar. - - - 5