Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01181001 | Uluslararası Pazarlama İletişimi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Sunum, grup çalışması, proje |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Nihan TOMRİS KÜÇÜN | C-110 | [email protected] | 7505 |
Dersin Amacı
En başarılı uluslararası pazarlama kampanyaları, hedef kitleyle en üst düzeyde iletişim ve etkileşim sağlayan kampanyalardır. Bu, bir tarafta
müşteriler, onların davranışları, psikolojileri ve karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmayı, diğer tarafta ise mevcut pazarlama
iletişimi araç ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Belirtilen önceliklerle bu ders öğrencilere, uluslararası ölçekte
çeşitli iletişim yaklaşımları ve kampanyaları tasarlamak ve uygulamak için gereken çeşitli pazarlama ve işletme disiplinlerinden strateji, araç
ve kavramların temelleri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.
müşteriler, onların davranışları, psikolojileri ve karar verme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmayı, diğer tarafta ise mevcut pazarlama
iletişimi araç ve teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmayı gerektirmektedir. Belirtilen önceliklerle bu ders öğrencilere, uluslararası ölçekte
çeşitli iletişim yaklaşımları ve kampanyaları tasarlamak ve uygulamak için gereken çeşitli pazarlama ve işletme disiplinlerinden strateji, araç
ve kavramların temelleri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 5 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 5 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili işbirliği yaparak, çok kültürlü ve disiplinler arası ekip çalışması becerisi kazanırlar. | P.5.1 | 7 |
| Ö2 | Öğrenciler, çeşitli kültürel ve disiplinler arası bakış açılarını anlayarak, pazarlama iletişimi stratejilerini küresel ve çok kültürlü bir bağlamda etkili bir şekilde uygulama yetkinliği geliştirirler. | P.5.1 | 7 |
| Ö3 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik ekseninde pazarlama iletişimi planları geliştirerek ve bu planları sunarak etkin bir şekilde yönetme ve uygulama becerisi kazanırlar. | P.6.1 | 7 |
| Ö4 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında grup çalışmaları yaparak, ekip içinde etkin rol alabilme ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliği geliştirirler | P.6.1 | 7 |
| Ö5 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde pazar araştırması yöntemlerini kullanarak hedef pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini analiz edebilme yetkinliği kazanırlar. | P.9.1 | 7 |
| Ö6 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi kampanyalarında etik ilkeler doğrultusunda kararlar alarak, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine uygun stratejiler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar. | P.12.1 | 7 |
| Ö7 | Öğrenciler, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek pazarlama iletişimi faaliyetlerinde toplumsal değerleri ve sosyal sorumluluk anlayışını gözetebilme becerisi geliştirirler | P.12.1 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim Konsepti- Temel Kavramlar |
| 2 | İkna Yönlü İletişim |
| 3 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
| 4 | Tutundurma Uygulamaları: Reklam |
| 5 | Tutundurma Uygulamaları: Kişisel Satış, Halkla İlişkiler |
| 6 | Tutundurma Uygulamaları: Satış Tutundurma |
| 7 | Ürün ve Pazarlama İletişimi |
| 8 | Dağıtım ve Pazarlama İletişimi, Fiyat ve Pazarlama İletişimi |
| 9 | Doğrudan Pazarlama |
| 10 | Online Pazarlama İletişimi |
| 11 | Sponsorluk, Amaca yönelik Pazarlama, Ticari Fuarlar ve Sergiler |
| 12 | Marka Yönetimi ve Marka Yerleştirme |
| 13 | Pazarlama İletişimi Etkinliklerinin Planlanması |
| 14 | İletişim Riskleri, Çıkar Çatışmaları ve Etik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Pazarlama İletişimi Yönetimi, Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, MediaCat |
| Dijital Çağda Pazarlama İletişimi, Sinem Yeygel Çakır, Nobel Akademik Yayıncılık | |
| Güncel Dijital Pazarlama Paradigmaları, Ed. Filiz Çayırağası, Nobel Akademik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 10 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 121 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P6 | P9 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, çeşitli kültürel ve disiplinler arası bakış açılarını anlayarak, pazarlama iletişimi stratejilerini küresel ve çok kültürlü bir bağlamda etkili bir şekilde uygulama yetkinliği geliştirirler. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde farklı disiplinlerden ve kültürlerden gelen bireylerle etkili işbirliği yaparak, çok kültürlü ve disiplinler arası ekip çalışması becerisi kazanırlar. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında grup çalışmaları yaparak, ekip içinde etkin rol alabilme ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliği geliştirirler | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik ekseninde pazarlama iletişimi planları geliştirerek ve bu planları sunarak etkin bir şekilde yönetme ve uygulama becerisi kazanırlar. | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi projelerinde pazar araştırması yöntemlerini kullanarak hedef pazarın ihtiyaçlarını ve beklentilerini analiz edebilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenciler, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek pazarlama iletişimi faaliyetlerinde toplumsal değerleri ve sosyal sorumluluk anlayışını gözetebilme becerisi geliştirirler | - | - | - | 5 |
| Ö7 | Öğrenciler, pazarlama iletişimi kampanyalarında etik ilkeler doğrultusunda kararlar alarak, dürüstlük ve şeffaflık ilkelerine uygun stratejiler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | - | 5 |
