Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01180002 | Bitirme Projesi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Beyza AKSOY MIHOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Literatür Tarama, Proje Çalışma Planının Hazırlanması, Veri Toplama, Genel Bilgiler, Gereç ve Yöntemin Yazılması, Sonuç, Öneriler ve Kaynakçanın Yazılması
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırmanın planlanması, yürütülmesi, yazılması ve sunulması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 5 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 1 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 5 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 5 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 5 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 5 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 5 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | P.1.1 | 7 |
| Ö2 | SPSS gibi istatistiksel veri analizi programlarını araştırma soruları ve değişken tiplerine göre kullanabilir. | P.2.8 | 7 |
| Ö3 | Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. | P.2.3 | 7 |
| Ö4 | Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporugeliştirebilir. | P.6.3 | 7 |
| Ö5 | Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. | P.7.3 | 7 |
| Ö6 | Nitel veya nicel tasarıma sahip araştırmaları, onların temel problemlerini, hipotezlerini, bulgularını ve sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | P.8.2 | 7 |
| Ö7 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | P.8.3 | 7 |
| Ö8 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | P.8.4 | 7 |
| Ö9 | Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. | P.8.5 | 7 |
| Ö10 | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | P.9.1 | 7 |
| Ö11 | Alanındaki güncel konuları hem uygulama hem de teorik açıdan değerlendirip izleyebilir. | P.10.3 | 7 |
| Ö12 | Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek, etik kurallar çerçevesinde akademik ve mesleki çalışmalarını yürütebilme becerisi kazanır. | P.12.4 | 7 |
| Ö13 | Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde karşılaştıkları etik ve mesleki sorunları ahlaki değerler doğrultusunda çözme yetkinliği kazanır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirler | P.12.1 | 7 |
| Ö14 | Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. | P.14.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Literatür Tarama |
| 2 | Literatür Tarama |
| 3 | Proje Konusunun Seçimi |
| 4 | Proje Çalışma Planının Hazırlanması |
| 5 | Proje Hazırlama Planının Sunumu |
| 6 | Yöntemin Belirlenmesi |
| 7 | Yöntemin Belirlenmesi |
| 8 | Veri Toplama |
| 9 | Veri Toplama |
| 10 | Veri Analizi |
| 11 | Giriş, Literatür ve Yöntemin Yazılması |
| 12 | Giriş, literatür ve Yöntemin Yazılması |
| 13 | Bulgular ve Tartışmanın Yazılması |
| 14 | Araştırma Sunumunun Hazırlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Umberto Eco Tez Nasıl Yazılır? |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 10 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 90 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 7 | 91 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 14 | 8 | 112 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 245 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P12 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | SPSS gibi istatistiksel veri analizi programlarını araştırma soruları ve değişken tiplerine göre kullanabilir. | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporugeliştirebilir. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Nitel veya nicel tasarıma sahip araştırmaları, onların temel problemlerini, hipotezlerini, bulgularını ve sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö7 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö8 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö9 | Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö10 | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö11 | Alanındaki güncel konuları hem uygulama hem de teorik açıdan değerlendirip izleyebilir. | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö12 | Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde karşılaştıkları etik ve mesleki sorunları ahlaki değerler doğrultusunda çözme yetkinliği kazanır ve mesleki sorumluluklarını yerine getirirler | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö13 | Öğrenciler, bitirme tezi sürecinde ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket ederek, etik kurallar çerçevesinde akademik ve mesleki çalışmalarını yürütebilme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö14 | Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
