Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01171002 | Araç Rotalama | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Bu ders kapsamında, öğrencilerin konuları daha iyi kavrayabilmeleri için haftalık ödevler verilecektir. Bu ödevlerin yanı sıra sınavlar ve bir proje de olacaktır. Öğrencilerin ödevlerini son teslim tarihinden önce sisteme yüklemeleri ve derste ilgili soruları cevaplayabilmeleri beklenmektedir. Bu ödevlere yeterli zaman ayrılmalı ve gerekli teslimatlar sağlanmalıdır. Ayrıca, öğrencilerin en fazla iki kişilik gruplar halinde çalışabilecekleri bir dönem projesi de olacaktır. Bu projede, öğrencilerin ilgi duydukları bir konu hakkında kısa bir makale yazmaları beklenmektedir. Dönem sonunda bir sunum ve final makalesi teslim edilmelidir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Esra BOZ | A-306 | [email protected] | 7677 |
Dersin İçeriği
"Araç Rotalama" dersinin içeriği, rotalama algoritmaları, optimizasyon teknikleri ve bunların lojistik ve taşımacılıkta uygulamaları üzerine derinlemesine bir inceleme sunar. Ders, rota planlama, kaynak tahsisi ve operasyonel verimliliği artırmak için karmaşık rotalama problemlerinin çözümünü kapsar.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere araç rotalarını verimlilik ve maliyet etkinliği açısından optimize etmek için kullanılan teknikler ve algoritmalar hakkında bilgi sağlamaktır. Ders, lojistik ve taşımacılık alanındaki pratik uygulamalara ve gerçek dünya rotalama problemlerinin çözümüne odaklanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.9 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.10 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, taşımacılık, depolama ve bilgi sistemlerinin rolleri de dahil olmak üzere küresel ölçekte tedarik zincirlerinin yönetilmesinde yer alan süreç ve stratejileri açıklayabilecektir. | P.2.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araç rotalamanın önemi ve türleri |
| 2 | Araç rotalamanın önemi ve türleri |
| 3 | Ulaştırma ve atama problemleri |
| 4 | Enkısa yol problemi ve çözüm yaklaşımları |
| 5 | Gezgin Satıcı Problemi |
| 6 | Kapasiteli araç rotalama problemi ve alt türleri |
| 7 | Topla-dağıt problemi, stok rotalama problemi |
| 8 | Çinli postacı ve kırsal postacı problemleri |
| 9 | Kapasiteli ayrıt rotalama problemi |
| 10 | En yakın komşuluk, süpürme ve kazanım algoritmaları |
| 11 | Metasezgiseller ile Araç Rotalama Problemi |
| 12 | Metasezgiseller ile Araç Rotalama Problemi |
| 13 | Metasezgiseller ile Araç Rotalama Problemi |
| 14 | Metasezgiseller ile Araç Rotalama Problemi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 92 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, taşımacılık, depolama ve bilgi sistemlerinin rolleri de dahil olmak üzere küresel ölçekte tedarik zincirlerinin yönetilmesinde yer alan süreç ve stratejileri açıklayabilecektir. | - | - |
