Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01171001 | Uluslararası Ticarette Jeoekonomi | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER | C-103 | [email protected] | 7610 | Perşembe |
Dersin İçeriği
Jeoekonomik kavram ve teorileri anlamak, Küresel güç dinamiklerini değerlendirmek, Kritik sektörlerin jeoekonomik rolünü incelemek, Güncel jeoekonomik olayları ve eğilimleri takip ederek, öğrencilerin bu gelişmelerin uluslararası ticaret üzerindeki etkilerini değerlendirmelerini sağlamak.
Öğrencilere, analitik düşünme ve eleştirel bakış açısı kazandırmak.
Öğrencilere, analitik düşünme ve eleştirel bakış açısı kazandırmak.
Dersin Amacı
Uluslararası Ticarette Jeoekonomi dersi, öğrencilerin küresel ekonomik ilişkileri ve bunların jeopolitik bağlamda nasıl şekillendiğini anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, uluslararası ticaretin ekonomik, politik ve stratejik yönlerini analiz etmeye odaklanarak, öğrencilere jeoekonomik düşünme ve analiz yetenekleri kazandırmayı hedefler. Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticaretin karmaşıklığını ve çok boyutlu doğasını daha iyi anlamalarını sağlayarak, kariyerlerinde stratejik ve analitik bir perspektif geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 4 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler uluslararası ekonomideki karşılaştırmalı üstünlük, döviz kurları, ticaret dengeleri ve uluslararası sermaye akışları gibi temel kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.10 | 1 |
| Ö3 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | P.1.12 | 5 |
| Ö4 | Öğrenciler, uluslararası ticaretin hukuki çerçevesini anlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde ticari ilişkilerde karşılaşılan temel hukuki kavramları ve prensipleri değerlendirir ve bu bilgileri güncel ticaret uygulamalarına entegre edebilme yetkinliği kazanırlar. | P.1.13 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler mikroekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabileceklerdir. | P.2.3 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler, uluslararası ticareti nasıl düzenlediği ve ulusal çıkarları nasıl koruduğu da dahil olmak üzere gümrük mevzuatının temel ilke ve amaçlarını açıklayabilecektir. | P.2.7 | 1 |
| Ö7 | Öğrenciler makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabileceklerdir. | P.3.5 | 1 |
| Ö8 | Öğrenciler uluslararası ekonomi teorilerini gerçek dünyadaki durumlara ve güncel küresel ekonomik konulara uygulayabileceklerdir. | P.3.6 | 1 |
| Ö9 | Öğrenciler, çeşitli paydaşların rolleri ve ticarete uygunluğun önemi de dahil olmak üzere, uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili ilke ve süreçleri açıklayabilecektir. | P.3.8 | 1 |
| Ö10 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | P.3.1 | 1 |
| Ö11 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | P.4.1 | 1 |
| Ö12 | Öğrenciler ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilecektir. | P.4.3 | 1 |
| Ö13 | Öğrenciler tarifeler, kotalar ve ticaret anlaşmaları gibi uluslararası ticaret politikalarının yerel ve küresel ekonomiler üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | P.4.4 | 1 |
| Ö14 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri ve bu aktörlerin faaliyetlerini analiz ederek, bu süreçlerin işleyişini ve etkinliğini değerlendirme becerisi kazanırlar | P.4.1 | 1 |
| Ö15 | Öğrenciler gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturabileceklerdir. | P.13.2 | 3 |
| Ö16 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | P.14.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar |
| 2 | Jeoekonomik Güçler ve Aktörler |
| 3 | Küresel Ekonomik Güç Dengesinde Değişim |
| 4 | Ticaret Savaşları ve Tarifeler |
| 5 | Bölgesel Ekonomik Entegrasyon ve Jeoekonomi |
| 6 | Küresel Tedarik Zincirleri ve Jeoekonomi |
| 7 | Finansal Piyasalar ve Jeoekonomi |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Teknoloji ve İnovasyonun Jeoekonomik Etkileri |
| 10 | Gelişmekte Olan Ülkeler ve Jeoekonomi |
| 11 | Enerji, İklim Değişikliği ve Jeoekonomik Etkileri |
| 12 | Geleceğin Jeoekonomik Trendleri |
| 13 | Genel Değerlendirme |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Geo-economics and Power Politics in the 21st Century The Revival of Economic Statecraft Edited By Mikael Wigell, Sören Scholvin, Mika Aaltola |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 10 (%) |
| Sunum | 1 | 10 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 121 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler uluslararası ekonomideki karşılaştırmalı üstünlük, döviz kurları, ticaret dengeleri ve uluslararası sermaye akışları gibi temel kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, uluslararası ticaretin hukuki çerçevesini anlayarak, ulusal ve uluslararası düzeyde ticari ilişkilerde karşılaşılan temel hukuki kavramları ve prensipleri değerlendirir ve bu bilgileri güncel ticaret uygulamalarına entegre edebilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler mikroekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Öğrenciler, uluslararası ticareti nasıl düzenlediği ve ulusal çıkarları nasıl koruduğu da dahil olmak üzere gümrük mevzuatının temel ilke ve amaçlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Öğrenciler makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Öğrenciler uluslararası ekonomi teorilerini gerçek dünyadaki durumlara ve güncel küresel ekonomik konulara uygulayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Öğrenciler, çeşitli paydaşların rolleri ve ticarete uygunluğun önemi de dahil olmak üzere, uluslararası ticaret ve lojistikle ilgili ilke ve süreçleri açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Öğrenciler fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö12 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri ve bu aktörlerin faaliyetlerini analiz ederek, bu süreçlerin işleyişini ve etkinliğini değerlendirme becerisi kazanırlar | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö13 | Öğrenciler ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilecektir. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö14 | Öğrenciler tarifeler, kotalar ve ticaret anlaşmaları gibi uluslararası ticaret politikalarının yerel ve küresel ekonomiler üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - |
| Ö15 | Öğrenciler gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö16 | Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar | - | - | - | - | - | - |
