Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01170003 | Staj | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 8 | 8 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr.Arş.Gör. Mine ÜZÜMCÜOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Staj süresince, öğrenciler iş yerindeki süreçleri öğrenir, çeşitli projelerde yer alır ve profesyonel becerilerini geliştirirler. Ders, stajyerin görev ve sorumluluklarını, iş yerinde etik kuralları, performans değerlendirmesi ve raporlama süreçlerini kapsar. Öğrenciler, staj sonunda bir final raporu hazırlayarak, elde ettikleri deneyimleri ve öğrenimleri sunarlar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik bilgilerini pratikte uygulayabilmeleri için profesyonel bir iş ortamında deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, staj süresince sektörel bilgi ve becerilerini geliştirecek, iş dünyasında karşılaşabilecekleri gerçek sorunlarla başa çıkma yetkinliği kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 1 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 5 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 1 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindikleri teorik bilgileri staj süresince gerçek iş ortamında uygulayarak, sektördeki güncel pratikleri ve operasyonel süreçleri deneyimleme fırsatı bulurlar. | P.1.15 | 7 |
| Ö2 | Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerindeki uygulamaları gözlemleyerek, akademik bilgilerini mesleki bağlamda nasıl kullanabileceklerini öğrenir ve bu bilgileri iş ortamında etkin bir şekilde uygulama becerisi kazanırlar. | P.1.16 | 7 |
| Ö3 | Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili mevcut problemleri belirleyip, bu problemleri çözmek için veri toplama, analiz ve raporlama becerilerini geliştirirler ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetebilirler. | P.2.20 | 7 |
| Ö4 | Öğrenciler, staj deneyimleri sırasında yaptıkları araştırmaları ve analizleri sözlü sunumlarla ifade edebilme yetkinliği kazanır, böylece uluslararası ticaret ve lojistik alanında elde ettikleri bilgileri profesyonel ve akademik çevrelerde etkili bir şekilde aktarabilirler. | P.2.22 | 7 |
| Ö5 | Öğrenciler, staj boyunca grup projelerinde aktif rol alarak, iş birliği ve takım çalışması becerilerini geliştirir ve grup çalışmalarında liderlik ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanırlar. | P.6.4 | 7 |
| Ö6 | Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanında raporlar hazırlayabilir ve bu raporları profesyonel ortamlarda sunabilirler. | P.11.6 | 7 |
| Ö7 | Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar | P.14.16 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İlgili evrakların hazırlanması ve teslim edilmesi |
| 1 | Staj süreci boyunca edinilen kazanımların raporlanması |
| 2 | Staj süreci boyunca edinilen kazanımların raporlanması |
| 3 | Staj süreci boyunca edinilen kazanımların raporlanması |
| 4 | Staj süreci boyunca edinilen kazanımların raporlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Staj Raporu Yazım Kılavuzu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | 1 | 80 (%) |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 20 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 20 | 9 | 180 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P6 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindikleri teorik bilgileri staj süresince gerçek iş ortamında uygulayarak, sektördeki güncel pratikleri ve operasyonel süreçleri deneyimleme fırsatı bulurlar. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerindeki uygulamaları gözlemleyerek, akademik bilgilerini mesleki bağlamda nasıl kullanabileceklerini öğrenir ve bu bilgileri iş ortamında etkin bir şekilde uygulama becerisi kazanırlar. | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili mevcut problemleri belirleyip, bu problemleri çözmek için veri toplama, analiz ve raporlama becerilerini geliştirirler ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetebilirler. | - | 3 | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, staj deneyimleri sırasında yaptıkları araştırmaları ve analizleri sözlü sunumlarla ifade edebilme yetkinliği kazanır, böylece uluslararası ticaret ve lojistik alanında elde ettikleri bilgileri profesyonel ve akademik çevrelerde etkili bir şekilde aktarabilirler. | - | 3 | - | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler, staj boyunca grup projelerinde aktif rol alarak, iş birliği ve takım çalışması becerilerini geliştirir ve grup çalışmalarında liderlik ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanında raporlar hazırlayabilir ve bu raporları profesyonel ortamlarda sunabilirler. | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar | - | - | - | - | 4 |
