İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01170002 Uluslararası Pazar Araştırmaları 4 Güz 7 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Sinan ÇİZMECİOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
GTİP'ler bazında hedef Pazar amtrisinin trade Map ve benzeri sitelerden hazırlanması ve bunların yorumlanarak hedef Pazar tespiti yapılması
Dersin Amacı
Öğrencilerin dış ticarette büyük veriyi ve istatistiksel akışları kullanarak hedef pazarları tespit etme yöntemini öğrenmeleri ve uygulamalar ile pekiştirmeleri ve hazır Pazar araştırmalarını tespit ederek bunlardan yararlanmanın ve hedef pazar kavramını geliştirmeleri
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 4
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 4
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 3
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 5
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 5
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 3
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 5
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 5
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 5
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 2
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 2
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, pazar bölümlendirmesi, birincil ve ikincil veriler ve kültürel analiz gibi uluslararası pazar araştırmasıyla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. P.4.13 1
Ö2 Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri ve veri analiz teknikleri de dahil olmak üzere uluslararası pazar araştırmasının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. P.5.7 1
Ö3 Öğrenciler uluslararası pazarlara ilişkin verileri toplamak ve analiz etmek için pazar araştırma araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir. P.7.3 1
Ö4 Öğrenciler uluslararası pazardaki eğilimleri, fırsatları ve zorlukları belirlemek için pazar araştırması verilerini analiz edebilecektir. P.8.8 1
Ö5 Öğrenciler pazar araştırması bulgularının güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilecek ve pazara giriş stratejileri için bilinçli önerilerde bulunabilecektir. P.9.9 1
Ö6 Öğrenciler stratejik iş kararlarını desteklemek için kapsamlı bir uluslararası pazar araştırma planı tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. P.10.10 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Uluslararası pazarlama ve ihracat pazarlaması
2 İHRACAT SANATI (TEORİK BÖLÜM)
3 TİCARİ BİLGİ VE İSTİHBARAT (TEORİK BÖLÜM) o Dış ticaret meslek piramidi o Ticari bilgideki devrim ve temel değişiklikler
4 Hedef Pazar tespitinde temel güçler o Hedef Pazar tespitinde yanlış tedaviler o Hedef Pazar tespitinde terzilik rutin yaklaşım o Hedef Pazar matrisi yaklaşımı
5 GTİP tespiti o Hedef Pazar matrisi kavramı o Hedef ülkelerin analizi
6 Verilerin dış ticaret araştırması - Yeni nesil dış ticaret araştırması
7 HEDEF PAZAR ARAŞTIRMAS
8 Hedef pazarın raporlama analizi o Müşteri ve rakip pazarlama o Hedef pazar operasyon planı
9 Hedef Pazar tespitinde temel güçler o Hedef Pazar tespitinde yanlış tedaviler o Hedef Pazar tespitinde terzilik yöntemi yaklaşımı
10 Hedef Pazar matrisinin birlikte hazırlanması o Hedef ülkelerin analizi
11 HEDEF PAZAR MATRİSİ HAZIRLANMASI
12 Firmaya özgü matematiksel matrislerin kullanımı o İstatistiklerin yorumlanması o Veriyi hesaplama sanatı
13 HEDEF PAZAR MATRİSİNİN HAZIRLANMASI o Kullanılacak teknikler ve ilkeler o Tabloların tek bir tablo haline getirilmesinin sağlayacağı faydalar o TABLOLARIN TEK BİR MATRİSE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ öğrencilerle birlikte uygulama
14 HEDEF PAZAR MATRİSİNİN YORUMLANMASI o Temel Felsefe ve ilkeler o Hedef Pazar ayrımı temel güçler o Yanlış yaklaşımların eleştirisi o Firma beklentilerin sorunlar ve analizde kullanılmas
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Koç Yaman, "Yeni Nesil Dış Ticaret İstihbaratı", Kuzgun Kitapevi, Kasım 2016
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 35 35
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 35 35
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 174
Toplam Yük / 30 5,80
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5 P7 P8 P9 P10
Ö1 Öğrenciler, pazar bölümlendirmesi, birincil ve ikincil veriler ve kültürel analiz gibi uluslararası pazar araştırmasıyla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. 5 - - - - -
Ö2 Öğrenciler, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri ve veri analiz teknikleri de dahil olmak üzere uluslararası pazar araştırmasının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. - 5 - - - -
Ö3 Öğrenciler uluslararası pazarlara ilişkin verileri toplamak ve analiz etmek için pazar araştırma araçlarını ve tekniklerini uygulayabileceklerdir. - - 5 - - -
Ö4 Öğrenciler uluslararası pazardaki eğilimleri, fırsatları ve zorlukları belirlemek için pazar araştırması verilerini analiz edebilecektir. - - - 5 - -
Ö5 Öğrenciler pazar araştırması bulgularının güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilecek ve pazara giriş stratejileri için bilinçli önerilerde bulunabilecektir. - - - - 5 -
Ö6 Öğrenciler stratejik iş kararlarını desteklemek için kapsamlı bir uluslararası pazar araştırma planı tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. - - - - - 5