İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01170001 Mesleki İngilizce V 4 Güz 7 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları, Uluslararası Ticaret ve İşletme alanlarında gerekli olan, ticari ve iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmayı hedefleyerek, ileri seviyede bir hazırlık sunmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin iş dünyasında ve profesyonel ortamlarda ileri düzey İngilizce dil becerilerini daha da geliştirmektir. Öğrenciler, mesleki terminolojiyi daha etkin kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerilerini güçlendirmeyi, uluslararası iş dünyasında profesyonelce iletişim kurmayı öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 5
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 5
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 1
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. P.10.5 7
Ö2 Öğrenciler uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki gelişmeleri hem Türkçe hem de İngilizce olarak takip edip analiz edebilecek ve bu gelişmeleri her iki dilde etkin bir şekilde özetleyip tartışabileceklerdir. P.10.12 7
Ö3 Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. P.11.1 7
Ö4 Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. P.11.2 7
Ö5 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik bağlamında karşılaşılan dil ve kültürel farklılıkları anlayarak, bu farklılıkları yönetme ve iletişimde uygun stratejiler geliştirme becerisi geliştirirler. P.11.5 7
Ö6 Öğrenciler, organizasyonlarıyla ilgili hedefler, misyonlar, vizyonlar, hedef pazarlar, konumlandırma, portföy tasarımı ve pazarlama performansı ölçümü konularında analiz edip önerilerde bulunabilmek için gerekli yabancı dile sahip olma konusunda beceri edineceklerdir. P.14.15 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Introduction to writing process
2 Introduction to five-paragraph essay
3 Introductory paragraph and writing a thesis statement
4 Introduction to body paragraphs
5 Conclusion paragraph
6 How to avoid informal ‘you'
7 How to avoid plagiarism
8 Revision
9 Introduction to Cause and Effect
10 Introduction to Compare and Contrast
11 Introduction to argumentative essay
12 How to do in-text and end-of-text citations
13 Tips for how to make good presentations
14 Oral presentations
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Effective Academic Writing, Jason Davis & Rhonda Liss, Oxford University Press, 2006.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10 P11 P14
Ö1 Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. 5 - -
Ö2 Öğrenciler uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki gelişmeleri hem Türkçe hem de İngilizce olarak takip edip analiz edebilecek ve bu gelişmeleri her iki dilde etkin bir şekilde özetleyip tartışabileceklerdir. 5 - -
Ö3 Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. - 5 -
Ö4 Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. - 5 -
Ö5 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik bağlamında karşılaşılan dil ve kültürel farklılıkları anlayarak, bu farklılıkları yönetme ve iletişimde uygun stratejiler geliştirme becerisi geliştirirler. - - -
Ö6 Öğrenciler, organizasyonlarıyla ilgili hedefler, misyonlar, vizyonlar, hedef pazarlar, konumlandırma, portföy tasarımı ve pazarlama performansı ölçümü konularında analiz edip önerilerde bulunabilmek için gerekli yabancı dile sahip olma konusunda beceri edineceklerdir. - - 3