Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01161002 | E-Ticaret | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK | A-102 | [email protected] | 7231 | Salı 16:00-17:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders ile amaçlanan, E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlanmasıdır. Dersin kapsamında; e-ticaret, e–ticaret geliştirme ve uygulama süreçleri, e–ticaret iş modellerinin sınıflandırılması, dijital pazarlama, mobil pazarlama, sosyal ticaret, sosyal ticaretin özellikleri ve sosyal alışveriş vb. kavramlar yer almaktadır
Dersin Amacı
Dünyada hızla gelişen yeni ticaret (ve pazarlama) ortamlarını ve imkanlarını tanıtmak, pazarlama bilgilerini elektronik ticaret ortamlarına nasıl uygulayabileceklerini öğretmek, elektronik pazarlardaki fırsatları analiz
etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 3 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, ithalat/ihracat prosedürleri, ticaret düzenlemeleri, tarifeler ve ticaret belgeleri gibi uluslararası ticaret işlemleriyle ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.3 | 1,6 |
| Ö2 | Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. | P.1.5 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. | P.1.6 | 1 |
| Ö4 | Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | P.1.1 | 1,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Elektronik Ticareti |
| 2 | Elektronik Ticarette Evreler |
| 3 | Elektronik Ticarette İdari Ve Teknik Adımlar |
| 4 | E-İş Modelleri |
| 5 | Web Sitesi Özellikleri |
| 6 | Elektronik Ticarette Güvenlik |
| 7 | Elektronik Ticarette Ödeme Şekilleri |
| 8 | Vize |
| 9 | Dijital Pazarlama |
| 10 | Dijital Pazarlama |
| 11 | e- pazaryerleri |
| 12 | Sosyal Mecralarda Pazarlama |
| 13 | e-ihracat |
| 14 | e-ihracat |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E- Ticaret ÖZMEN Şule, |
| Dijital Pazarlama Stratejisi Simon Kingsnorth |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 28 | 28 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 28 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 126 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | - |
| Ö2 | Öğrenciler, ithalat/ihracat prosedürleri, ticaret düzenlemeleri, tarifeler ve ticaret belgeleri gibi uluslararası ticaret işlemleriyle ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | - |
| Ö3 | Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. | - |
| Ö4 | Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. | - |
