İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01161002 E-Ticaret 3 Bahar 6 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hasan GEDİK A-102 [email protected] 7231 Salı
16:00-17:00
Dersin İçeriği
Bu ders ile amaçlanan, E-Ticaret Uygulamalarının öğrenciler tarafından kavranması ve iş hayatında kullanılabilecek bilgi ve bilinç düzeyini sağlanmasıdır. Dersin kapsamında; e-ticaret, e–ticaret geliştirme ve uygulama süreçleri, e–ticaret iş modellerinin sınıflandırılması, dijital pazarlama, mobil pazarlama, sosyal ticaret, sosyal ticaretin özellikleri ve sosyal alışveriş vb. kavramlar yer almaktadır
Dersin Amacı
Dünyada hızla gelişen yeni ticaret (ve pazarlama) ortamlarını ve imkanlarını tanıtmak, pazarlama bilgilerini elektronik ticaret ortamlarına nasıl uygulayabileceklerini öğretmek, elektronik pazarlardaki fırsatları analiz
etme ve buralara uygun pazarlama stratejileri geliştirme ve uygulama bilgi ve becerisi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 5
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 3
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, ithalat/ihracat prosedürleri, ticaret düzenlemeleri, tarifeler ve ticaret belgeleri gibi uluslararası ticaret işlemleriyle ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. P.1.3 1,6
Ö2 Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. P.1.5 1
Ö3 Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. P.1.6 1
Ö4 Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. P.1.1 1,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Elektronik Ticareti
2 Elektronik Ticarette Evreler
3 Elektronik Ticarette İdari Ve Teknik Adımlar
4 E-İş Modelleri
5 Web Sitesi Özellikleri
6 Elektronik Ticarette Güvenlik
7 Elektronik Ticarette Ödeme Şekilleri
8 Vize
9 Dijital Pazarlama
10 Dijital Pazarlama
11 e- pazaryerleri
12 Sosyal Mecralarda Pazarlama
13 e-ihracat
14 e-ihracat
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E- Ticaret ÖZMEN Şule,
Dijital Pazarlama Stratejisi Simon Kingsnorth
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 1 28 28
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 28 28
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 28 28
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 126
Toplam Yük / 30 4,20
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Bitirme projesi hazırlarken uluslararası ticaret ve lojistik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. -
Ö2 Öğrenciler, ithalat/ihracat prosedürleri, ticaret düzenlemeleri, tarifeler ve ticaret belgeleri gibi uluslararası ticaret işlemleriyle ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. -
Ö3 Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. -
Ö4 Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. -