İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01160003 Rekabet İstihbaratı 3 Bahar 6 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Beyza AKSOY MIHOĞLU
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Beyza AKSOY MIHOĞLU C-109 [email protected] 7728
Dersin İçeriği
Küresel pazarların araştırılması ve hedef pazarların seçimi, Uluslararası hedef pazarlardaki müşteriler ve talepleri, Web tabanlı canlı talep hatları, E-Ticaretle ilgili veri tabanları ve kullanımları. Gümrükleme ve lojistikle ilgili yazılımlar ve bilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, uluslararası ticaretle ilgili stratejik pazarlama kararlarına yönelik her türlü bilgi sistemlerini kullanabilecek şekilde öğretmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 3
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 4
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 5
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 5
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 5
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 4
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 5
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 3
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 3
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 3
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler SWOT analizi, rekabetçi kıyaslama ve pazar analizi gibi rekabetçi istihbaratla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. P.1.11 1
Ö2 Öğrenciler veri toplama, analiz teknikleri ve etik hususlar da dahil olmak üzere rekabet istihbaratının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. P.4.12 1
Ö3 Öğrenciler, Rakipler ve pazar koşulları hakkında bilgi toplamak ve analiz etmek için rekabet istihbarat araçlarını ve tekniklerini uygulayabilecektir. P.5.5 1
Ö4 Öğrenciler bir iş ortamındaki güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için rekabetçi istihbarat verilerini analiz edebilecektir. P.6.1 1
Ö5 Öğrenciler farklı rekabetçi istihbarat stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilecek ve iş karar alma süreçlerinde bilinçli önerilerde bulunabilecektir. P.8.7 1
Ö6 Öğrenciler bir şirketin stratejik konumunu ve performansını artırmak için kapsamlı bir rekabet istihbarat planı geliştirebilecek ve uygulayabilecektir. P.9.8 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması
2 Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması
3 Hedef pazarların seçimi
4 Hedef pazarların seçimi
5 Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci
6 Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci
7 Rekabet istihbarat veri tabanları
8 Rekabet istihbarat veri tabanları
9 Web tabanlı canlı talep hatları
10 Web tabanlı canlı talep hatları
11 Diğer veri bankalarının kullanımı
12 Diğer veri bankalarının kullanımı
13 Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı
14 Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ticari İstihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi, Yaman Koç, 2011
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 100 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 18 36
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5 P6 P8 P9
Ö1 Öğrenciler SWOT analizi, rekabetçi kıyaslama ve pazar analizi gibi rekabetçi istihbaratla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. 5 - - - - -
Ö2 Öğrenciler veri toplama, analiz teknikleri ve etik hususlar da dahil olmak üzere rekabet istihbaratının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. - 5 - - - -
Ö3 Öğrenciler, Rakipler ve pazar koşulları hakkında bilgi toplamak ve analiz etmek için rekabet istihbarat araçlarını ve tekniklerini uygulayabilecektir. - - 5 - - -
Ö4 Öğrenciler bir iş ortamındaki güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için rekabetçi istihbarat verilerini analiz edebilecektir. - - - 5 - -
Ö5 Öğrenciler farklı rekabetçi istihbarat stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilecek ve iş karar alma süreçlerinde bilinçli önerilerde bulunabilecektir. - - - - 5 -
Ö6 Öğrenciler bir şirketin stratejik konumunu ve performansını artırmak için kapsamlı bir rekabet istihbarat planı geliştirebilecek ve uygulayabilecektir. - - - - - 5