Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01160003 | Rekabet İstihbaratı | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Beyza AKSOY MIHOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Arş.Gör. Beyza AKSOY MIHOĞLU | C-109 | [email protected] | 7728 |
Dersin İçeriği
Küresel pazarların araştırılması ve hedef pazarların seçimi, Uluslararası hedef pazarlardaki müşteriler ve talepleri, Web tabanlı canlı talep hatları, E-Ticaretle ilgili veri tabanları ve kullanımları. Gümrükleme ve lojistikle ilgili yazılımlar ve bilgisayar sistemleri
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, uluslararası ticaretle ilgili stratejik pazarlama kararlarına yönelik her türlü bilgi sistemlerini kullanabilecek şekilde öğretmektir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 5 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 4 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 5 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 5 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 3 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 3 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 3 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler SWOT analizi, rekabetçi kıyaslama ve pazar analizi gibi rekabetçi istihbaratla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.11 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler veri toplama, analiz teknikleri ve etik hususlar da dahil olmak üzere rekabet istihbaratının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. | P.4.12 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, Rakipler ve pazar koşulları hakkında bilgi toplamak ve analiz etmek için rekabet istihbarat araçlarını ve tekniklerini uygulayabilecektir. | P.5.5 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler bir iş ortamındaki güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için rekabetçi istihbarat verilerini analiz edebilecektir. | P.6.1 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler farklı rekabetçi istihbarat stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilecek ve iş karar alma süreçlerinde bilinçli önerilerde bulunabilecektir. | P.8.7 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler bir şirketin stratejik konumunu ve performansını artırmak için kapsamlı bir rekabet istihbarat planı geliştirebilecek ve uygulayabilecektir. | P.9.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması |
| 2 | Küresel bazda pazar araştırmalarının yapılması |
| 3 | Hedef pazarların seçimi |
| 4 | Hedef pazarların seçimi |
| 5 | Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci |
| 6 | Hedef pazarlardaki müşterilerin ihtiyaç, istek ve tercihlerinin belirlenmesi süreci |
| 7 | Rekabet istihbarat veri tabanları |
| 8 | Rekabet istihbarat veri tabanları |
| 9 | Web tabanlı canlı talep hatları |
| 10 | Web tabanlı canlı talep hatları |
| 11 | Diğer veri bankalarının kullanımı |
| 12 | Diğer veri bankalarının kullanımı |
| 13 | Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı |
| 14 | Gümrükleme ve lojistikle ilgili çeşitli yazılımların kullanımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ticari İstihbarat ve Çağdaş İhracatın Stratejisi, Yaman Koç, 2011 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | 100 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 18 | 36 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P6 | P8 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler SWOT analizi, rekabetçi kıyaslama ve pazar analizi gibi rekabetçi istihbaratla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler veri toplama, analiz teknikleri ve etik hususlar da dahil olmak üzere rekabet istihbaratının ilkelerini ve metodolojilerini açıklayabilecektir. | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, Rakipler ve pazar koşulları hakkında bilgi toplamak ve analiz etmek için rekabet istihbarat araçlarını ve tekniklerini uygulayabilecektir. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler bir iş ortamındaki güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri belirlemek için rekabetçi istihbarat verilerini analiz edebilecektir. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler farklı rekabetçi istihbarat stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilecek ve iş karar alma süreçlerinde bilinçli önerilerde bulunabilecektir. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Öğrenciler bir şirketin stratejik konumunu ve performansını artırmak için kapsamlı bir rekabet istihbarat planı geliştirebilecek ve uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | 5 |
