İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
01150003 Küresel Pazarlama Yönetimi 3 Güz 5 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Çağatay ÜNÜSAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Çağatay ÜNÜSAN C-210 [email protected] 7388 Pazartesi
15.00
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere küresel pazarlama kavramlarını ve stratejilerini öğretmeyi amaçlar. Ders kapsamında, uluslararası pazarların analizi, kültürel ve ekonomik faktörlerin pazarlamaya etkisi, küresel ürün ve marka yönetimi, fiyatlandırma stratejileri, dağıtım kanalları ve lojistik, uluslararası iletişim ve tanıtım stratejileri, dijital pazarlama ve e-ticaret, etik ve sosyal sorumluluk konuları ele alınır. Öğrenciler, küresel pazarlama planları hazırlama ve uygulama becerisi kazanarak, vaka çalışmaları ve güncel örneklerle öğrendiklerini pekiştirirler.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere küresel pazarlama kavramlarını, stratejilerini ve uygulamalarını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, uluslararası pazarları analiz edebilme, küresel pazarlama stratejileri geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi kazanacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 3
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 3
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P12 Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. 1
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. P.1.6 1
Ö2 Öğrenciler, küresel pazarlama stratejilerinin temel unsurlarını ve bu stratejilerin nasıl geliştirildiğini açıklayabilecektir. P.1.7 1
Ö3 Öğrenciler, küresel pazarlama teorilerini ve modellerini kullanarak gerçek dünya iş senaryolarını analiz edebilecek ve uygun pazarlama stratejileri oluşturabilecektir. P.4.8 1
Ö4 Öğrenciler, küresel pazarlama kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebilecek ve trendleri, tüketici davranışlarını ve rekabet ortamını belirleyebilecektir. P.4.9 1
Ö5 Öğrenciler, küresel pazarlama planlarını tasarlayabilecek ve bu planların hedef pazarın ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını belirleyebilecektir. P.14.7 1
Ö6 Öğrenciler, küresel pazarlama stratejilerinin firmanın genel hedefleriyle ne kadar uyumlu olduğunu eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. P.14.8 1
Ö7 Öğrenciler, yenilikçi küresel pazarlama kampanyaları ve stratejileri geliştirebilecek ve bu stratejilerin çeşitli pazar koşullarında nasıl uygulanacağını planlayabilecektir. P.14.9 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Küresel Pazarlama: Temel Kavramlar ve Kapsamı
2 Küresel Pazarlamay› Etkileyen Ekonomik ve Demografik Koşullar
3 Kültürel, Politik ve Teknolojik Çevrenin Küresel Pazarlamaya Etkileri
4 Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
5 Küresel Pazarlar İçin Ürün ve Hizmet Stratejileri
6 Küresel Pazarlarda Fiyatlama Stratejileri
7 Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri
8 Küresel İletişim Stratejileri
9 Küresel Reklamcılık
10 Küresel Halkla İlişkiler
11 Küresel Kişisel Satış
12 Küresel Satış Tutundurma
13 Küresel Doğrudan Pazarlama
14 Küreselleşme, Post-modernizm ve Pazarlama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kotabe, M., & Helsen, K. (2017). Global Marketing Management. Wiley.
Hollensen, S. (2019). Global Marketing. Pearson.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 119
Toplam Yük / 30 3,97
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P14
Ö1 Öğrenciler, küresel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilecektir. 5 - -
Ö2 Öğrenciler, küresel pazarlama stratejilerinin temel unsurlarını ve bu stratejilerin nasıl geliştirildiğini açıklayabilecektir. 5 - -
Ö3 Öğrenciler, küresel pazarlama teorilerini ve modellerini kullanarak gerçek dünya iş senaryolarını analiz edebilecek ve uygun pazarlama stratejileri oluşturabilecektir. - 5 -
Ö4 Öğrenciler, küresel pazarlama kampanyalarının etkinliğini değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebilecek ve trendleri, tüketici davranışlarını ve rekabet ortamını belirleyebilecektir. - 5 -
Ö5 Öğrenciler, küresel pazarlama planlarını tasarlayabilecek ve bu planların hedef pazarın ihtiyaçlarını nasıl karşılayacağını belirleyebilecektir. - - 5
Ö6 Öğrenciler, küresel pazarlama stratejilerinin firmanın genel hedefleriyle ne kadar uyumlu olduğunu eleştirel bir şekilde değerlendirebilecektir. - - 5
Ö7 Öğrenciler, yenilikçi küresel pazarlama kampanyaları ve stratejileri geliştirebilecek ve bu stratejilerin çeşitli pazar koşullarında nasıl uygulanacağını planlayabilecektir. - - 5