Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01130003 | Uluslararası Ekonomi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Bilge AFŞAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Bilge AFŞAR | C-112 | [email protected] | 7233 |
Dersin İçeriği
Uluslararası Ekonomi dersi, uluslararası ticaret teorileri ve politikaları, döviz kurları ve uluslararası finans sistemi, ekonomik entegrasyon süreçleri ve küresel ekonomik krizler gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, gelişmekte olan ülkelerin ekonomik sorunları ve çok uluslu şirketlerin küresel ekonomideki rolü üzerinde durulmaktadır. Ders, öğrencilere küresel ekonomik dinamikleri anlama ve analiz etme yetkinliği kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin Amacı
Uluslararası Ekonomi dersinin amacı, öğrencilere küresel ekonomik sistemin temel prensiplerini ve işleyişini öğretmektir. Bu ders, öğrencilerin uluslararası ticaret, finans ve ekonomi politikalarını anlamalarını ve analiz etmelerini sağlamayı hedefler. Ayrıca, öğrencilerin küresel piyasalardaki ekonomik olayları ve gelişmeleri değerlendirebilme yeteneğini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 4 |
P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 4 |
P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 3 |
P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 3 |
P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
P12 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. | 1 |
P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 3 |
P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Öğrenciler uluslararası ekonomideki karşılaştırmalı üstünlük, döviz kurları, ticaret dengeleri ve uluslararası sermaye akışları gibi temel kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Öğrenciler, Heckscher-Ohlin modeli, Ricardo modeli ve Mundell-Fleming modeli dahil olmak üzere uluslararası ticaret ve finansın temel teorilerini açıklayabilecektir. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Öğrenciler uluslararası ekonomi teorilerini gerçek dünyadaki durumlara ve güncel küresel ekonomik konulara uygulayabileceklerdir. | P.3.6 | 1 |
Ö4 | Öğrenciler tarifeler, kotalar ve ticaret anlaşmaları gibi uluslararası ticaret politikalarının yerel ve küresel ekonomiler üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | P.4.4 | 1 |
Ö5 | Öğrenciler döviz kuru dalgalanmalarının ve uluslararası mali politikaların küresel ekonomik istikrar üzerindeki sonuçlarını değerlendirebilecektir. | P.5.2 | 1 |
Ö6 | Öğrenciler ticaret dengesizlikleri, döviz krizleri ve küresel finansal istikrarsızlık gibi uluslararası ekonomik zorlukları ele almak için politika önerileri geliştirebilecek ve oluşturabilecektir. | P.7.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dış ödemeler bilançosu kalemleri |
2 | Dış ödemeler bilançosunun ekonomik yorumu |
3 | Dış ödemeler bilançosunun dengesizliğinin nedenleri |
4 | Döviz piyasası analizleri |
5 | Döviz piyasası analizleri |
6 | Geleceğe yönelik döviz piyasaları |
7 | Döviz kurunu açıklamaya yönelik teoriler |
8 | Ödemeler bilançosu ve denkleşmesi |
9 | Ödemeler bilançosu ve denkleşmesi |
10 | Ödemeler bilançosu ve fiyat mekanizması ilişkisi |
11 | Ödemeler bilançosu ve milli gelir ilişkisi |
12 | Dış ticaret politikası ve ekonomik kalkınması |
13 | Uluslararası ekonomik sorunlar ve azgelişmişlik |
14 | Dolaysız sermaye yatırımları ve ekonomik etkileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Uluslarararası Ekonomi, Halil Seyidoğlu, 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 114 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Öğrenciler uluslararası ekonomideki karşılaştırmalı üstünlük, döviz kurları, ticaret dengeleri ve uluslararası sermaye akışları gibi temel kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 4 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Öğrenciler, Heckscher-Ohlin modeli, Ricardo modeli ve Mundell-Fleming modeli dahil olmak üzere uluslararası ticaret ve finansın temel teorilerini açıklayabilecektir. | - | 3 | - | - | - | - |
Ö3 | Öğrenciler uluslararası ekonomi teorilerini gerçek dünyadaki durumlara ve güncel küresel ekonomik konulara uygulayabileceklerdir. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Öğrenciler tarifeler, kotalar ve ticaret anlaşmaları gibi uluslararası ticaret politikalarının yerel ve küresel ekonomiler üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö5 | Öğrenciler döviz kuru dalgalanmalarının ve uluslararası mali politikaların küresel ekonomik istikrar üzerindeki sonuçlarını değerlendirebilecektir. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö6 | Öğrenciler ticaret dengesizlikleri, döviz krizleri ve küresel finansal istikrarsızlık gibi uluslararası ekonomik zorlukları ele almak için politika önerileri geliştirebilecek ve oluşturabilecektir. | - | - | - | - | - | 3 |