Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01130002 | Üretim Lojistiği | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sinan ÇİZMECİOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Sinan ÇİZMECİOĞLU | C-107 | [email protected] | 7774 |
Dersin İçeriği
Operasyon yönetimi, operasyon stratejileri, tedarik zinciri yönetimi, envanter yönetimi, ve lojistik sistemlere dair temel bilgilerin ve hesaplamaların yapılmasının içermektedir.
Dersin Amacı
İşletme içerisinde üretimde kullanılacak olan tüm ürünlerin planlanması, uygun şekilde yönetilmesi ve tüm bu süreçlerin lojistik sistemlerle entegrasyonun sağlanarak süreçlerin planlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 4 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 4 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 4 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 4 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 4 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 4 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 4 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 4 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 3 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 4 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi ve uluslararası ticarette lojistik, envanter yönetimi, ticari uyumluluk ve küresel kaynak kullanımı gibi temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.2 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.9 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.1.10 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindikleri teorik bilgileri staj süresince gerçek iş ortamında uygulayarak, sektördeki güncel pratikleri ve operasyonel süreçleri deneyimleme fırsatı bulurlar. | P.1.15 | |
| Ö5 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | P.2.18 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler tesis yeri seçim kararlarının temel belirleyicilerini anlar ve kararda yardımcı olacak analitik modellerin nasıl kullanılacağını öğrenir | P.2.1 | 1 |
| Ö7 | Öğrenciler, uluslararası ticaret operasyonlarını optimize etmek için tedarik zinciri yönetimi ilke ve tekniklerini uygulayabilecektir. | P.4.5 | 1 |
| Ö8 | Öğrenciler bir örgütte üretim yönetimin oynadığı rolü anlar. | P.4.16 | 1 |
| Ö9 | Öğrenciler, endüstriyel müşterilerle tedarik zinciri yönetimi bağlamındaki ilişkileri yönetme ve etkili satış teknikleri uygulama becerilerini geliştireceklerdir. | P.4.17 | 1 |
| Ö10 | Öğrenciler verimlilik yönetiminin önemini anlar ve toplam, çoklu ve kısmı faktor verimliliğini hesaplar | P.6.1 | |
| Ö11 | Öğrenciler tesis düzenlemenin temel konularını öğrenir ve faaliyetler için farklı düzenleme alternatifleri için uygun araç ve teknikleri kullanabilir | P.7.1 | 1 |
| Ö12 | Öğrenciler üretim stratejisini ve firma için önemini anlar | P.8.1 | 1 |
| Ö13 | Öğrenciler, küresel ticaret politikalarının, tarifelerin ve ticaret anlaşmalarının tedarik zinciri operasyonları ve performansı üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | P.10.1 | 1 |
| Ö14 | Öğrenciler, çeşitli uluslararası ticaret senaryolarında farklı tedarik zinciri yönetimi stratejilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. | P.13.3 | 1 |
| Ö15 | Öğrenciler, tedarik zinciri kesintileri, uyumluluk sorunları ve sürdürülebilirlik kaygıları gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki karmaşık zorlukları ele almak için yenilikçi çözümler ve stratejiler tasarlayıp uygulayabilecektir. | P.13.6 | 1 |
| Ö16 | Öğrenciler, uluslararası ticaretteki aksaklıklar, uyum sorunları ve sürdürülebilirlik endişeleri gibi zorlukları ele almak için yenilikçi tedarik zinciri çözümleri tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. | P.14.1 | 1 |
| Ö17 | Öğrenciler üretim sistemleri arasındaki farklılıkları anlar | P.14.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Lojistiğe dair temel kavramların anlatılması |
| 2 | Operasyon Yönetimine Giriş |
| 3 | Ürün ve Hizmet Dizaynı |
| 4 | Ürün , Talep ve Tahmin Stratejileri |
| 5 | Lojistik ve Operasyon Yönetimi |
| 6 | Tedarik Zinciri Yönetimi |
| 7 | Depo ve depo türlerinin tanıtılması |
| 8 | Just-in-time ve Yalın Lojistik Sistemleri |
| 9 | Lojistik dağıtım problemlerinin çözümü |
| 10 | Toplam Planlama |
| 11 | Global Tedarik Zinciri Yönetimi |
| 12 | Üretimde Yer ve Yerleşim Planlaması |
| 13 | Operasyon ve Tedarik Zincirinde Trendler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Designing & Managing The Supply Chain, David Simchi-Levi, Philip Kaminsky, Edith Simchi Levi, McGrawhill, 2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 31 | 31 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P6 | P7 | P8 | P10 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi ve uluslararası ticarette lojistik, envanter yönetimi, ticari uyumluluk ve küresel kaynak kullanımı gibi temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetimi, ihracat-ithalat prosedürleri, Incoterms ve nakliye taşımacılığı gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindikleri teorik bilgileri staj süresince gerçek iş ortamında uygulayarak, sektördeki güncel pratikleri ve operasyonel süreçleri deneyimleme fırsatı bulurlar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler tesis yeri seçim kararlarının temel belirleyicilerini anlar ve kararda yardımcı olacak analitik modellerin nasıl kullanılacağını öğrenir | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Öğrenciler, küresel tedarik zinciri, yük taşımacılığı, çok modlu taşımacılık ve Incoterms gibi uluslararası lojistikle ilgili temel terim ve kavramları tanımlayabilecek ve tanımlayabilecektir. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
| Ö7 | Öğrenciler, uluslararası ticaret operasyonlarını optimize etmek için tedarik zinciri yönetimi ilke ve tekniklerini uygulayabilecektir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö8 | Öğrenciler bir örgütte üretim yönetimin oynadığı rolü anlar. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö9 | Öğrenciler, endüstriyel müşterilerle tedarik zinciri yönetimi bağlamındaki ilişkileri yönetme ve etkili satış teknikleri uygulama becerilerini geliştireceklerdir. | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö10 | Öğrenciler verimlilik yönetiminin önemini anlar ve toplam, çoklu ve kısmı faktor verimliliğini hesaplar | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö11 | Öğrenciler tesis düzenlemenin temel konularını öğrenir ve faaliyetler için farklı düzenleme alternatifleri için uygun araç ve teknikleri kullanabilir | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö12 | Öğrenciler üretim stratejisini ve firma için önemini anlar | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö13 | Öğrenciler, küresel ticaret politikalarının, tarifelerin ve ticaret anlaşmalarının tedarik zinciri operasyonları ve performansı üzerindeki etkisini analiz edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö14 | Öğrenciler, çeşitli uluslararası ticaret senaryolarında farklı tedarik zinciri yönetimi stratejilerinin etkinliğini değerlendirebileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö15 | Öğrenciler, tedarik zinciri kesintileri, uyumluluk sorunları ve sürdürülebilirlik kaygıları gibi uluslararası ticaret ve lojistikteki karmaşık zorlukları ele almak için yenilikçi çözümler ve stratejiler tasarlayıp uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö16 | Öğrenciler, uluslararası ticaretteki aksaklıklar, uyum sorunları ve sürdürülebilirlik endişeleri gibi zorlukları ele almak için yenilikçi tedarik zinciri çözümleri tasarlayabilecek ve uygulayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
| Ö17 | Öğrenciler üretim sistemleri arasındaki farklılıkları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
