Uluslararası Ticaret ve Lojistik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01130001 | Mesleki İngilizce I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. İsmail PİŞER | -1 | [email protected] | 1 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği temel gramer konuları, mesleki sözcükler, iş görüşmeleri, iş dünyasındaki yaşanabilecek dil problemleri ve bu problemlerin çözümlerinden oluşur.
Dersin Amacı
Öğrencilerin İngilizcenin temel konularını unutmamaları sağlanırken, diğer yandan İşletme ve Uluslararası Ticaret alanlarında kullanılan, hem yükseköğrenim süresince hem de mezuniyet sonrası iş hayatında kullanılabilecek mesleki dilin edindirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 3 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 2 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 1 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 4 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 3 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 5 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 5 |
| P12 | Uluslararası ticaret, lojistik ve gümrük mevzuatına uygun şekilde etik ilkelere bağlı kalarak, mesleki sorumluluk bilinciyle hareket edebilme ve uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde adil, şeffaf ve etik kararlar alabilme. | 1 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme . | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | P.1.12 | 1 |
| Ö2 | Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. | P.5.8 | 1 |
| Ö3 | Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. | P.5.9 | 1 |
| Ö4 | E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. | P.10.7 | 1 |
| Ö5 | Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. | P.11.1 | 1 |
| Ö6 | Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. | P.11.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş, Ders ve kullanılacak kaynak ile ilgili bilgilendirme |
| 2 | Ünite-1 Time- Syf: 4-7 Time in your life> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Gramer: Present Simple (Ref. Page:106)/ Konuşma alıştırması What are you doing at the moment?> Konuya giriş/ Kelime çalışması/ Gramer: Present Continuous (Ref. Page:106)/ Konuşma alıştırması |
| 3 | Ünite-1 Time- Syf: 8-11 Is that the time?> Konuya giriş/ Kelime çalışması (Saati söyleme)/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar / İşlevsel dil/ Konuşma alıştırması/ Yazma: Small talk in emails (Syf:44)/ (Scenario: A question of time – isteğe bağlı) |
| 4 | Ünite-2 Meeting People- Syf: 12-15 The right person> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar / Gramer: Pre. Simple & Pre. Continuous (Ref. Page:107) / Kelime çalışması (Kişileri tasvir ederken kullanılabilecek kelimeler) /Konuşma alıştırması The right impression> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar/ Kelime çalışması/ Konuşma alıştırması |
| 5 | Ünite-2 Meeting People- Syf: 16-19 Let's talk it over lunch> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar/ İşlevsel dil (Offering & Accepting)/ Konuşma alıştırması (Role-play) Yazma:Yemeğe davet içerikli mail oluşturma Syf: 45)/ (Scenario: Visitors – isteğe bağlı) |
| 6 | Ünite-3 Companies- Syf: 20-23 My First Job> Konuya giriş/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar/ Gramer: Past Simple (Ref.Page: 107)/ Kelime çalışması/ Konuşma alıştırması Company history> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar/ Kelime çalışması/ Konuşma alıştırması |
| 7 | Tekrar haftası- Vize sınavıyla ilgili bilgilendirme |
| 8 | Ünite-3 Companies- Syf: 24-27 Speaking in public> Konuya giriş / Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar /Dinleme çalışması/ İşlevsel dil (Sunum geçişlerinde kullanılan sözcük kalıpları)/ KOnuşma alıştırması/ Yazma: Şikayet maili oluşturma (Syf:46)/ (Scenario: The worst company in the world? –isteğe bağlı) |
| 9 | Ünite-4 Great Ideas- Syf:28-31 Luck?> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Gramer: Past Simple & Past Continuous (Ref. Page:109)/ Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar/ Konuşma alıştırması Where were you when...?> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Kelime çalışması (grafik yorumlarken kullanılabilecek sözcükler) / Konuşma alıştırması |
| 10 | Ünite-4 Great Ideas- Syf: 32-35 Selling your idea> Konuya giriş/ Dinleme çalışması/ İşlevsel dil (Fikir ortaya sürerken kullanılabilecek söz kalıpları) / Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Konuşma alıştırması/ Yazma: İş gezisi organize etme içerikli mail üretme (Syf:47)/ (Scenario: Still popular? – isteğe bağlı) |
| 11 | Ünite-5 Advice- Syf: 36-37 The life coach> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Dinleme çalışması/ Gramer: Modals for advice and obligation (Ref.Page:110)/ Konuşma alıştırması |
| 12 | Ünite-5 Advice- Syf: 38-39 Experts at work> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Kelime çalışması/ Dinleme parçası/ Gramer: Obligation and Permission (Ref.Page:110)/ Konuşma alıştırması |
| 13 | Ünite-5 Advice- Syf: 38-39 Asking for help> Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar / Konuşma alıştırması / Yazma: Tavsiye sunma içerikli mail yazma (Syf:48) / (Scenario: A terrible job- isteğe bağlı) |
| 14 | Tekrar haftası- Final sınavı ile ilgili bilgilendirme |
| 15 | Final Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | @work Elementary |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 114 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P10 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. | - | 4 | - | - |
| Ö3 | Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. | - | 4 | - | - |
| Ö4 | E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. | - | - | - | - |
| Ö6 | Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. | - | - | - | 5 |
