Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04981002 | Marketing Analytics | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Presentation, discussion |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif GÜNDÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
The Marketing Analytics course provides a comprehensive overview of the essential tools, techniques, and applications of data analytics in marketing.
Dersin Amacı
The objective of the Marketing Analytics course is to equip students with the skills and knowledge necessary to analyze and interpret marketing data to make informed decisions. This course aims to provide a comprehensive understanding of the tools and techniques used in marketing analytics, including data collection, data analysis, and the application of analytical methods to real-world marketing problems. Students will learn to use various analytical software and tools to gather insights from large datasets, develop data-driven marketing strategies, and measure the effectiveness of marketing campaigns. By the end of the course, students will be proficient in identifying key performance indicators, conducting predictive analyses, and creating visualizations to communicate findings effectively. Through hands-on projects and case studies, students will gain practical experience in leveraging data to drive marketing decisions, preparing them for successful careers in the increasingly data-driven field of marketing.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 5 |
| P12 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. | 5 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Introduction to Marketing Analytics |
| 2 | Data Collection and Management |
| 3 | Descriptive Analytics |
| 4 | Predictive Analytics |
| 5 | Customer Analytics |
| 6 | Churn Prediction and Retention Strategies |
| 7 | Marketing Mix Modeling |
| 8 | Digital Marketing Analytics |
| 9 | Text and Sentiment Analysis |
| 10 | Introduction to Advanced Analytics Techniques |
| 11 | Data Visualization and Reporting |
| 12 | Ethics and Privacy in Marketing Analytics |
| 13 | Case Studies and Practical Applications |
| 14 | Course Review and Future Trends |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Marketing Analytics Essential Tools for Data-Driven Decisions, Rajkumar Venkatesan, Paul W. Farris, and Ronald T. Wilcox, University of Virginia |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 129 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,30 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
