P1) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme.
P.1.1) İhracat pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabileceklerdir. |
P.1.2) Öğrenciler, ticaret ve lojistik süreçlerinde teknoloji kullanımını anlayacak ve dijital dönüşüm stratejileri geliştirebilecektir. |
P.1.3) İthalat ve ihracat yönlü lojistik detayları bilecek ve yönetebilecektir. |
P.1.4) Uluslararası ticaret işlemlerinde yer alan temel belgeleri ve prosedürleri tanımlayabileceklerdir. |
P.1.5) Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. |
P.1.6) Gümrük mevzuatının ve ilgili düzenlemelerin temel bileşenlerini tanımlayabilecektir. |
P.1.7) Tarife sınıflandırması ve gümrük değerlemesi ilkelerini açıklayabileceklerdir. |
P.1.8) Transit Ticaret konusunu teorik ve uygulamalı olarak bileceklerdir. |
P.1.9) Uluslararası ticarette lojistiğin temel bileşenlerini ve işlevlerini tanımlayabilecektir. |
P.1.10) Çeşitli taşıma modlarını ve bunların farklı uluslararası taşımacılık türleri için uygunluğunu açıklayabileceklerdir. |
P.1.11) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında edindikleri teorik bilgileri staj süresince gerçek iş ortamında uygulayarak, sektördeki güncel pratikleri ve operasyonel süreçleri deneyimleme fırsatı bulurlar. |
P.1.12) Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerindeki uygulamaları gözlemleyerek, akademik bilgilerini mesleki bağlamda nasıl kullanabileceklerini öğrenir ve bu bilgileri iş ortamında etkin bir şekilde uygulama becerisi kazanırlar. |
P.1.13) Öğrenciler, rekabet istihbaratının temel kavramlarını tanımlayabilecek ve rekabetçi analizde kullanılan araçları sıralayabilecektir. |
|
P2) Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme.
P.2.1) Öğrenciler, veri odaklı pazarlamadaki kariyerlere hazırlanmak için teorik bilgileri pratik uygulamalarla birleştirerek pazarlama analitiğini kapsamlı bir şekilde anlayacaklardır. |
P.2.2) Öğrenciler araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlayacaktır. |
P.2.3) Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, analiz edebilmek ve yorumlayabilmek |
P.2.4) Uluslararası ticaretle ilişkili ödeme yöntemlerini bilecek, riskleri değerlendirebilecek ve azaltıcı stratejiler önerebileceklerdir. |
P.2.5) Öğrenciler, staj süresince uluslararası ticaret ve lojistik ile ilgili mevcut problemleri belirleyip, bu problemleri çözmek için veri toplama, analiz ve raporlama becerilerini geliştirirler ve bu süreçleri etkili bir şekilde yönetebilirler. |
P.2.6) Öğrenciler, staj deneyimleri sırasında yaptıkları araştırmaları ve analizleri sözlü sunumlarla ifade edebilme yetkinliği kazanır, böylece uluslararası ticaret ve lojistik alanında elde ettikleri bilgileri profesyonel ve akademik çevrelerde etkili bir şekilde aktarabilirler. |
P.2.7) Öğrenciler ekonometrik analiz yapabilme becerisi kazanır. |
P.2.8) Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. |
P.2.9) Öğrenciler, rekabet istihbaratı toplama yöntemlerini kullanarak bir pazar veya rakip analizi gerçekleştirebilecektir. |
|
P3) İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme.
P.3.1) Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler. |
P.3.2) Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar |
P.3.3) Öğrenciler, finansal tabloları yorumlayarak işletmenin mali durumunu analiz eder ve bu analizler doğrultusunda işletme yönetimine yönelik stratejik öneriler geliştirebilme becerisi geliştirirler. |
P.3.4) Uluslararası ticaret düzenlemelerinin ve uyumluluk gerekliliklerinin ticari faaliyetler üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir. |
P.3.5) Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. |
P.3.6) Uluslararası müşterilere ulaşmada farklı fiyatlandırma stratejilerinin ve dağıtım kanallarının etkinliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.3.7) Örnek bir uluslararası ticaret senaryosu için taşıma modlarını ve teslim şekillerini entegre eden kapsamlı bir fiyatlandırma skalası hazırlayabileceklerdir. |
P.3.8) Temel iktisadi kavramlara hakim olur ve iktisadi sorunlar ve iktisadi sistemler hakkında bilgi sahibi olur |
P.3.9) İktisadi düşünce sistemlerini bilir |
P.3.10) Talep, arz, piyasa, esneklik kavramlarını, tüketici, üretici ve maliyet teorilerini bilir |
P.3.11) Piyasa yapıları ve tam rekabet kavramını bilir |
P.3.12) Faktör piyasalarına ilişkin bilgi sahibi olur |
P.3.13) Temel makroekonomik kavramlara hakim olur |
P.3.14) İşsizlik ve enflasyon kavramlarını teorik ve analitik olarak yorumlayabilir |
P.3.15) Gelir ve harcama kavramlarını teorik, cebirsel ve analitik olarak yorumlayabilir. |
P.3.16) Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. |
P.3.17) Öğrenciler iktisat teorisinde kullanılan matematiksel yöntemlerle çalışabilecektir |
P.3.18) İktisattaki kavramları matematiksel olarak ifade edebileceklerdir |
P.3.19) Formal ve analitik bir şekilde iktisadi aktiviteleri modelleme becerisini kazanacaklardır |
P.3.20) Öğrenciler gerçek hayattaki iktisadi gelişmeleri matematiksel olarak analiz edebileceklerdir. |
P.3.21) Öğrenciler iktisat teorisinde yazılmış bilimsel makaleleri okuyabilecek duruma geleceklerdir. |
P.3.22) Ekonomistler için gerekli olan matematik bilgisine sahip olur. |
P.3.23) Öğrenciler, rekabet istihbaratı bulgularını kullanarak bir strateji önerisi geliştirebilecektir. |
|
P4) Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme.
P.4.1) Öğrenciler, uluslararası düzeyde pazarlama faaliyetlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri tanıyacak ve onlara yönelik özelleştirilmiş iletişim stratejileri geliştirmeyi öğreneceklerdir. |
P.4.2) Öğrenciler, tüketicilerin karar verme süreçlerinde psikolojik ve kişisel faktörlerin rolünü açıklayabileceklerdir. |
P.4.3) Öğrenciler, endüstriyel tüketici davranışlarını anlamak için psikolojik ve kişisel faktörleri analiz edebileceklerdir. |
P.4.4) Öğrenciler, belirli bir tüketici segmentine yönelik etkili pazarlama stratejileri geliştirebilecek ve önerilerde bulunabileceklerdir. |
P.4.5) Öğrenciler, rekabetçi pazar ortamında firmaların sürdürülebilirliklerini sağlamak amacıyla yenilikçi ve stratejik yaklaşımlar geliştirebilecektir. |
P.4.6) Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. |
P.4.7) Uluslararası ticarette lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin rolünü açıklayabileceklerdir. |
P.4.8) Pazara giriş stratejilerini ve bunların farklı uluslararası pazarlar için uygunluğunu açıklayabileceklerdir. |
P.4.9) Tarife ve tarife dışı önlemlerin ticaret anlaşmaları ve gümrük prosedürleri üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. |
P.4.10) Öğrenciler, küresel makroekonomi teorilerini bilir ve karşılaştırabilir. |
P.4.11) Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. |
P.4.12) Öğrenciler, rekabet istihbaratının stratejik yönetim kararlarına nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilecektir. |
|
P5) Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme.
P.5.1) Öğrenciler farklı disiplinler ve kültürler arasında işbirliği içinde çalışma, farklı bakış açılarını anlama ve uluslararası pazarlama stratejilerine entegre etme yeteneğini geliştireceklerdir. |
P.5.2) Öğrenciler, farklı disiplinlere dayalı bilimsel gelişmeler ve teorik yapılar hakkında bilgi sahibi olup, disiplinlerarası ve kültürlerarası araştırma yapma imkanı bulabilecektir. |
P.5.3) Para ve bankacılık sistemlerini tanır ve karşılaştırmalı analiz yapabilir. |
|
P6) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P.6.1) Öğrenciler, bir ekip içinde bilimsel araştırmanın temel süreçlerini anlayarak iş bölümü yapabilecek, ekip üyeleri arasında sorumluluk dağılımı yaparak işbirliği içinde çalışmayı öğrenecekler. |
P.6.2) Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında yenilikçi düşünme becerilerini geliştirecek ve bu becerileri bireysel ve ekip olarak olarak gerçek dünya problemlerine uygulayabileceklerdir. |
P.6.3) Hedef pazarın kültürel, ekonomik ve düzenleyici koşullarına göre uyarlanmış bir ihracat pazarlama stratejisi tasarlayabileceklerdir. |
P.6.4) Küresel ticarette malların depolanması, elleçlenmesi ve taşınmasını yönetmek için lojistik planlama araçlarını kullanabileceklerdir. |
P.6.5) Öğrenciler, staj boyunca grup projelerinde aktif rol alarak, iş birliği ve takım çalışması becerilerini geliştirir ve grup çalışmalarında liderlik ve sorumluluk alabilme yetkinliği kazanırlar. |
|
P7) Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme.
P.7.1) İthalat ve ihracat faaliyetleri için gerekli ticari belgeleri tamamlama ve uygulama becerilerini gösterebileceklerdir. |
P.7.2) İhracat yönlü gümrük rejimlerini bilecek ve yönetebileceklerdir. |
P.7.3) İthalat yönlü gümrük rejimlerini bilecek ve yönetebileceklerdir. |
|
P8) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme.
P.8.1) Öğrenciler ders sürecinde nicel analiz araçlarından biri olan SPSS paket programının kullanımı hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgiyi kullanarak alanla ilişkili veri analizi yapma yeteneği kazanacaktır. |
P.8.2) Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. |
P.8.3) Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. |
P.8.4) Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. |
P.8.5) Öğrenciler, bir şirketin pazar performansını analiz etmek için SWOT ve Porter'ın Beş Gücü gibi analiz araçlarını kullanabilecektir. |
|
P9) Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme.
P.9.1) Öğrenciler, uluslararası pazarlama bağlamlarında bilinçli kararlar almalarını sağlayacak şekilde kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma yeteneğini geliştireceklerdir. |
P.9.2) Öğrenciler, stratejik pazarlama kararlarını bildirmek için çeşitli veri toplama ve analiz yöntemlerini kullanarak kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma becerilerini kazanacaklardır. |
P.9.3) Trendleri saptamak, tüketici davranışını anlamak ve rekabet ortamını değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebileceklerdir. |
P.9.4) Öğrenciler, temel istatistik terimlerini ve kavramlarını tanımlayabileceklerdir. |
P.9.5) Öğrenciler, veri toplama ve özetleme tekniklerini açıklayabileceklerdir. |
P.9.6) Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. |
P.9.7) Öğrenciler, farklı veri setleri üzerinde hipotez testleri uygulayarak sonuçları yorumlayabileceklerdir. |
P.9.8) Pazar analizi, ürün adaptasyonu ve tanıtım stratejilerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebileceklerdir. |
P.9.9) Belirli pazarlara ihracat yapmanın risklerini ve zorluklarını değerlendirebilecek ve bu riskleri azaltma stratejileri önerebileceklerdir. |
|
P10) Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. |
P11) Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme.
P.11.1) Öğrenciler, Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak, uluslararası ticaret ve lojistik alanında raporlar hazırlayabilir ve bu raporları profesyonel ortamlarda sunabilirler. |
|
P12) Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme.
P.12.1) Öğrenciler, pazarlama ahlakı ve etiği konusunda temel terimleri tanımlayabilir ve açıklayabilir. |
P.12.2) Öğrenciler, pazarlama stratejilerini ahlaki çerçevede değerlendirebilir ve alternatif çözümler önerir. |
P.12.3) Öğrenciler, farklı pazarlama senaryolarında ahlaki kararların sonuçlarını analiz edebilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
P.12.4) Öğrenciler, pazarlama verilerinin toplanması, analizi ve kullanımında etik standartları anlayacak ve uygulayacak, böylece tüm faaliyetlerin yasal ve etik kurallara uygun olmasını sağlayacaklardır. |
P.12.5) Öğrenciler, bilimsel araştırma etiği ve sorumlu araştırma davranışları konularında bilgi sahibi olacak ve bu ilkeleri araştırmalarında uygulayabilecekler. |
P.12.6) Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.12.7) Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. |
P.12.8) Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. |
P.12.9) Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. |
P.12.10) Öğrenciler, etik ve yasal yönlerden rekabet istihbaratı uygulamalarını değerlendirebilecektir. |
|
P13) Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma.
P.13.1) Öğrenciler, farklı bölgelerdeki küresel ve yerel pazarlardaki sosyo-ekonomik gelişmeleri analiz edebilecek ve bu pazarlara yönelik inovasyon stratejileri oluşturabilecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır. |
P.13.2) Gümrük prosedürleri ve düzenlemelerinin uluslararası lojistik operasyonları üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir. |
P.13.3) Para politikası, ulusal ekonomi ve bütçe açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. |
|
P14) Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme.
P.14.1) Öğrenciler, uluslararası pazarlama bağlamında kurumsal hedefler, hedefler, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföy tasarımı ve performans ölçümü ile ilgili orta ve uzun vadeli planlar geliştirmek ve bilinçli önerilerde bulunmak için stratejik yönetim becerileri kazanacaklardır. |
P.14.2) Öğrenciler, pazarlama analitiği temel kavramlarını uygulayabilir, ilgili oldukları organizasyonun stratejik kararlarına hizmet etmek üzere bu verileri analiz edebilir ve sunabilir. |
P.14.3) Öğrenciler, tedarik zinciri yönetiminde inovasyon ve stratejik karar verme süreçlerini anlayacak, etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirme konusunda yönetsel pratik kazanacaklardır. |
P.14.4) Pazarlama karması (4P), pazarlama bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma dahil olmak üzere temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir. |
P.14.5) Ürün geliştirme, fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım kanalları gibi unsurları içeren kapsamlı pazarlama stratejileri ve kampanyaları tasarlayabilir ve önerebilirler. |
P.14.6) Pazar koşulları, hedef kitle ve yatırım getirisi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çeşitli pazarlama stratejileri ve kampanyalarının etkinliğini eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. |
P.14.7) Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ekonomik, demografik, teknolojik, ve sosyo-kültürel faktörleri tanımlayabileceklerdir. |
P.14.8) Öğrenciler, çeşitli kültürel ve toplumsal normların tüketici davranışlarına nasıl etki ettiğini analiz edebileceklerdir. |
P.14.9) Öğrenciler, tüketici davranışlarının toplumsal refah üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. |
P.14.10) Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. |
P.14.11) Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar |
P.14.12) Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar |
P.14.13) Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. |
P.14.14) Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar. |
|