Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04971002 | Mathematical Economics | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C BLOK-C202 | [email protected] | 7366 |
Dersin İçeriği
Türevler, optimizasyon, matris cebiri, oyun teorisi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomik olayların matematiksel teknikler kullanılarak nasıl açıklanabileceği konusunda sağlam bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler iktisat teorisinde kullanılan matematiksel yöntemlerle çalışabilecektir | P.3.17 | 1 |
| Ö2 | İktisattaki kavramları matematiksel olarak ifade edebileceklerdir | P.3.18 | 1 |
| Ö3 | Formal ve analitik bir şekilde iktisadi aktiviteleri modelleme becerisini kazanacaklardır | P.3.19 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler gerçek hayattaki iktisadi gelişmeleri matematiksel olarak analiz edebileceklerdir. | P.3.20 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler iktisat teorisinde yazılmış bilimsel makaleleri okuyabilecek duruma geleceklerdir. | P.3.21 | 1 |
| Ö6 | Ekonomistler için gerekli olan matematik bilgisine sahip olur. | P.3.22 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Matematiksel ekonominin doğası |
| 2 | Küme teorisi 1 |
| 3 | Küme teorisi 2 |
| 4 | Denge analizi |
| 5 | Fonksiyonlar |
| 6 | Matris Cebiri |
| 7 | Türev Kavramı |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Karşılaştırmalı İstatistikler |
| 10 | Optimizasyon Kavramı |
| 11 | Kısıtlama altında optimizasyon 1 |
| 12 | Kısıtlama altında optimizasyon 2 |
| 13 | Dinamik Optimizasyon ve Türevler |
| 14 | Dinamik Optimizasyon ve Türevler |
| 15 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Chiang ,A. C. & Wainwright, K. (2020). Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 154 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler iktisat teorisinde kullanılan matematiksel yöntemlerle çalışabilecektir | 4 |
| Ö2 | İktisattaki kavramları matematiksel olarak ifade edebileceklerdir | 4 |
| Ö3 | Formal ve analitik bir şekilde iktisadi aktiviteleri modelleme becerisini kazanacaklardır | 4 |
| Ö4 | Öğrenciler gerçek hayattaki iktisadi gelişmeleri matematiksel olarak analiz edebileceklerdir. | 4 |
| Ö5 | Öğrenciler iktisat teorisinde yazılmış bilimsel makaleleri okuyabilecek duruma geleceklerdir. | 4 |
| Ö6 | Ekonomistler için gerekli olan matematik bilgisine sahip olur. | 4 |
