İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04971001 Brand Management 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Çağatay ÜNÜSAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Çağatay ÜNÜSAN C-Z02 [email protected] 7388
Dersin İçeriği
The Brand Management course covers a wide range of topics essential for effective brand management in today's competitive environment. Key areas of study include the foundations of brand management, brand equity and valuation, and the strategic brand management process. Students will explore brand positioning and differentiation, brand architecture, and the development of brand identity. The course also delves into brand communication strategies, including digital branding and social media. Through case studies, practical assignments, and group projects, students will gain hands-on experience in analyzing brand performance, managing brand portfolios, and crafting integrated branding strategies tailored to diverse international markets.
Dersin Amacı
The purpose of the Brand Management course is to provide students with a comprehensive understanding of the principles and practices involved in creating, developing, and maintaining strong brands in the global marketplace. The course aims to equip students with the knowledge and skills to strategically manage brand equity, build brand loyalty, and enhance brand value. By exploring key concepts such as brand positioning, brand identity, and brand communication, students will learn how to develop and implement effective brand management strategies that drive business success and resonate with international audiences.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Introduction to Brand Management
2 Brand Equity and Valuation
3 Brand Positioning and Differentiation
4 Brand Identity and Image
5 Brand Architecture and Portfolio Management
6 Brand Communication Strategies
7 Digital Branding and Social Media
8 Building Brand Loyalty and Engagement
9 Global Brand Management
10 Brand Repositioning and Revitalization
11 Brand Ethics and Corporate Social Responsibility (CSR)
12 Measuring and Managing Brand Performance
13 Case Studies in Brand Management
14 Course Review and Final Projects
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kapferer, J. N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and strategic thinking. Kogan page publishers.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum 1 30 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 154
Toplam Yük / 30 5,13
Dersin AKTS Kredisi: 5