İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04970002 International Market Research 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER C-103 [email protected] 7610 Perşembe
Dersin İçeriği
Pazar araştırma teknikleri, küresel pazar dinamikleri, rekabet analizi, pazar segmentasyonu ve hedefleme, pazarlama planları ve stratejileri geliştirmek için araştırma verilerini kullanmak ve pazar araştırması sonuçlarını etkili bir şekilde raporlamak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin küresel pazarlarda etkili pazar araştırmaları yapabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve araçları kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 5
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar. P.14.14 1
Ö2 Öğrenciler, uluslararası pazarlama bağlamlarında bilinçli kararlar almalarını sağlayacak şekilde kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma yeteneğini geliştireceklerdir. P.9.1 1,3
Ö3 Öğrenciler, stratejik pazarlama kararlarını bildirmek için çeşitli veri toplama ve analiz yöntemlerini kullanarak kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma becerilerini kazanacaklardır. P.9.2 1
Ö4 Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. P.9.6 3
Ö5 Belirli pazarlara ihracat yapmanın risklerini ve zorluklarını değerlendirebilecek ve bu riskleri azaltma stratejileri önerebileceklerdir. P.9.9 1,3
Ö6 Öğrenciler, veri odaklı pazarlamadaki kariyerlere hazırlanmak için teorik bilgileri pratik uygulamalarla birleştirerek pazarlama analitiğini kapsamlı bir şekilde anlayacaklardır. P.2.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Introduction and Basic Concepts
2 Commercial information and intelligence
3 HS Code determination
4 Search for commercial information on internet
5 Target market identification approach
6 Target market matrix
7 Target market matrix
8 Midterm Exam
9 Process of identifying target markets
10 Process of identifying target markets
11 Determination of target customers
12 Identification of competitors and competitive analysis
13 Alternative methods can be used in market research
14 Final Exam
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Yeni Nesil Dış Ticaret İStihbaratı, Yaman Koç, Kuzgun Kitap
Hedef Pazar Navigasyonu ile Nokta Atışı İhracat, Yaman Koç, Ekin Yayınevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum 1 10 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 15 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 20 20
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 155
Toplam Yük / 30 5,17
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P9 P14
Ö1 Öğrenciler, veri odaklı pazarlamadaki kariyerlere hazırlanmak için teorik bilgileri pratik uygulamalarla birleştirerek pazarlama analitiğini kapsamlı bir şekilde anlayacaklardır. - - -
Ö2 Öğrenciler, uluslararası pazarlama bağlamlarında bilinçli kararlar almalarını sağlayacak şekilde kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma yeteneğini geliştireceklerdir. - - -
Ö3 Öğrenciler, stratejik pazarlama kararlarını bildirmek için çeşitli veri toplama ve analiz yöntemlerini kullanarak kapsamlı pazar ve pazarlama araştırması yapma becerilerini kazanacaklardır. - - -
Ö4 Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. - - -
Ö5 Belirli pazarlara ihracat yapmanın risklerini ve zorluklarını değerlendirebilecek ve bu riskleri azaltma stratejileri önerebileceklerdir. - - -
Ö6 Öğrenciler, hedef pazar belirleme, konumlandırma stratejileri ve iş portföyü tasarımı konularında kapsamlı analizler yaparak, çalıştıkları örgütün pazar ve pazarlama performansını ölçer ve iyileştirme önerileri sunarlar. - - -