Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04970001 | Research Methods | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Problem Çözme Yöntemi Grup Çalışması Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN | C-104 | [email protected] | 7352 | Perşembe 14.00 |
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nicel araştırma yöntemlerini öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları işlenecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilimsel araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme / yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır. Bu derste etik kavramı ve etik kuramları, araştırma etiği ve yayın etiği, etik dışı davranışlar vurgulanacaktır. En sık görülen araştırma ve yayın etiği ihlalleri ve bunları önleme yöntemleri, ihlal tespiti durumunda izlenecek yolların neler olduğu hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 5 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 5 |
| P12 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. | 5 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 5 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 5 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 5 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 5 |
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, pazarlama analitiği temel kavramlarını uygulayabilir, ilgili oldukları organizasyonun stratejik kararlarına hizmet etmek üzere bu verileri analiz edebilir ve sunabilir. | P.14.2 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, bilimsel araştırma etiği ve sorumlu araştırma davranışları konularında bilgi sahibi olacak ve bu ilkeleri araştırmalarında uygulayabilecekler. | P.12.5 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, temel istatistik terimlerini ve kavramlarını tanımlayabileceklerdir. | P.9.4 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler, veri toplama ve özetleme tekniklerini açıklayabileceklerdir. | P.9.5 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. | P.9.6 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler, farklı veri setleri üzerinde hipotez testleri uygulayarak sonuçları yorumlayabileceklerdir. | P.9.7 | 1 |
| Ö7 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | P.8.2 | 1 |
| Ö8 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | P.8.3 | 1 |
| Ö9 | Öğrenciler ders sürecinde nicel analiz araçlarından biri olan SPSS paket programının kullanımı hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgiyi kullanarak alanla ilişkili veri analizi yapma yeteneği kazanacaktır. | P.8.1 | 7 |
| Ö10 | Öğrenciler, bir ekip içinde bilimsel araştırmanın temel süreçlerini anlayarak iş bölümü yapabilecek, ekip üyeleri arasında sorumluluk dağılımı yaparak işbirliği içinde çalışmayı öğrenecekler. | P.6.1 | 3 |
| Ö11 | Öğrenciler, farklı disiplinlere dayalı bilimsel gelişmeler ve teorik yapılar hakkında bilgi sahibi olup, disiplinlerarası ve kültürlerarası araştırma yapma imkanı bulabilecektir. | P.5.2 | 1 |
| Ö12 | Öğrenciler araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlayacaktır. | P.2.2 | 1 |
| Ö13 | Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | P.2.3 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş (Araştırma Etiği) |
| 2 | Bilimsel Araştırma Süreci Adımları ve Temel Kavramlar |
| 3 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel – Nicel – Karma Araştırmalar I |
| 4 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri: Nitel – Nicel – Karma Araştırmalar II |
| 5 | Değişken - Değişken Türleri |
| 6 | Araştırma Problemi Belirleme - Hipotez Geliştirme |
| 7 | Evren - Örneklem - Örneklem Alma Teknikleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Veri Toplama Araçları |
| 10 | Analiz Süreci (Verilerin Analize Hazırlanması) |
| 11 | Güvenilirlik ve Geçerlilik Analizleri |
| 12 | Analiz Süreci (Betimsel Analizler) |
| 13 | Analiz Süreci (İlişkisel Analizler) |
| 14 | Analiz Süreci (Karşılaştırma Analizleri) |
| 15 | Raporlama |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. |
| Neuman, W. (2014) Sosyal Araştırma Yöntemleri: Niteliksel ve Niceliksel Yaklaşımlar. Pearson, Essex, Birleşik Krallık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 3 | 10 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 13 | 13 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 13 | 39 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P6 | P8 | P9 | P12 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlayacaktır. | 5 | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, analiz edebilmek ve yorumlayabilmek | 4 | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, farklı disiplinlere dayalı bilimsel gelişmeler ve teorik yapılar hakkında bilgi sahibi olup, disiplinlerarası ve kültürlerarası araştırma yapma imkanı bulabilecektir. | - | 4 | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, bir ekip içinde bilimsel araştırmanın temel süreçlerini anlayarak iş bölümü yapabilecek, ekip üyeleri arasında sorumluluk dağılımı yaparak işbirliği içinde çalışmayı öğrenecekler. | - | - | 5 | - | - | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler ders sürecinde nicel analiz araçlarından biri olan SPSS paket programının kullanımı hakkında bilgi sahibi olacak ve bu bilgiyi kullanarak alanla ilişkili veri analizi yapma yeteneği kazanacaktır. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö6 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö7 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | - | - | - | 4 | - | - | - |
| Ö8 | Öğrenciler, temel istatistik terimlerini ve kavramlarını tanımlayabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö9 | Öğrenciler, veri toplama ve özetleme tekniklerini açıklayabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö10 | Öğrenciler, gerçek dünya verilerini kullanarak çeşitli istatistiksel analizler gerçekleştirebileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö11 | Öğrenciler, farklı veri setleri üzerinde hipotez testleri uygulayarak sonuçları yorumlayabileceklerdir. | - | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö12 | Öğrenciler, bilimsel araştırma etiği ve sorumlu araştırma davranışları konularında bilgi sahibi olacak ve bu ilkeleri araştırmalarında uygulayabilecekler. | - | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö13 | Öğrenciler, pazarlama analitiği temel kavramlarını uygulayabilir, ilgili oldukları organizasyonun stratejik kararlarına hizmet etmek üzere bu verileri analiz edebilir ve sunabilir. | - | - | - | - | - | - | 5 |
