Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04961003 | Innovation and Strategy | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım (sunum) yöntemi Tartışma yöntemi Örnek olay yöntemi (vaka çözümü) |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN | C-105 | [email protected] | 7352 |
Dersin İçeriği
Yeni işlerin yaratılması, yeni pazarların ele geçirilmesi ve kurumsal etkinliğin artırılması, üretkenliğin veya inovasyonun ya da her ikisinin birden geliştirilmesi yoluyla gerçekleşir. Yeni keşifler, yeni teknolojiler, rekabet ve küreselleşme hem girişimcileri hem de mevcut firmaları inovasyon ve çevikliği teşvik etmeye zorlamaktadır. Bu ders, yeni kurulan şirketlerde ve mevcut firmalarda inovasyonu teşvik etme ve yönetme teorisini ve pratiğini incelemektedir. Çığır açan ürün ve hizmetleri tanıtmak için başarılı çerçeveleri, stratejileri, finansman tekniklerini, iş modellerini, riskleri ve engelleri araştırır. Konular arasında iş modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojisi, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans ölçümü ve değişim yönetimi yer almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrenciler, yeni kurulan bir işletme veya mevcut bir firma içinde yeni bir girişim olarak yeni bir ürün veya hizmet teklifini değerlendirme, ifade etme, rafine etme ve sunma becerilerini geliştireceklerdir. Bu ders,
günümüzde yeni işletmelerin gerekli bileşenleri olarak inovasyon ve yönetsel stratejiyle ilgilenen tüm öğrenciler için uygundur.
günümüzde yeni işletmelerin gerekli bileşenleri olarak inovasyon ve yönetsel stratejiyle ilgilenen tüm öğrenciler için uygundur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 5 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 5 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 5 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetiminde inovasyon ve stratejik karar verme süreçlerini anlayacak, etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirme konusunda yönetsel pratik kazanacaklardır. | P.14.3 | |
| Ö2 | Öğrenciler, farklı bölgelerdeki küresel ve yerel pazarlardaki sosyo-ekonomik gelişmeleri analiz edebilecek ve bu pazarlara yönelik inovasyon stratejileri oluşturabilecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır. | P.13.1 | |
| Ö3 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında yenilikçi düşünme becerilerini geliştirecek ve bu becerileri bireysel ve ekip olarak olarak gerçek dünya problemlerine uygulayabileceklerdir. | P.6.2 | |
| Ö4 | Öğrenciler, rekabetçi pazar ortamında firmaların sürdürülebilirliklerini sağlamak amacıyla yenilikçi ve stratejik yaklaşımlar geliştirebilecektir. | P.4.5 | |
| Ö5 | Öğrenciler, ticaret ve lojistik süreçlerinde teknoloji kullanımını anlayacak ve dijital dönüşüm stratejileri geliştirebilecektir. | P.1.2 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı ve Genel Bakış |
| 2 | Temel Kavramlar ve Yeniliklerin Önemi |
| 3 | Ulusal yenilik sistemleri ve girişimcilik |
| 4 | Pazar adaptasyonu ve teknolojik yayılım |
| 5 | İşletme İçi Yenilik Yönetimi |
| 6 | Yenilik Süreci ve Operasyonlar |
| 7 | Fikri mülkiyetin yönetilmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Kurumsal bilginin yönetilmesi |
| 10 | Stratejik İşbirlikleri ve Ağlar |
| 11 | Araştırma ve Geliştirme Yönetimi |
| 12 | İş Modelleri |
| 13 | Ürün ve Marka Stratejileri |
| 14 | Pazar Araştırmaları ve İlgili Sürecin Ürün Geliştirme Prosedürüne Etkisi |
| 15 | Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Yönetimi |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | 1 | 10 (%) |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 | P13 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, ticaret ve lojistik süreçlerinde teknoloji kullanımını anlayacak ve dijital dönüşüm stratejileri geliştirebilecektir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, rekabetçi pazar ortamında firmaların sürdürülebilirliklerini sağlamak amacıyla yenilikçi ve stratejik yaklaşımlar geliştirebilecektir. | - | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında yenilikçi düşünme becerilerini geliştirecek ve bu becerileri bireysel ve ekip olarak olarak gerçek dünya problemlerine uygulayabileceklerdir. | - | - | 5 | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, farklı bölgelerdeki küresel ve yerel pazarlardaki sosyo-ekonomik gelişmeleri analiz edebilecek ve bu pazarlara yönelik inovasyon stratejileri oluşturabilecek bilgi ve beceriye sahip olacaklardır. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenciler, tedarik zinciri yönetiminde inovasyon ve stratejik karar verme süreçlerini anlayacak, etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirme konusunda yönetsel pratik kazanacaklardır. | - | - | - | - | 5 |
