İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04950003 International Marketing Research 3 Güz 5 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER C-103 [email protected] 7610 Perşembe
Dersin İçeriği
The International Marketing Research course provides students with the skills to conduct effective marketing research in global markets. It covers the fundamentals of international marketing environments, research design, data collection methods, and sampling techniques. Students will learn to analyze data using descriptive and inferential statistics, develop market segmentation and entry strategies, and conduct brand and competitive analysis. The course emphasizes practical application, culminating in real-world case studies and presentations of research findings.
Dersin Amacı
The main purpose of the International Marketing Research course is to equip students with the knowledge and skills necessary to conduct effective marketing research in an international context. This includes understanding the unique challenges and opportunities presented by global markets, and applying appropriate research methodologies to gather, analyze, and interpret data to make informed marketing decisions
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 4
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 4
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Introduction and Basic Concepts
2 The International Marketing Environment
3 Research Process and Planning
4 Data Collection Techniques
5 Sampling Methods
6 Questionnaire Design and Implementation
7 Data Analysis - Descriptive Statistics
8 Midterm Exam
9 Data Analysis - Inferential Statistics
10 Market Segmentation
11 Market Entry Strategies
12 Brand and Product Research
13 Competitive Analysis
14 Final Exam
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar International Marketing Research: A Transformative Approach 2024th edition by V. Kumar (Author) , ‎ Palgrave Macmillan; ISBN-10 ‏:‎ 3031546490
International Marketing Research 3rd Edition by C. Samuel Craig (Author), Susan P. Douglas (Author) Wiley; ISBN-13: 978-0470010952
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 10 (%)
Sunum 1 10 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 25 25
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 170
Toplam Yük / 30 5,67
Dersin AKTS Kredisi: 6