İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04941002 Consumer Behavior 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ufuk AY
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ufuk AY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini öğrenciler tüketici satın alma davranışını etkileyen ekonomik, demografik, teknolojik, psikolojik, sosyo-kültürel, politik ve kişisel faktörler oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere tüketici davranışlarını anlamak ve analiz etmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak, böylece pazarlama stratejilerini daha etkili bir şekilde geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 3
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 1
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 3
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 1
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ekonomik, demografik, teknolojik, ve sosyo-kültürel faktörleri tanımlayabileceklerdir. P.14.7 1
Ö2 Öğrenciler, çeşitli kültürel ve toplumsal normların tüketici davranışlarına nasıl etki ettiğini analiz edebileceklerdir. P.14.8 1
Ö3 Öğrenciler, tüketici davranışlarının toplumsal refah üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. P.14.9 1
Ö4 Öğrenciler, tüketicilerin karar verme süreçlerinde psikolojik ve kişisel faktörlerin rolünü açıklayabileceklerdir. P.4.2 1
Ö5 Öğrenciler, endüstriyel tüketici davranışlarını anlamak için psikolojik ve kişisel faktörleri analiz edebileceklerdir. P.4.3 1
Ö6 Öğrenciler, belirli bir tüketici segmentine yönelik etkili pazarlama stratejileri geliştirebilecek ve önerilerde bulunabileceklerdir. P.4.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tüketici Davranışlarına Giriş
2 Karar Verme Davranışı
3 Tüketici Karar Alma Süreci Üzerinde Kültürel Etkiler
4 Tüketici ve Sosyal Refah
5 Algılama
6 Öğrenme
7 Hafıza
8 Benlik
9 Tutum
10 İkna
11 Tüketici Davranışı Üzerinde Grup ve Durumsal Etkiler
12 Tüketici Kimliği: Cinsiyet Rolleri
13 Tüketici Kimliği: Sosyal Sınıf ve Yaşam Tarzları
14 Tüketici Davranışları ve Sosyal Medya
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Solomon, M. R. (2010). Consumer behaviour: A European perspective. Pearson education.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 3 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 14 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P14
Ö1 Öğrenciler, tüketicilerin karar verme süreçlerinde psikolojik ve kişisel faktörlerin rolünü açıklayabileceklerdir. 3 -
Ö2 Öğrenciler, endüstriyel tüketici davranışlarını anlamak için psikolojik ve kişisel faktörleri analiz edebileceklerdir. 3 -
Ö3 Öğrenciler, belirli bir tüketici segmentine yönelik etkili pazarlama stratejileri geliştirebilecek ve önerilerde bulunabileceklerdir. 3 -
Ö4 Öğrenciler, tüketici davranışını etkileyen ekonomik, demografik, teknolojik, ve sosyo-kültürel faktörleri tanımlayabileceklerdir. - 3
Ö5 Öğrenciler, çeşitli kültürel ve toplumsal normların tüketici davranışlarına nasıl etki ettiğini analiz edebileceklerdir. - 3
Ö6 Öğrenciler, tüketici davranışlarının toplumsal refah üzerindeki etkilerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. - 3