İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04941001 Export Marketing 2 Bahar 4 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Gökçe Bahar GÜRBÜZER C-103 [email protected] 7610 Salı
Dersin İçeriği
The "Export Marketing" course provides an in-depth exploration of the strategies and practices involved in marketing products and services to international markets. The course covers market analysis, entry strategies, product adaptation, pricing, promotion, and distribution in the context of exporting. It aims to equip students with the skills necessary to develop and implement successful export marketing strategies.
Dersin Amacı
The purpose of the "Export Marketing" course is to equip students with the knowledge and skills needed to develop and implement effective marketing strategies for entering and succeeding in international markets.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 1
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 1
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 5
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 5
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 5
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Pazar analizi, ürün adaptasyonu ve tanıtım stratejilerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebileceklerdir. P.9.8
Ö2 Belirli pazarlara ihracat yapmanın risklerini ve zorluklarını değerlendirebilecek ve bu riskleri azaltma stratejileri önerebileceklerdir. P.9.9
Ö3 Hedef pazarın kültürel, ekonomik ve düzenleyici koşullarına göre uyarlanmış bir ihracat pazarlama stratejisi tasarlayabileceklerdir. P.6.3 1
Ö4 Pazara giriş stratejilerini ve bunların farklı uluslararası pazarlar için uygunluğunu açıklayabileceklerdir. P.4.8 1
Ö5 Uluslararası müşterilere ulaşmada farklı fiyatlandırma stratejilerinin ve dağıtım kanallarının etkinliğini değerlendirebileceklerdir. P.3.6 1
Ö6 İhracat pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabileceklerdir. P.1.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Introduction to Export Marketing
2 Market Research and Analysis
3 Market Research and Analysis
4 Market Entry Strategies
5 Product Adaptation and Development
6 Pricing Strategies for Export Markets
7 Promotion Strategies for Export Marketing
8 Distribution Channels and Logistics
9 Legal and Regulatory Issues in Export Marketing
10 Risk Management in Export Marketing
11 Case Studies in Export Marketing
12 Case Studies in Export Marketing
13 Emerging Trends in Export Marketing
14 Course Review and Final Exam Preparation
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Albaum, G., & Duerr, E. (2011). International Marketing and Export Management. Pearson.
Czinkota, M. R., & Ronkainen, I. A. (2013). International Marketing. Cengage Learning.
Keegan, W. J., & Green, M. C. (2017). Global Marketing. Pearson.
Trade publications and journals, Online databases and trade portals, Industry reports and case studies
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 35 35
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 149
Toplam Yük / 30 4,97
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P6 P9
Ö1 İhracat pazarlaması ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabileceklerdir. 5 - - - -
Ö2 Uluslararası müşterilere ulaşmada farklı fiyatlandırma stratejilerinin ve dağıtım kanallarının etkinliğini değerlendirebileceklerdir. - 5 - - -
Ö3 Pazara giriş stratejilerini ve bunların farklı uluslararası pazarlar için uygunluğunu açıklayabileceklerdir. - - 5 - -
Ö4 Hedef pazarın kültürel, ekonomik ve düzenleyici koşullarına göre uyarlanmış bir ihracat pazarlama stratejisi tasarlayabileceklerdir. - - - 5 -
Ö5 Pazar analizi, ürün adaptasyonu ve tanıtım stratejilerini içeren kapsamlı bir ihracat pazarlama planı geliştirebileceklerdir. - - - - 5
Ö6 Belirli pazarlara ihracat yapmanın risklerini ve zorluklarını değerlendirebilecek ve bu riskleri azaltma stratejileri önerebileceklerdir. - - - - 5