İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04940002 Econometrics 2 Bahar 4 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN C BLOK-C202 [email protected] 7366
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ekonometrik yaklaşım, ekonometrik modeller ve teknikler, basit doğrusal regresyon analizi, regresyon modeli varsayımları, en küçük kareler yöntemi, sıradan en küçük kareler tahmincilerinin özellikleri, regresyon modellerinin fonksiyonel formları, regresyon modellerinde çoklu doğrusallık, değişen varyans ve eş doğrusallık problemlerini içermektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, ekonometrik modelleri teorik açıdan tartışmak ve bilgisayar yazılımları kullanarak ekonomik örnek olaylara uygulamak ve ekonomik hipotezlerin ampirik olarak test edilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 3
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. P.8.2 1
Ö2 Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. P.8.3 1
Ö3 Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. P.8.4 1
Ö4 Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. P.3.16 1
Ö5 Öğrenciler ekonometrik analiz yapabilme becerisi kazanır. P.2.7 1
Ö6 Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. P.2.8 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giving information about the process and the scope of the course, econometric approach, econometric models and techniques
2 Linear regression model and estimation
3 Least squares method and coefficient of determination
4 Measures of goodness of fit (AIC, SIC, Adjusted R-squared)
5 R-squared and adjusted-R-squared
6 Function structures of the regression model
7 General revision
8 Mid-Term Exam
9 Regression diagnoistics I: Multicollinearity
10 Regression diagnoistics II: Heteroscedasticity
11 Regression diagnoistics III: Autocorrelation
12 Regression diagnoistics IV: Model specification errors
13 Regression diagnoistics IV continued: Simultaneity problem
14 Stationary and non-stationary time series (Stationarity tests and cointegration test)
15 VAR Model
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Damodar Gujarati Econometrics by Example – (Örneklerle Damodar Gujarati Ekonometri). ISBN: 9786059802086, 2nd Edition, 2018.,
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 6 12
Uygulama 2 6 12
Laboratuvar 2 6 12
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 174
Toplam Yük / 30 5,80
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3 P8
Ö1 Öğrenciler ekonometrik analiz yapabilme becerisi kazanır. 3 - -
Ö2 Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. 3 - -
Ö3 Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. - 5 -
Ö4 Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. - - 3
Ö5 Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. - - 3
Ö6 Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. - - 3