Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04940002 | Econometrics | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C BLOK-C202 | [email protected] | 7366 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ekonometrik yaklaşım, ekonometrik modeller ve teknikler, basit doğrusal regresyon analizi, regresyon modeli varsayımları, en küçük kareler yöntemi, sıradan en küçük kareler tahmincilerinin özellikleri, regresyon modellerinin fonksiyonel formları, regresyon modellerinde çoklu doğrusallık, değişen varyans ve eş doğrusallık problemlerini içermektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, ekonometrik modelleri teorik açıdan tartışmak ve bilgisayar yazılımları kullanarak ekonomik örnek olaylara uygulamak ve ekonomik hipotezlerin ampirik olarak test edilmesinde kullanılan yöntemler hakkında bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 3 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | P.8.2 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | P.8.3 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. | P.8.4 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. | P.3.16 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler ekonometrik analiz yapabilme becerisi kazanır. | P.2.7 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. | P.2.8 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giving information about the process and the scope of the course, econometric approach, econometric models and techniques |
| 2 | Linear regression model and estimation |
| 3 | Least squares method and coefficient of determination |
| 4 | Measures of goodness of fit (AIC, SIC, Adjusted R-squared) |
| 5 | R-squared and adjusted-R-squared |
| 6 | Function structures of the regression model |
| 7 | General revision |
| 8 | Mid-Term Exam |
| 9 | Regression diagnoistics I: Multicollinearity |
| 10 | Regression diagnoistics II: Heteroscedasticity |
| 11 | Regression diagnoistics III: Autocorrelation |
| 12 | Regression diagnoistics IV: Model specification errors |
| 13 | Regression diagnoistics IV continued: Simultaneity problem |
| 14 | Stationary and non-stationary time series (Stationarity tests and cointegration test) |
| 15 | VAR Model |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Damodar Gujarati Econometrics by Example – (Örneklerle Damodar Gujarati Ekonometri). ISBN: 9786059802086, 2nd Edition, 2018., |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Uygulama | 2 | 6 | 12 |
| Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 174 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler ekonometrik analiz yapabilme becerisi kazanır. | 3 | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler ekonometrik analiz içeren araştırmaların bulgularını anlayabilirler. | 3 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. | - | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenciler, bir araştırma problemi için uygun istatistiksel yöntemleri seçip, analiz planı oluşturabileceklerdir. | - | - | 3 |
| Ö5 | Öğrenciler, istatistiksel analizlerin sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirip, bulguların geçerliliğini tartışabileceklerdir. | - | - | 3 |
| Ö6 | Öğrenciler, topladıkları verileri kullanarak kendi istatistiksel projelerini geliştirebilecek ve bulgularını sunabileceklerdir. | - | - | 3 |
