Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04930003 | International Economics | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Zekeriya OLGUNÇELİK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Zekeriya OLGUNÇELİK | C-MISAFIR OGRETIM UYESI | [email protected] |
Dersin İçeriği
Giriş (Dünya Ekonomisinin Küreselleşmesi), Dünya Ekonomisinin Küreselleşmesi/Uluslararası Ekonomide Temel Terimlerin Tanımı/Güncel Uluslararası Ekonomik Sorunlar, Ticaret/Uluslararası Ticaret Teorileri/Karşılaştırmalı Üstünlük ve Mutlak Üstünlük, Faktör Donanımları ve Heckscher-Ohlin Teorisi, Ölçek Ekonomileri, Eksik Rekabet ve Uluslararası Ticaret, Ara sınav sorularını tartışır ve çözer, Ekonomik Büyüme ve Uluslararası Ticaret, Ticaret Kısıtlamaları: Tarifeler, Tarife Dışı Ticaret Engelleri ve Yeni Korumacılık, Yeni Korumacılık (Korumacılığın Ekonomi Politiği- Tarife Dışı Ticaret Engelleri), Ekonomik Entegrasyon: Gümrük Birlikleri ve Serbest Ticaret Bölgeleri.
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin küresel ekonomik sistem, önemi ve ekonomiler arasındaki karşılıklı bağımlılığın günlük yaşamımızı nasıl etkilediği hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarına yardımcı olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 5 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 5 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Para politikası, ulusal ekonomi ve bütçe açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. | P.13.3 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, küresel makroekonomi teorilerini bilir ve karşılaştırabilir. | P.4.10 | 1 |
| Ö3 | İktisadi düşünce sistemlerini bilir | P.3.9 | 1 |
| Ö4 | Talep, arz, piyasa, esneklik kavramlarını, tüketici, üretici ve maliyet teorilerini bilir | P.3.10 | 1 |
| Ö5 | Piyasa yapıları ve tam rekabet kavramını bilir | P.3.11 | 1 |
| Ö6 | Temel makroekonomik kavramlara hakim olur | P.3.13 | 1 |
| Ö7 | Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. | P.3.16 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Introduction |
| 2 | The Globalization of the World Economy |
| 3 | Understanding the Basic Terms in International Economics |
| 4 | Current International Economic Problems |
| 5 | Trade/International Trade Theories/ |
| 6 | Comparative Advantage and Absolute Advantage |
| 7 | Factor Endowments and the Heckscher-Ohlin Theory |
| 8 | Economies of Scale, Imperfect Competition, and International Trade |
| 9 | Economic Growth and International Trade |
| 10 | Trade Restrictions: Tariffs |
| 11 | Nontariff Trade Barriers and New Protectionism |
| 12 | New Protectionism (The Political Economy of Protectionism- Nontariff Trade Barriers) |
| 13 | Economic Integration: Customs Unions |
| 14 | Economic Integration: Free Trade Areas |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Textbooks: International Economics by Dominick Salvatore (10th Edition John Wiley & Sons, Inc). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 154 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P13 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İktisadi düşünce sistemlerini bilir | 5 | - | - |
| Ö2 | Talep, arz, piyasa, esneklik kavramlarını, tüketici, üretici ve maliyet teorilerini bilir | 5 | - | - |
| Ö3 | Piyasa yapıları ve tam rekabet kavramını bilir | 5 | - | - |
| Ö4 | Temel makroekonomik kavramlara hakim olur | 5 | - | - |
| Ö5 | Öğrenciler ekonomik hipotezlerin test edilmesinde kullanılacak yaklaşımları öğrenirler. | 5 | - | - |
| Ö6 | Öğrenciler, küresel makroekonomi teorilerini bilir ve karşılaştırabilir. | - | 5 | - |
| Ö7 | Para politikası, ulusal ekonomi ve bütçe açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. | - | - | 5 |
