Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04920003 | Introduction to Accounting | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Case studies, discussion, Q&A |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | No prerequisites. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK | C-212 | [email protected] | 7281 |
Dersin İçeriği
This course covers the use of the uniform chart of accounts in the Turkish accounting system and the preparation of basic financial statements (Balance Sheet and Income Statement) by ensuring compliance with international standards. It also includes how Assets, Securities, Trade and Other Receivables account groups and sub-accounts are accounted for.
Dersin Amacı
The aim of the course is to teach the basic concepts, standards and applications of financial accounting systems in accordance with international standards at the initial level and to give basic financial statements and the accounting account and recording system used in the preparation of these statements in the Turkish accounting system in the first stage.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P14 | Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. | 4 |
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 1 |
| P12 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. | 5 |
| P11 | Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. | 1 |
| P10 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. | 1 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 1 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 1 |
| P7 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. | 1 |
| P6 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 1 |
| P4 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. | 1 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
| P2 | Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. | 1 |
| P1 | Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar | P.14.12 | 1 |
| Ö2 | Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. | P.14.13 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. | P.12.8 | 1 |
| Ö4 | Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. | P.12.9 | 1 |
| Ö5 | Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar | P.3.2 | 1 |
| Ö6 | Öğrenciler, finansal tabloları yorumlayarak işletmenin mali durumunu analiz eder ve bu analizler doğrultusunda işletme yönetimine yönelik stratejik öneriler geliştirebilme becerisi geliştirirler. | P.3.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | General information about the course (measurement method of the course, attendance, resources) |
| 2 | The context and purpose of financial reporting- Accounting principles, concepts and qualitative characteristics |
| 3 | Accounts, Nature of Accounts |
| 4 | The use of double-entry and accounting systems |
| 5 | Journalizing Transactions |
| 6 | Journalizing Transactions |
| 7 | Posting to a General Ledger |
| 8 | Solution of advanced examples related to asset accounts |
| 9 | Depreciation accounts |
| 10 | Depreciation accounts |
| 11 | Monograph |
| 12 | Solution of advanced examples related to income and expense accounts |
| 13 | Recording Closing Entries and Preparing a Post-Closing Trial Balance |
| 14 | Preparing Income Statement and Post-closing Balance Sheet |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Genel Muhasebe- Orhan Sevilengül |
| Financial Accounting - Schaum Series by Siegel and Shim, McGraw Hill |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 138 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,60 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P12 | P14 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, muhasebe temel kavramlarını kullanarak işletme faaliyetlerini iktisadi, idari, mali ve ticari açılardan değerlendirme ve bu değerlendirmeleri raporlama yetkinliği kazanırlar | 5 | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, finansal tabloları yorumlayarak işletmenin mali durumunu analiz eder ve bu analizler doğrultusunda işletme yönetimine yönelik stratejik öneriler geliştirebilme becerisi geliştirirler. | 5 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, muhasebe etik ilkelerini anlayarak, işletme faaliyetlerinde karşılaşabilecekleri ahlaki sorunları tanıma ve çözme becerisi kazanırlar. | - | 5 | - |
| Ö4 | Öğrenciler, muhasebe uygulamalarında dürüstlük, şeffaflık ve hesap verebilirlik prensiplerine bağlı kalarak, finansal raporlama süreçlerini yönetme ve bu süreçlerde sorumluluk alabilme yetkinliği geliştirirler. | - | 5 | - |
| Ö5 | Öğrenciler, işletme stratejileri ve hedeflerinin belirlenmesi sürecinde muhasebe verilerini kullanarak örgütün amaç, hedef, misyon ve vizyonunu analiz edebilme ve stratejik öneriler geliştirebilme yetkinliği kazanırlar | - | - | 5 |
| Ö6 | Öğrenciler, muhasebe bilgilerini kullanarak işletmenin hedef pazarını belirleme, konumlandırma stratejileri tasarlama, iş portföyü yönetimi yapma ve pazarlama performansını ölçme becerisi geliştirirler, bu süreçlerde orta ve uzun vadeli planlamalar yapabilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | 5 |
