Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04920002 | Macroeconomics | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül UÇKUN ÖZKAN | C BLOK-202 | [email protected] | 7366 |
Dersin İçeriği
Milli gelir muhasebesi, işsizlik, enflasyon, durgunluk, ekonomik büyüme ve piyasada ücretlerin ve faiz oranlarının nasıl belirlendiği gibi temel makroekonomik kavramlara genel bir bakış sağlamak.
Dersin Amacı
Temel makroekonomik göstergeler ve ekonominin bir bütün olarak nasıl işlediği hakkında genel bir anlayışa sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P13 | Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. | 3 |
| P5 | Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. | 2 |
| P3 | İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Para politikası, ulusal ekonomi ve bütçe açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. | P.13.3 | 1 |
| Ö2 | Para ve bankacılık sistemlerini tanır ve karşılaştırmalı analiz yapabilir. | P.5.3 | 1 |
| Ö3 | Öğrenciler, küresel makroekonomi teorilerini bilir ve karşılaştırabilir. | P.4.10 | 1 |
| Ö4 | Temel makroekonomik kavramlara hakim olur | P.3.13 | 1 |
| Ö5 | İşsizlik ve enflasyon kavramlarını teorik ve analitik olarak yorumlayabilir | P.3.14 | 1 |
| Ö6 | Gelir ve harcama kavramlarını teorik, cebirsel ve analitik olarak yorumlayabilir. | P.3.15 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Makroekonominin anlamı, amaçları ve hedefleri/temel makroekonomik göstergeler |
| 2 | Modern makroekonomik düşünceler tarihi |
| 3 | Milli gelir muhasebesi |
| 4 | Fonksiyonlar (tüketim/tasarruf/yatırım fonksiyonları) |
| 5 | Fonksiyonlar (devlet harcamaları) |
| 6 | Dış ekonomik denge fonksiyonları |
| 7 | Genel tekrar |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Toplam talep, toplam arz |
| 10 | İşsizlik (anlamı, türleri, politika çerçevesi veya çözümleri) |
| 11 | Enflasyon (Anlamı/Biçimleri/Sonuçları ve Etkileri/Politika çerçevesi veya çözümleri) |
| 12 | Philips Eğrileri/Enflasyon ve İşsizlik/Politika Çıkarımları ve Tartışmalar |
| 13 | Para/Likidite tercihi - Para Talebi |
| 14 | İstikrar Politikaları (Para ve Maliye Politikalarının Karşılaştırılması / Para ve Maliye Politikalarının Araçları) |
| 15 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | N. Gregory Mankiw – Macroeconomics – Macmillon International Higher Education. 10th edition, 2019. , |
| Karl, E. Case, Ray C. Fair, Sharon M. Oster – Principles of macroeconomics . |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 30 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 172 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,73 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P4 | P5 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel makroekonomik kavramlara hakim olur | 5 | - | - | - |
| Ö2 | İşsizlik ve enflasyon kavramlarını teorik ve analitik olarak yorumlayabilir | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Gelir ve harcama kavramlarını teorik, cebirsel ve analitik olarak yorumlayabilir. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Öğrenciler, küresel makroekonomi teorilerini bilir ve karşılaştırabilir. | - | 3 | - | - |
| Ö5 | Para ve bankacılık sistemlerini tanır ve karşılaştırmalı analiz yapabilir. | - | - | 2 | - |
| Ö6 | Para politikası, ulusal ekonomi ve bütçe açıkları kavramlarını teorik, analitik ve cebirsel olarak kavrayabilir ve yorumlayabilir. | - | - | - | 3 |
