İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04920001 Computer Applications in Business 1 Bahar 2 2+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Computer systems, Office software
Dersin Amacı
Teaching Basic Information Technologies
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 4
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 4
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak uluslararası ticaret ve lojistikte nicel ve nitel veri analizleri yapabilir, bu analizlerle ilgili çıkarımlarda bulunabilir ve karar destek süreçlerinde aktif rol alabilirler. P.8.6 7
Ö2 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmak için, bilgi teknolojilerini kullanarak çeşitli dijital veri kaynaklarından bilgi toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini yönetebilme becerisi kazanırlar. P.8.7 7
Ö3 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarında kullanılan veri toplama, analiz etme ve yorumlama tekniklerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. P.9.10 7
Ö4 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarını raporlayıp sunabilirler. P.9.11 7
Ö5 Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin etik kullanımı ve güvenliği konusunda bilinçlenir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. P.12.11 7
Ö6 Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin iş dünyasında ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirir ve bu teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilme bilinci geliştirirler. P.12.12 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması.
2 İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi.
3 İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi.
4 İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu.
5 Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi.
6 Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri.
7 Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi.
8 Vize Sınavı
9 Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi.
10 Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri.
11 Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı.
12 Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi.
13 Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması.
14 Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam Yük / 30 4,80
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P8 P9 P12
Ö1 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak uluslararası ticaret ve lojistikte nicel ve nitel veri analizleri yapabilir, bu analizlerle ilgili çıkarımlarda bulunabilir ve karar destek süreçlerinde aktif rol alabilirler. 4 - -
Ö2 Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmak için, bilgi teknolojilerini kullanarak çeşitli dijital veri kaynaklarından bilgi toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini yönetebilme becerisi kazanırlar. 4 - -
Ö3 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarında kullanılan veri toplama, analiz etme ve yorumlama tekniklerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. - 4 -
Ö4 Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarını raporlayıp sunabilirler. - 4 -
Ö5 Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin etik kullanımı ve güvenliği konusunda bilinçlenir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. - - 4
Ö6 Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin iş dünyasında ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirir ve bu teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilme bilinci geliştirirler. - - 4