Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04920001 | Computer Applications in Business | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Computer systems, Office software
Dersin Amacı
Teaching Basic Information Technologies
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. | 4 |
| P9 | Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. | 4 |
| P8 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak uluslararası ticaret ve lojistikte nicel ve nitel veri analizleri yapabilir, bu analizlerle ilgili çıkarımlarda bulunabilir ve karar destek süreçlerinde aktif rol alabilirler. | P.8.6 | 7 |
| Ö2 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmak için, bilgi teknolojilerini kullanarak çeşitli dijital veri kaynaklarından bilgi toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini yönetebilme becerisi kazanırlar. | P.8.7 | 7 |
| Ö3 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarında kullanılan veri toplama, analiz etme ve yorumlama tekniklerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. | P.9.10 | 7 |
| Ö4 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarını raporlayıp sunabilirler. | P.9.11 | 7 |
| Ö5 | Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin etik kullanımı ve güvenliği konusunda bilinçlenir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. | P.12.11 | 7 |
| Ö6 | Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin iş dünyasında ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirir ve bu teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilme bilinci geliştirirler. | P.12.12 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilgi teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanınması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerinin ayrıntılı olarak kavranması. |
| 2 | İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede bilgi verilmesi. |
| 3 | İşletim sistemi ayarları hakkında bilgi verilmesi. |
| 4 | İşletim sisteminde dosya ve klasör organizasyonu. |
| 5 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 6 | Kelime işlemci programında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. |
| 7 | Kelime işlemci programında belge düzenleme, resim tablo vb bileşenlerin eklenmesi. |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Bir hesap tablosu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 10 | Hesap tablosu uygulamasında veri giriş ve biçimlendirme işlemleri. |
| 11 | Hesap tablosu uygulamasında formüller, fonksiyonlar ve grafiklerin kullanımı. |
| 12 | Bir sunu uygulamasının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi. |
| 13 | Sunu uygulamasında slayt tasarımı ve özel animasyonların hazırlanması. |
| 14 | Etkin ve güvenli internet kullanımı bilgisi verilmesi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 144 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P8 | P9 | P12 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak uluslararası ticaret ve lojistikte nicel ve nitel veri analizleri yapabilir, bu analizlerle ilgili çıkarımlarda bulunabilir ve karar destek süreçlerinde aktif rol alabilirler. | 4 | - | - |
| Ö2 | Öğrenciler, uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan yazılımları etkili bir şekilde kullanmak için, bilgi teknolojilerini kullanarak çeşitli dijital veri kaynaklarından bilgi toplama, veri analizi ve raporlama süreçlerini yönetebilme becerisi kazanırlar. | 4 | - | - |
| Ö3 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarında kullanılan veri toplama, analiz etme ve yorumlama tekniklerini öğrenir ve uygulama becerisi kazanırlar. | - | 4 | - |
| Ö4 | Öğrenciler, temel bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak pazar ve pazarlama araştırmalarını raporlayıp sunabilirler. | - | 4 | - |
| Ö5 | Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin etik kullanımı ve güvenliği konusunda bilinçlenir ve bu doğrultuda etik kararlar alabilme yetkinliği kazanırlar. | - | - | 4 |
| Ö6 | Öğrenciler, bilgi teknolojilerinin iş dünyasında ve toplumda yarattığı etkileri değerlendirir ve bu teknolojileri sorumlu bir şekilde kullanarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilme bilinci geliştirirler. | - | - | 4 |
