İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04910001 Introduction to Business Management 1 Güz 1 3+0+0 6 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler Discussion Question-Answer Case study
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar No prerequisites
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK - [email protected]
Dersin İçeriği
Basic business and management information, basic business functions, production position, marketing, and finance operations in enterprises
Dersin Amacı
To introduce students receiving business education to the fundamental principles of business and business administration in order for them to view company internal and external environments from a comprehensive and holistic perspective.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Çalıştığı örgütle alakalı amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar, konumlandırma, iş portföyü tasarımı, pazar ve pazarlama performansı ölçümü gibi konularda önerilerde bulunabilecek ve bu önerilerle alakalı orta ve uzun vadeli planlamaları yapabilecek stratejik yönetim becerilerine sahip olabilme. 5
P13 Alan uygulamalarının, küresel ve yerel ölçekli, ekonomik, sosyal, hukuki ve çevresel sonuçlarını ve bu sonuçların kendine ve alandaki diğer aktörlere yüklendiği sorumlulukların farkında olma. 1
P12 Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme. 5
P11 Uluslararası ticaret ve lojistik süreçlerinde yer alan bireysel ve kurumsal aktörlerle gerekli teknik ve sosyal iletişimi Türkçe ve İngilizce olarak sağlayabilme. 1
P10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili gelişmeleri Türkçe ve İngilizce olarak takip etme. 1
P9 Pazar ve Pazarlama araştırması yapma yetkinliğine sahip olabilme. 1
P8 Uluslararası ticaret ve lojistik alanıyla ilgili yazılımlardan yararlanarak farklı bilgi kaynaklarına erişip nicel ve nitel analizler yapabilme. 1
P7 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı konularda kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilme ve bu hususlardaki bilgi ve becerilerini güncelleyebilme. 1
P6 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle alakalı bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. 1
P5 Farklı disiplin ve kültürlerle eş güdümlü olarak çalışabilme. 1
P4 Uluslararası Ticaret ve Lojistik süreçlerinde yer alan mikro ve makro aktörleri, onların faaliyetlerini ve hem birbirileriyle hem de başka sistemlerdeki aktörlerle olan ilişki ve etkileşimlerini takip etme ve değerlendirme. 5
P3 İktisadi, idari, mali ve ticari konularda değerlendirmeler yapıp görüş bildirebilme. 5
P2 Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında; problem tespiti, veri toplama, analiz ve raporlama süreçlerini içeren bilimsel araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme. 1
P1 Uluslararası Ticaret ve Lojistikle ilgili güncel, teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları akademik ve mesleki bağlamda kullanabilme. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. P.14.10 1,5
Ö2 Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar P.14.11 1,5
Ö3 Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. P.12.6 1,5
Ö4 Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. P.12.7 1,5
Ö5 Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. P.4.6 1,5
Ö6 Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler. P.3.1 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 General Information about Course - What is Business?
2 Business Science Fundamentals (Entrepreneurship, Entrepreneur, Relations with other disciplines)
3 Business Environment, Forming a Business Unit
4 Business Environment, Forming a Business Unit
5 Business in Global Markets
6 General Management in Business -1 (Planning and Organizing)
7 General Management in Business -2 (Functions of direction, Leadership theories)
8 General Management in Business -2 (Controlling)
9 Cost, Revenue, Expense, and Profit
10 Analysis of Breakeven Points
11 Accounting and Financing in Business
12 Operation Management in Business
13 Marketing Management in Business
14 Social Responsibility, Ethics and Law in Business
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ferrell, O. C., Hirt, G. B., & Ferrell, L. (2003). A Changing World. McGraw-Hill/Irwin Publishers. New York. Mirze, S. K. (2006). Introduction to business. Literatür Yayıncılık. Collins, K. (2012). An introduction to business. Creative Commons by-nc-sa, 3.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum 1 20 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 30 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 169
Toplam Yük / 30 5,63
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P12 P14
Ö1 Öğrenciler, işletme bilimi ile ilgili çeşitli temel ekonomik, idari, mali ve ticari kavramları öğrenerek ve bu durumları inceleyerek bu konularda eleştirel düşünme ve yapıcı öneriler sunabilme becerisi geliştirirler. 5 - - -
Ö2 Öğrenciler işletmenin temel fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların iç ve dış çevre ile bağlantılarını öğrenerek sistemi değerlendirme becerisi kazanırlar. - 5 - -
Ö3 Öğrenciler, iş dünyasında karşılaştıkları etik ikilemleri ve mesleki sorumluluklarını anlayarak, ahlaki değerler doğrultusunda doğru kararlar alabilme ve bu kararları uygulayabilme yetkinliği kazanırlar. - - 5 -
Ö4 Öğrenciler, işletme faaliyetlerinde dürüstlük, adalet ve sosyal sorumluluk ilkelerine bağlı kalarak, mesleki etik standartları gözetme ve bu standartları iş hayatında uygulama becerisi geliştirirler. - - 5 -
Ö5 Öğrenciler işletme bilimine ait temel ve alt çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olarak stratejik işletme yönetimi hakkında bilgi edinirler. - - - 5
Ö6 Öğrenciler, çalıştıkları örgütün amaç, hedef, misyon, vizyon, hedef pazar ve konumlandırma gibi stratejik unsurlarını analiz ederek, bu konularda iyileştirme önerileri sunma ve stratejik planlar oluşturma yetkinliği kazanırlar - - - 5