Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901041 | Sivil Toplum Çalışmaları ve Proje Yönetimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Son yıllarda hızla gelişen sivil toplum çalışmalarında, sivil toplum, kamu, özel sektör işbirlikleri kapsamında sürdürülebilir sosyal projelerin geliştirilmesi noktasındaki yöntemlerin Dünya ve Ülke genelindeki örnekleriyle tartışılması ve geliştirilmesidir.
Dersin Amacı
Özellikle 1999 yılından itibaren, Türkiye'nin Avrupa Birliğine adaylığının açıklanması ile birlikte gündeme gelen mali yardım programlarının etkisiyle hızla gelişen sivil toplum kavramı ve bu alanda birçok kurum ve kuruluş işbirliği ile ürütülen çalışmalar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesini sağlamak, özellikle demokratikleşme sürecine önemli katkı sağlayan sivil, sosyal, ekonomik ve kültürel katılım kavramının irdelenerek öğrencilerin etkin ve sürdürülebilir toplumsal fayda üreten projeler geliştirmesine yön vermektir. Gençlerin katılımı, kamusal yaşamları ile ilgili olan kararlara dâhil olma ve bu kararları etkileme sürecini ifade eder ve tüm gençlik politikalarının temelinde yer alan prensiptir. Sivil Toplum Çalışmaları ve Proje Yönetimi kapsamında ise öğrencilerimizin
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sivil Toplum Nedir? |
2 | Sivil Toplumun demokratikleşme ve sosyal kalkınma açısından rolü ve etkileri nelerdir? |
3 | Sosyal Değişim için Sivil Toplum tarafından geliştirilen Sosyal Projeler kavramı nedir? |
4 | Aktif Vatandaşlık ve Sivil Toplum |
5 | Sivil Toplum Kuruluşları ve Çalışma Yöntemleri, Yaklaşımlar |
6 | Kamu-STK_Özel Sektör İlişkisi ve İşbirliği Modelleri |
7 | Vize sınavı |
8 | Mali Yardım Programları (HİBE) tarihçesi, kapsamı ve usulleri |
9 | Sosyal Projelerde Proje Döngüsü |
10 | Ulusal ve uluslararası ölçekli kalkınma hedefleri, öncelikleri |
11 | Toplumsal Sorunlara yönelik Analiz Aşamaları |
12 | Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı – Zaman- Faaliyet – Maliyet Planlaması |
13 | Ulusal ve Uluslararası Mali Yardım Programları kapsamında Proje Uygulama Usul ve Esasları |
14 | İzleme ve Değerlendirme Yöntem ve Sonuçları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Robert, Sylvia (2020) Quality and Accountability for Project Cycle Management |
Simon Forrester, Irem Sunar (2011) AB Projelerinin Geliştirilmesi ve Yönetimi - TACSO | |
Tongarlak, Asuman (2011) 81 İlde Gençlik, Siyaset ve Sivil Toplum Eğitim Programları El Kitabı | |
Tongarlak, Asuman (2016) Sosyal Dahil Etme El Kitabı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |