(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme.
P.1.1) Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
P.1.2) Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. |
P.1.3) Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. |
P.1.4) Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. |
P.1.5) Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. |
P.1.6) Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. |
|
P2) Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyabilme ve bilimsel çalışmalarda kullanabilme.
P.2.1) Osmanlı arşiv belgelerini ve türlerini tanıyabilme. |
P.2.2) Tarihî metinleri okuyabilme ve içeriğini açıklayabilme. |
P.2.3) Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. |
P.2.4) Arşiv kaynaklarını derinlemesine inceleyebilme ve içerdiği bilgileri yazıldığı dönemin koşullarına uygun olarak analiz edebilme. |
P.2.5) Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. |
P.2.6) Arşiv kaynaklarının bilimsel çalışmalara katkısını eleştirebilme. |
|
P3) Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme.
P.3.1) Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. |
P.3.2) Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. |
P.3.3) Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. |
P.3.4) Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. |
P.3.5) Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. |
P.3.6) Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. |
|
P4) Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme.
P.4.1) Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
P.4.2) Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. |
P.4.3) Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. |
P.4.4) Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. |
P.4.5) Kültürel değerleri sentezleyerek farklı perspektiflerden sunabilme. |
P.4.6) Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. |
|
P5) İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme.
P.5.1) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. |
P.5.2) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. |
P.5.3) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. |
P.5.4) Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. |
P.5.5) Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. |
P.5.6) Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. |
|
P6) Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme.
P.6.1) Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. |
P.6.2) Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. |
P.6.3) Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. |
P.6.4) Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. |
P.6.5) Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. |
P.6.6) Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. |
|
P7) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme.
P.7.1) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. |
P.7.2) Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. |
P.7.3) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. |
P.7.4) Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. |
P.7.5) Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. |
P.7.6) Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. |
|
P8) Tarih alanının gerektirdiği modern bilişim teknolojileri ile iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme ve kendini Türkçe sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.
P.8.1) Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. |
P.8.2) Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. |
P.8.3) Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. |
P.8.4) Kullanılan bilişim teknolojilerinin verimliliğini analiz edebilme ve etkin iletişim araçlarını kullanarak bilgi akışını yönetebilme. |
P.8.5) Farklı iletişim araçlarını bir araya getirerek etkili iletişim stratejileri oluşturabilme ve sunabilme. |
P.8.6) Türkçe sözlü ve yazılı olarak kendini etkili bir şekilde ifade edebilme ve iletişim becerilerini geliştirme. |
|
P9) Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme.
P.9.1) Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. |
P.9.2) İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. |
P.9.3) İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. |
P.9.4) Farklı dillerdeki kaynakları analiz edebilme. |
P.9.5) Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. |
P.9.6) İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkili bir şekilde yorumlayabilme ve içeriğini değerlendirebilme. |
|
P10) Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma.
P.10.1) Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. |
P.10.2) Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. |
P.10.3) Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. |
P.10.4) Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. |
P.10.5) Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. |
P.10.6) Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. |
|
P11) Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma.
P.11.1) Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olma. |
P.11.2) Meslek ahlakının ve toplumsal sorumluluğun önemini içselleştirebilme. |
P.11.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve toplumsal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. |
P.11.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. |
P.11.5) Alandaki problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. |
P.11.6) Meslek ahlakıyla hareket etme ile toplumsal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
|
P12) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme.
P.12.1) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. |
P.12.2) Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. |
P.12.3) Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. |
P.12.4) Tarih alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek çalışmalar arasında karşılaştırma yapabilme. |
P.12.5) Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. |
P.12.6) Bilgilerini sürekli güncel tutarak yeni bilgileri eleştirebilme. |
|
P13) Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme.
P.13.1) Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. |
P.13.2) Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. |
P.13.3) Tarihî mirasın korunması için farkındalık oluşturabilme ve bunun çevreye yayılmasını sağlayabilme. |
P.13.4) Tarihî mirasın korunmasıyla ilgili farklı yaklaşımları ve stratejileri analiz edebilme. |
P.13.5) Tarihî mirasın korunması ve bu bilincin geniş kitlelere yayılması için yeni fikirler üretebilme. |
P.13.6) Tarihî mirasın korunmasının toplumsal önemini güçlendirebilme. |
|
P14) Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme.
P.14.1) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. |
P.14.2) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. |
P.14.3) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. |
P.14.4) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını yorumlayabilme. |
P.14.5) Çağdaş yöntemleri kullanarak sorunlara çözüm üretebilme ve yeni yaklaşımlar geliştirebilme. |
P.14.6) Oluşturulan çözümlerin etkililiğini değerlendirebilme, uygulama sürecini gözden geçirebilme ve gerekli iyileştirmeleri yapabilme. |
|
P15) Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme.
P.15.1) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. |
P.15.2) Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. |
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.15.4) Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. |
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. |
|
P16) Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme.
P.16.1) Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. |
P.16.2) Yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkilerini ve hukuki sonuçlarını ifade edebilme. |
P.16.3) Çalışmalarda bilimsellik ve özgünlük ilkelerini gözetebilme. |
P.16.4) Yapılan araştırmaların evrensel etkilerini ve hukuki sonuçlarını inceleyebilme. |
P.16.5) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri bir araya getirerek yapılan araştırmaların evrensel etkileri ve hukuki sonuçlarını sentezleyebilme. |
P.16.6) Çıkar çatışması, intihal gibi akademik üretim ihlallerini alanıyla ilgili değerlendirebilme. |
|
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) |
P2) Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyabilme ve bilimsel çalışmalarda kullanabilme.
P.2.1) Osmanlı arşiv belgelerini ve türlerini tanıyabilme. |
P.2.2) Tarihî metinleri okuyabilme ve içeriğini açıklayabilme. |
P.2.3) Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. |
P.2.4) Arşiv kaynaklarını derinlemesine inceleyebilme ve içerdiği bilgileri yazıldığı dönemin koşullarına uygun olarak analiz edebilme. |
P.2.5) Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. |
P.2.6) Arşiv kaynaklarının bilimsel çalışmalara katkısını eleştirebilme. |
|
P10) Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma.
P.10.1) Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. |
P.10.2) Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. |
P.10.3) Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. |
P.10.4) Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. |
P.10.5) Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. |
P.10.6) Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. |
|
P11) Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma.
P.11.1) Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olma. |
P.11.2) Meslek ahlakının ve toplumsal sorumluluğun önemini içselleştirebilme. |
P.11.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve toplumsal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme. |
P.11.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. |
P.11.5) Alandaki problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. |
P.11.6) Meslek ahlakıyla hareket etme ile toplumsal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme. |
|
P13) Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme.
P.13.1) Tarihî mirasın ve dokunun korunma bilincini tanımlayabilme. |
P.13.2) Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. |
P.13.3) Tarihî mirasın korunması için farkındalık oluşturabilme ve bunun çevreye yayılmasını sağlayabilme. |
P.13.4) Tarihî mirasın korunmasıyla ilgili farklı yaklaşımları ve stratejileri analiz edebilme. |
P.13.5) Tarihî mirasın korunması ve bu bilincin geniş kitlelere yayılması için yeni fikirler üretebilme. |
P.13.6) Tarihî mirasın korunmasının toplumsal önemini güçlendirebilme. |
|
P16) Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme.
P.16.1) Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. |
P.16.2) Yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkilerini ve hukuki sonuçlarını ifade edebilme. |
P.16.3) Çalışmalarda bilimsellik ve özgünlük ilkelerini gözetebilme. |
P.16.4) Yapılan araştırmaların evrensel etkilerini ve hukuki sonuçlarını inceleyebilme. |
P.16.5) Farklı kaynaklardan elde edilen bilgileri bir araya getirerek yapılan araştırmaların evrensel etkileri ve hukuki sonuçlarını sentezleyebilme. |
P.16.6) Çıkar çatışması, intihal gibi akademik üretim ihlallerini alanıyla ilgili değerlendirebilme. |
|
|
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) |
P3) Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme.
P.3.1) Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. |
P.3.2) Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. |
P.3.3) Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. |
P.3.4) Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. |
P.3.5) Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. |
P.3.6) Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. |
|
P4) Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme.
P.4.1) Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. |
P.4.2) Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. |
P.4.3) Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. |
P.4.4) Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. |
P.4.5) Kültürel değerleri sentezleyerek farklı perspektiflerden sunabilme. |
P.4.6) Değerlerin toplumsal etki ve sonuçlarını özetleyebilme. |
|
P7) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme.
P.7.1) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. |
P.7.2) Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. |
P.7.3) Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. |
P.7.4) Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. |
P.7.5) Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. |
P.7.6) Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. |
|
P9) Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme.
P.9.1) Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. |
P.9.2) İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. |
P.9.3) İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. |
P.9.4) Farklı dillerdeki kaynakları analiz edebilme. |
P.9.5) Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. |
P.9.6) İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkili bir şekilde yorumlayabilme ve içeriğini değerlendirebilme. |
|
P12) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme.
P.12.1) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. |
P.12.2) Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. |
P.12.3) Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. |
P.12.4) Tarih alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek çalışmalar arasında karşılaştırma yapabilme. |
P.12.5) Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. |
P.12.6) Bilgilerini sürekli güncel tutarak yeni bilgileri eleştirebilme. |
|
P15) Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme.
P.15.1) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. |
P.15.2) Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. |
P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.15.4) Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. |
P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. |
|
|
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
P1) Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme.
P.1.1) Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
P.1.2) Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. |
P.1.3) Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. |
P.1.4) Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. |
P.1.5) Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. |
P.1.6) Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. |
|
P5) İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme.
P.5.1) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. |
P.5.2) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. |
P.5.3) İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. |
P.5.4) Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. |
P.5.5) Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. |
P.5.6) Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. |
|
P6) Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme.
P.6.1) Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. |
P.6.2) Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. |
P.6.3) Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. |
P.6.4) Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. |
P.6.5) Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. |
P.6.6) Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. |
|
P8) Tarih alanının gerektirdiği modern bilişim teknolojileri ile iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme ve kendini Türkçe sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme.
P.8.1) Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. |
P.8.2) Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. |
P.8.3) Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. |
P.8.4) Kullanılan bilişim teknolojilerinin verimliliğini analiz edebilme ve etkin iletişim araçlarını kullanarak bilgi akışını yönetebilme. |
P.8.5) Farklı iletişim araçlarını bir araya getirerek etkili iletişim stratejileri oluşturabilme ve sunabilme. |
P.8.6) Türkçe sözlü ve yazılı olarak kendini etkili bir şekilde ifade edebilme ve iletişim becerilerini geliştirme. |
|
P14) Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme.
P.14.1) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. |
P.14.2) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. |
P.14.3) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunları hakkında rapor oluşturabilme. |
P.14.4) Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını yorumlayabilme. |
P.14.5) Çağdaş yöntemleri kullanarak sorunlara çözüm üretebilme ve yeni yaklaşımlar geliştirebilme. |
P.14.6) Oluşturulan çözümlerin etkililiğini değerlendirebilme, uygulama sürecini gözden geçirebilme ve gerekli iyileştirmeleri yapabilme. |
|
|