Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901019 | Sürdürülebilirlik ve Çevre | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, sürdürülebilir kalkınma, çevrenin korunması, çevre kirliliği ile mücadele, iklim değişikliği gibi çevre konularını analiz edebilmek için tasarlanmıştır. Ders kapsamında işlenecek konuların üretim sektörüne yansımaları, ekonomik ve politik bakış açılarıyla ele alınacaktır. Hava, su, toprak kirliliği, atıkların yönetimi, Türkiye ve Dünya'da iklim değişikliği müzakereleri ve karbon piyasalarında yaşanan gelişmeler detaylı bir şekilde tartışılacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; sürdürülebilir kalkınma ilkeleriyle uyumlu, çevresel sorunları ile başa çıkma ve doğal kaynak tüketimine duyarlı faaliyet gösterme ve uygulamalar ortaya koyabilmesi için gerekli teorik bilgiyi kazandırmaktır. Ders boyunca sürdürülebilirlik kavramı model, ölçütler ve geleceğe dair çıkarımlarla açıklanacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kalkınma ve Çevrenin Etkileşim Süreci-1 |
2 | Kalkınma ve Çevrenin Etkileşim Süreci-2 |
3 | Kalkınma ve Çevrenin Etkileşim Süreci-3 |
4 | Çevreyle İlgili Tanımlar |
5 | Çevresel Sorunlar ve Nedenleri |
6 | Uygulanan Çevre Yönetimi Politikaları |
7 | Ara Sınav |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Gelişme-1 |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Gelişme-2 |
10 | Sera Gazları, Kaynakları ve İklim Değişikliği |
11 | Yenilenebilir Enerji |
12 | Karbon Piyasası, Karbon Ticareti |
13 | Sürdürülebilir Atık Yönetimi ve Sıfır Atık |
14 | Ekoverimlilik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çevre ve Şehircilik Bakanlığı yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |