İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İngilizcenin ileri düzeyde zaman kavramları, cümle kurma, konuşulanı anlayarak cevap verme, tarihî konularda yabancı dildeki kaynakları okuyarak anlama.
Dersin Amacı
Öğrenci, lise seviyesi İngilizcesini Tarih bölümü programında kullanabilecek seviyeye getirecektir. Bu ders özellikle seçmeli ve seminer derslerde spesifik konular araştırılırken, yabancı kaynakların kullanılmasına faydalı olacaktır. Bu yöntemle öğrenci metin içerisinde İngilizce gramer ve kelimelerin kullanımını görmüş olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P9 Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. 5
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. P.9.1 1
Ö2 İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. P.9.2 1
Ö3 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Süregelen Gelecek Zaman (Future Continuous Tense), Okuma Parçası
2 Gelecek Öncesi Zaman (Future Perfect Tense), Okuma Parçası
3 Yakın Geçmiş Zaman (Present Perfect Tense), Okuma Parçası
4 Sıfatlar ve Zarflar (Adjectives and Adverbs) (I), Okuma Parçası
5 Sıfatlar ve Zarflar (Adjectives and Adverbs) (II), Okuma Parçası
6 Edilgen Yapı (Active and Passive) (I), Okuma Parçası
7 Edilgen Yapı (Active and Passive) (II), Okuma Parçası
8 -Miş'li Geçmiş Zaman (Past Perfect Tense), Okuma Parçası
9 İsim Cümlecikleri (Noun Clauses), Okuma Parçası
10 Zarf Cümlecikleri (Adverb Clauses), Okuma Parçası
11 Şart Cümleleri (Conditional Sentences), Okuma Parçası
12 Emir Cümleleri (Imperatives), Okuma Parçası
13 Dolaylı Anlatım (Reported Speech), Okuma Parçası
14 İsim Fiiller ve Mastarlar (Gerunds and Infinitives), Okuma Parçası
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Advanced Grammar Worksheets, Andy and Audrey Jackson, Phoenix ELT, 1995.
Practical English Usage, Micheal Swan, OUP, New York, 1995.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P9 P12
Ö1 Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. 5 3
Ö2 İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. 5 3
Ö3 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. 3 5