Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İngilizcenin ileri düzeyde zaman kavramları, cümle kurma, konuşulanı anlayarak cevap verme, tarihî konularda yabancı dildeki kaynakları okuyarak anlama.
Dersin Amacı
Öğrenci, lise seviyesi İngilizcesini Tarih bölümü programında kullanabilecek seviyeye getirecektir. Bu ders özellikle seçmeli ve seminer derslerde spesifik konular araştırılırken, yabancı kaynakların kullanılmasına faydalı olacaktır. Bu yöntemle öğrenci metin içerisinde İngilizce gramer ve kelimelerin kullanımını görmüş olacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P9 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. | 5 |
P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | P.9.1 | 1 |
Ö2 | İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. | P.9.2 | 1 |
Ö3 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Süregelen Gelecek Zaman (Future Continuous Tense), Okuma Parçası |
2 | Gelecek Öncesi Zaman (Future Perfect Tense), Okuma Parçası |
3 | Yakın Geçmiş Zaman (Present Perfect Tense), Okuma Parçası |
4 | Sıfatlar ve Zarflar (Adjectives and Adverbs) (I), Okuma Parçası |
5 | Sıfatlar ve Zarflar (Adjectives and Adverbs) (II), Okuma Parçası |
6 | Edilgen Yapı (Active and Passive) (I), Okuma Parçası |
7 | Edilgen Yapı (Active and Passive) (II), Okuma Parçası |
8 | -Miş'li Geçmiş Zaman (Past Perfect Tense), Okuma Parçası |
9 | İsim Cümlecikleri (Noun Clauses), Okuma Parçası |
10 | Zarf Cümlecikleri (Adverb Clauses), Okuma Parçası |
11 | Şart Cümleleri (Conditional Sentences), Okuma Parçası |
12 | Emir Cümleleri (Imperatives), Okuma Parçası |
13 | Dolaylı Anlatım (Reported Speech), Okuma Parçası |
14 | İsim Fiiller ve Mastarlar (Gerunds and Infinitives), Okuma Parçası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Advanced Grammar Worksheets, Andy and Audrey Jackson, Phoenix ELT, 1995. |
Practical English Usage, Micheal Swan, OUP, New York, 1995. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 | P12 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | 5 | 3 |
Ö2 | İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. | 5 | 3 |
Ö3 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 3 | 5 |