Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99900012 | Yabancı Dil (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, İngilizce farkındalığını artırırken, akademik okuma ve dinleme bazlı iletişimsel becerilerin, eleştirel düşüncenin öğrenci tarafından özümsenmesine önem verir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P9 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. | 5 |
P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | P.9.1 | 1 |
Ö2 | İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. | P.9.2 | 1 |
Ö3 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma. Dersin hedef ve kazanımlarını aktarma. |
2 | "Countries, nationalities, languages"üzerine konuşma. "To be"fiiline giriş. "Jobs"üzerine diyaloglar üretme. "Subject Pronouns"konusuna giriş. (Ünite 1.1 ve 1.2) |
3 | "Everyday Objects"bölümünün işlenmesi. "Possessive adjectives"konusuna giriş. "Cardinal and ordinal numbers"konusuna giriş. Saat ve tarih nasıl söylenir? (Ünite 1.3 ve 1.4) |
4 | "Shops and products"bölümünün işlenmesi. Alışveriş üzerine diyaloglar üretme. "Shopping phrases". İlk ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 1.5) |
5 | "Clothes"üzerine konuşma. "Demonstrative pronouns"nelerdir? Boş zaman aktiviteleri üzerine diyalog üretme. "Simple Present Tense"ile affirmative cümleler kurmak. (Ünite 2.1 ve 2.2) |
6 | "Family members"üzerine konuşmak. "Have got/Has got"nasıl kullanılır? "Take"ve "go"ile kullanılan bazı collocation'lar. "Simple Present Tense ile negative cümleler kurmak ve sorular sormak. (Ünite 2.3 ve 2.4) |
7 | "Chores"bölümünün işlenmesi. Yardım istemek temalı diyaloglar üretmek. İkinci ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 2.5) |
8 | Vize Sınavı |
9 | "Places in city"bölümünün işlenmesi. "There is"ve "There are"ile cümleler kurmak. "Food and drinks"üzerine konuşmak. Sayılabilen ve sayılamayan nesnelerin ayrımı. (Ünite 3.1 ve 3.2) |
10 | "Prepositions of place"konusunun işlenmesi. "Wh"-"how many"-"how much"ile sorular sormak. "Room and furniture"üzerine konuşmak. "a/an/some/any"kullanımları. (Ünite 3.3 ve 3.4) |
11 | "Prepositions of place"konusunun devamı. "Asking for and giving directions"temalı diyaloglar üretme. Üçüncü ünitenin genel bir tekrarı. (Ünite 3.5) |
12 | "Sports"bölümünün işlenmesi. "Present Continuous"ile cümleler kurmak. "Action verbs"ile "state verbs"arasındaki farkı kavramak. "Present Continuous"ile "Simple Present"arasındaki fark üzerine çalışmalar. (Ünite 4.1 ve 4.2) |
13 | "Animals"bölümünün işlenmesi. "Can"ve "cannot"kiplerinin kullanımı. "Goods in bazaar"bölümünün işlenmesi. "Prepositions of time"konusunun işlenmesi. "Like", "dislike"ve "want"ile cümleler kurmak ve konuyla ilgili bir ödev. (Ünite 4.3, 4.4 ve 4.5) |
14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Captain 2 (Blackswan) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 60 | ||
Toplam Yük / 30 | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P9 | P12 |
---|---|---|---|
Ö1 | Tarihî kaynakları incelemek için gerekli olan dillerde temel bilgiye sahip olma. | 5 | 3 |
Ö2 | İlgili dilleri temel düzeyde anlayabilme ve tarihî kaynakları okuyabilme. | 5 | 3 |
Ö3 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 3 | 5 |