İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03381024 Özel Eğitim 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hakan SARI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hakan SARI - [email protected]
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik 238 ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciler özel eğitim gerektiren halleri öğreneceklerdir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 3
P11 Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. 4
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1
Ö2 Alandaki problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. P.11.5 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. P.12.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Özel Eğitimin Tanımı
2 Özel Eğitimle İlgili Temel İlkeler
3 Engelliliği Oluşturan Nedenler
4 Erken Tanı ve Tedavinin Önemi
5 Engele Bakışla İlgili Tarihsel Yaklaşım
6 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (I)
7 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (II)
8 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (III)
9 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (IV)
10 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (V)
11 Zihinsel Engelli, İşitme Engelli, Görme Engelli, Bedensel Engelli, Dil ve İletişim Bozukluğu Olan, Süregelen Hastalığı Olan, Özel Öğrenme Güçlüğü Gösteren, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan, Otistik 238 ve Üstün Yetenekli Çocukların Özellikleri ve Eğitimleri (VI)
12 Farklı Gelişen Çocukların Oyun Yoluyla Eğitimi
13 Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Ailelerinde Gözlenen Tepkiler
14 Ülkemizde Özel Eğitimin Durumu, Bu Amaçla Kurulmuş Kurum ve Kuruluşlar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Özel Eğitim, Editör: Sezgin VURAN, Maya Akademi Yayınları, 2013.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 28 28
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 15 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 36 36
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P11 P12
Ö1 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 3 - -
Ö2 Alandaki problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme. - 4 -
Ö3 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. - - 4