Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03381023 | Afrika Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ahmet KAVAS |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ahmet KAVAS | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
İslam öncesi Afrika. İslami devirde Afrika. Afrika – Osmanlı ilişkileri. Avrupalıların Afrika'yı sömürgeleştirmesi. XX. yüzyılda bağımsızlığını kazanan Afrika devletleri. Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri.
Dersin Amacı
Öğrencilere Afrika'nın İslam öncesinden günümüze kadarki tarihini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | P.10.1 | 1 |
Ö2 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö3 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | P.10.3 | 1 |
Ö4 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö5 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 1 |
Ö6 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | P.10.6 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İslam Öncesi Afrika (I) |
2 | İslam Öncesi Afrika (II) |
3 | İslami Devirde Afrika (I) |
4 | İslami Devirde Afrika (II) |
5 | İslami Devirde Afrika (III) |
6 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (I) |
7 | Afrika – Osmanlı İlişkileri (II) |
8 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (I) |
9 | Avrupalıların Afrika'yı Sömürgeleştirmesi (II) |
10 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (I) |
11 | XX. Yüzyılda Bağımsızlığını Kazanan Afrika Devletleri (II) |
12 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (I) |
13 | Günümüzde Türkiye-Afrika ilişkileri (II) |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Afrika`nın Keşfi/Bu Büyüleyici ve Farklı Kıtanın Keşif Tarihi, Colin HYNSON, Çev. Kerem KESKİNER, Alkım Yayınevi, 2001. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P10 |
---|---|---|
Ö1 | Avrupa ve dünyanın farklı bölgelerindeki milletlerin genel tarihleriyle ilgili temel unsurları tanımlayabilme. | 5 |
Ö2 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | 5 |
Ö3 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | 5 |
Ö4 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | 5 |
Ö5 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | 5 |
Ö6 | Farklı milletlerin tarihlerinin toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme. | 5 |