Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03381022 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikası | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Millî Mücadele döneminde dış politika, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin Atatürk dönemi dış politikası, ikili ilişkileri, milletlerarası kuruluşlardaki yeri ve önemi. Atatürk'ten sonra İsmet İnönü dönemi Türk dış politikasının karakteristik özellikleri. DP, ANAP ve AKP hükümetlerinin dış politikaları.
Dersin Amacı
Türk Dış Politikasını Osmanlı'dan Cumhuriyete karşılaştırmalı olarak incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
| Ö2 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | P.15.4 | 1 |
| Ö3 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Millî Mücadele Döneminde Dış Politika |
| 2 | 1923-1939 Döneminin Türk Dış Politikası Açısından Değerlendirilmesi ve Lozan Anlaşması'nın İncelenmesi |
| 3 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası: Batı Avrupa Devletleriyle İlişkiler, Sovyetler Birliği İle İlişkiler, Yunanistan İle İlişkiler |
| 4 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye'nin Ortadoğu Devletleriyle İlişkileri, Montreux Boğazlar Sözleşmesinin İncelenmesi |
| 5 | 1939-1945 Dönemi Türk Dış Politikasına Bakış |
| 6 | II. Dünya Savaşı'nda Türkiye'nin Savaşan Devletlerle İlişkileri ve Denge Politikası |
| 7 | Türkiye'de Çok Partili Hayata Geçişte Dış Politikanın Etkinliğinin İncelenmesi |
| 8 | 1945-1960 Arası Türk-Dış Politikası |
| 9 | 1945-1960 Dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği İlişkileri, Türkiye-Amerika İlişkileri |
| 10 | 1945-1960 Dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Yunanistan İlişkileri, Türkiye'nin Ortadoğulu Devletlerle İlişkileri |
| 11 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikası |
| 12 | 1960-1980 Döneminde Türkiye-Amerika İlişkileri |
| 13 | 1960-1980 Döneminde Türkiye-Yunanistan İlişkileri (Kıbrıs ve Ege Sorunu) |
| 14 | 1980 Sonrası Türk Dış Politikası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, KOMİSYON, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, İstanbul 2000. |
| Türk Dış Politikası – Cumhuriyet Dönemi I-II, Editör: Mustafa BIYIKLI, Gökkubbe Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P15 |
|---|---|---|
| Ö1 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 5 |
| Ö2 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | 5 |
| Ö3 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 5 |
