Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03381021 | Türk Demokrasi Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Caner ARABACI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Caner ARABACI | C-227 | [email protected] | 7950 |
Dersin İçeriği
Demokrasi kavramının tanımı ve demokrasiye yer veren yönetim şekilleri; Tanzimat dönemi demokrasi hareketleri ve siyasal muhalefet; I. ve II. Meşrutiyet dönemleri demokrasi hareketleri ve siyasal gelişmeler; TBMM'nin kurulması, Milli mücadele döneminde kurulan siyasi cemiyetler ve faaliyetleri; Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu, siyasal gelişmeler ve Atatürk'ün demokrasi uygulamaları; tek parti dönemi ve Türkiye'de çok partili hayata geçiş; 1946-1960 yılları arasında siyasal yapı ve demokrasi uygulamaları.
Dersin Amacı
Türk Demokrasi anlayış ve geleneğini tarihsel zemin içinde öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 4 |
| P16 | Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 1 |
| Ö3 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 1 |
| Ö4 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | P.7.4 | 1 |
| Ö5 | Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. | P.16.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Demokrasi Kavramının Tanımı ve Demokrasiye Yer Veren Yönetim Şekilleri |
| 2 | 19. Yüzyılda Avrupa`da Siyasi ve Demokratik Değişimler |
| 3 | Osmanlı Modernleşmesi Bağlamında Siyasi Alanda Yaşanan Değişimler |
| 4 | Tanzimat Dönemi Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Muhalefet |
| 5 | I. ve II. Meşrutiyet Dönemleri Demokrasi Hareketleri ve Siyasal Gelişmeler |
| 6 | TBMM'nin Kurulması |
| 7 | Millî Mücadele Döneminde Kurulan Siyasi Cemiyetler ve Faaliyetleri |
| 8 | Tek Parti Dönemi |
| 9 | Türkiye'de Çok Partili Hayata Geçiş |
| 10 | İktidar ve Muhalefet Partileri Ölçeğinde İktidar-Muhalefet İlişkisi |
| 11 | 1946-1960 Yılları Arasında Siyasal Yapı ve Demokrasi Uygulamaları |
| 12 | Siyasal Katılım Kültürü ve Kadınların Siyasi Hayata Katılımı |
| 13 | Siyasal Katılımın Göstergesi Olarak Seçimler: Seçim Usulleri, Katılım Oranları ve Oy Verme Davranışları |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türkiye'nin Demokrasi Tarihi I-II (1839-1950), Tevfik ÇAVDAR, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1999-2000. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 17 | 17 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 10 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 23 | 23 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P16 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 5 | - |
| Ö2 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | 5 | - |
| Ö3 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | 5 | - |
| Ö4 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | 5 | - |
| Ö5 | Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. | - | 5 |
