Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03381020 | Türk Hukuk Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
İslamiyet'ten önceki Türk Devlet ve toplumlarında hukuk, İslamiyet ve Türk hukuku anlayışında meydana gelen değişim, Türk-İslam Hukuku, Türk Hukuk'unun batılılaşma süreci, Sened-i İttifak, Gülhane Hattı Hümayunu, Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet hareketleri, Kanun-i Esasi, Cumhuriyet döneminde Türk Hukuk Sistemi'nde yapılan değişiklikler.
Dersin Amacı
Türk Hukukunun ve kurumlarının ortaya çıkışı ve tarihsel süreç içinde geçirdiği dönüşümleri mukayeseli olarak gözler önüne sermek suretiyle hukuk sistemimizin güncel sorunları üzerinde düşündürmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | P.12.3 | 1 |
| Ö3 | Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. | P.12.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İslamiyet'ten Önce Türk Hukuku: Göktürk Devleti ve Hukuk Sistemleri |
| 2 | İslamiyet'ten Önce Türk Hukuku: Uygurlar ve Hukuk Sistemleri |
| 3 | İslamiyet'ten Sonra Türk Hukuku: İslam Hukukunun Kaynakları |
| 4 | İslamiyet Sonrasında Türk Hukukunda Meydana Gelen Değişimler |
| 5 | Türk-İslam Hukuku (I) |
| 6 | Türk-İslam Hukuku (II) |
| 7 | Türk Hukuk'unun Batılılaşma Süreci: Sened-i İttifak |
| 8 | Türk Hukuk'unun Batılılaşma Süreci: Gülhane Hattı Hümayunu |
| 9 | Türk Hukuk'unun Batılılaşma Süreci: Islahat Fermanı |
| 10 | Türk Hukuk'unun Batılılaşma Süreci: I. ve II. Meşrutiyet Hareketleri |
| 11 | Türk Hukuk'unun Batılılaşma Süreci: Kanun-i Esasi |
| 12 | Cumhuriyet Döneminde Türk Hukuk Sistemi'nde Yapılan Değişiklikler (I) |
| 13 | Cumhuriyet Döneminde Türk Hukuk Sistemi'nde Yapılan Değişiklikler (II) |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kadim Dönemler Genel Hukuk Tarihi, İbrahim Erol KOZAK, Palet Yayınları, Konya 2015. |
| Türk Hukuk Tarihi Dersleri, Mustafa AVCI, Mimoza Yayıncılık, 2015. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 5 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. | 5 |
