İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03381019 Türk-İslam Düşünce Tarihi 4 Bahar 8 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
İslam düşüncesinin ortaya çıkması, Türk-İslam düşünürleri ve Batı'ya etkileri. Türk-İslam düşüncesinde değişme ve Batılılaşma sorunu. Cumhuriyet devri Türk düşüncesi.
Dersin Amacı
İslam'ın doğuşundan modernleşme dönemine kadar olan süreçte İslam'ın klasik devrinde siyasal düşüncenin gelişimini incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. P.12.1 1
Ö2 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. P.12.2 1
Ö3 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. P.12.3 1
Ö4 Tarih alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek çalışmalar arasında karşılaştırma yapabilme. P.12.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türk-İslam Kavramının İçeriği ve Kaynak Tanıtımı
2 İslam Öncesi Orta Asya Türk Tecrübesi
3 İslam Düşüncesinin Ortaya Çıkması
4 Türk Düşüncesi: Geçiş Dönemi
5 İslam Düşüncesi (I)
6 İslam Düşüncesi (II)
7 Türk ve İslam Düşüncesi (I)
8 Türk ve İslam Düşüncesi (II)
9 Türk-İslam Düşünürleri ve Batı'ya Etkileri (I)
10 Türk-İslam Düşünürleri ve Batı'ya Etkileri (II)
11 Türk-İslam Düşüncesinde Değişme ve Batılılaşma Sorunu (I)
12 Türk-İslam Düşüncesinde Değişme ve Batılılaşma Sorunu (II)
13 Cumhuriyet Öncesi Türk Düşüncesi
14 Cumhuriyet Devri Türk Düşüncesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türk İslam Düşüncesi Tarihi, Editör. Ömer BOZKURT, Divan Kitap, Ankara 2014.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. 5
Ö2 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. 4
Ö3 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. 5
Ö4 Tarih alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip ederek çalışmalar arasında karşılaştırma yapabilme. 5