İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03380035 Bitirme Tezi 4 Bahar 8 1+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
Tarih alanında her öğrenciye bir bitirme proje hazırlatılacaktır.
Dersin Amacı
Lisans düzeyinde araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 5
P2 Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyabilme ve bilimsel çalışmalarda kullanabilme. 2
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 5
P4 Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. 2
P5 İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. 3
P6 Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme. 5
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 5
P8 Tarih alanının gerektirdiği modern bilişim teknolojileri ile iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme ve kendini Türkçe sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme. 4
P9 Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. 2
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 3
P11 Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. 3
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 3
P13 Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme. 3
P14 Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. 3
P15 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. 3
P16 Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. P.1.2 1
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. P.1.3 1
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1,6
Ö5 Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. P.1.5 1,6
Ö6 Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. P.1.6 1,6
Ö7 Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. P.2.3 6
Ö8 Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. P.2.5 6
Ö9 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. P.3.1 1
Ö10 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. P.3.2 1,6
Ö11 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. P.3.3 1,6
Ö12 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1,6
Ö13 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. P.3.5 1
Ö14 Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. P.3.6 1
Ö15 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. P.4.3 1
Ö16 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. P.4.4 6
Ö17 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. P.5.3 6
Ö18 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. P.5.4 6
Ö19 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. P.5.6 6
Ö20 Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. P.6.1 1
Ö21 Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. P.6.2 1,6
Ö22 Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. P.6.3 6
Ö23 Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. P.6.4 6
Ö24 Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. P.6.5 6
Ö25 Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. P.6.6 1,6
Ö26 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. P.7.1 1,6
Ö27 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 6
Ö28 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. P.7.3 6
Ö29 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. P.7.4 6
Ö30 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. P.7.5 6
Ö31 Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. P.7.6 1
Ö32 Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. P.8.1 6
Ö33 Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. P.8.2 6
Ö34 Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. P.8.3 6
Ö35 İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. P.9.3 6
Ö36 Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. P.9.5 6
Ö37 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 6
Ö38 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. P.10.4 6
Ö39 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. P.10.5 6
Ö40 Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. P.11.4 1
Ö41 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. P.12.2 6
Ö42 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. P.12.3 1,6
Ö43 Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. P.12.5 6
Ö44 Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. P.13.2 1
Ö45 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. P.14.1 6
Ö46 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. P.14.2 6
Ö47 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. P.15.1 6
Ö48 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. P.15.2 6
Ö49 Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. P.16.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti
2 Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti
3 Literatür Taraması
4 Literatür Taraması
5 Literatür Taraması
6 Literatür Taraması
7 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
8 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
9 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
10 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
11 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
12 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
13 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
14 Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ...
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev 1 60 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 16 16
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 50 50
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö2 Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö3 Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö4 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö5 Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö6 Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. 5 4 3 2 3 4 4 2 3 2 3 2 3 3 2 2
Ö7 Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. 2 5 2 1 4 2 3 3 4 1 1 3 1 1 1 1
Ö8 Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. 2 5 2 1 4 2 3 3 4 1 1 3 1 1 1 1
Ö9 Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö10 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö11 Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö12 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö13 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö14 Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. 4 3 5 3 3 4 4 2 3 2 3 2 3 2 2 3
Ö15 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. 2 1 2 5 4 2 2 1 2 1 2 1 4 2 3 2
Ö16 Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. 2 1 2 5 4 2 2 1 2 1 2 1 4 2 3 2
Ö17 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. 3 2 3 3 5 2 3 2 2 2 1 1 2 2 2 1
Ö18 Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. 3 2 3 3 5 2 3 2 2 2 1 1 2 2 2 1
Ö19 Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. 3 2 3 3 5 2 3 2 2 2 1 1 2 2 2 1
Ö20 Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö21 Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö22 Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö23 Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö24 Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö25 Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. 4 3 4 4 4 5 4 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö26 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö27 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö28 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö29 Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö30 Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö31 Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. 4 3 4 3 4 4 5 3 2 3 3 2 2 2 3 3
Ö32 Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. 3 2 2 1 2 2 1 5 4 1 2 3 1 1 1 2
Ö33 Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. 3 2 2 1 2 2 1 5 4 1 2 3 1 1 1 2
Ö34 Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. 3 2 2 1 2 2 1 5 4 1 2 3 1 1 1 2
Ö35 İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. 2 1 3 1 3 1 2 4 5 2 1 3 1 1 1 1
Ö36 Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. 2 1 3 1 3 1 2 4 5 2 1 3 1 1 1 1
Ö37 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. 3 2 3 2 3 3 3 2 1 5 2 3 1 1 2 1
Ö38 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. 3 2 3 2 3 3 3 2 1 5 2 3 1 1 2 1
Ö39 Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. 3 2 3 2 3 3 3 2 1 5 2 3 1 1 2 1
Ö40 Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. 3 2 3 2 2 4 2 3 2 3 5 4 2 1 3 3
Ö41 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. 3 2 3 2 2 4 2 3 2 3 4 5 2 1 3 3
Ö42 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. 3 2 3 2 2 4 2 3 2 3 4 5 2 1 3 3
Ö43 Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. 3 2 3 2 2 4 2 3 2 3 4 5 2 1 3 3
Ö44 Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. 3 2 3 2 1 2 1 2 1 1 2 3 5 1 2 2
Ö45 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. 3 2 3 2 1 2 2 2 1 3 1 2 2 5 4 1
Ö46 Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. 3 2 3 2 1 2 2 2 1 3 1 2 2 5 4 1
Ö47 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. 3 2 3 2 1 2 2 2 1 1 1 2 2 3 5 1
Ö48 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. 3 2 3 2 1 2 2 2 1 1 1 2 2 3 5 1
Ö49 Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. 1 1 1 1 1 3 1 2 1 1 3 3 2 1 2 5