Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03380035 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 1+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Tarih alanında her öğrenciye bir bitirme proje hazırlatılacaktır.
Dersin Amacı
Lisans düzeyinde araştırma yöntem ve tekniklerini öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 5 |
P2 | Osmanlı arşiv kaynaklarını en üst düzeyde okuyabilme ve bilimsel çalışmalarda kullanabilme. | 2 |
P3 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. | 5 |
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 2 |
P5 | İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. | 3 |
P6 | Tarih metodolojisi bilgisiyle, eleştirel düşünme, yorumlama ve değerlendirebilme becerilerine sahip olma ve alanla ilgili çalışmaları ferdî veya ekip hâlinde yürütebilme. | 5 |
P7 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 5 |
P8 | Tarih alanının gerektirdiği modern bilişim teknolojileri ile iletişim araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme ve kendini Türkçe sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme. | 4 |
P9 | Tarihî kaynakları inceleyebilecek düzeyde dilleri kullanabilme. | 2 |
P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 3 |
P11 | Meslek ahlakıyla hareket edebilme ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip olma. | 3 |
P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 3 |
P13 | Tarihî mirası ve dokuyu koruma bilincine sahip olma ve bu bilincin çevreye yayılmasını sağlayabilme. | 3 |
P14 | Türk dünyası ile Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenlerini tanımlayabilme ve bunların temel sorunlarını yorumlayabilme, rapor oluşturabilme ve çağdaş yöntemlerle çözüm üretebilme. | 3 |
P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 3 |
P16 | Tarihî olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanabilme. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | P.1.4 | 1,6 |
Ö5 | Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. | P.1.5 | 1,6 |
Ö6 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | P.1.6 | 1,6 |
Ö7 | Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. | P.2.3 | 6 |
Ö8 | Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. | P.2.5 | 6 |
Ö9 | Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. | P.3.1 | 1 |
Ö10 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | P.3.2 | 1,6 |
Ö11 | Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. | P.3.3 | 1,6 |
Ö12 | Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. | P.3.4 | 1,6 |
Ö13 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. | P.3.5 | 1 |
Ö14 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | P.3.6 | 1 |
Ö15 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | P.4.3 | 1 |
Ö16 | Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. | P.4.4 | 6 |
Ö17 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | P.5.3 | 6 |
Ö18 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | P.5.4 | 6 |
Ö19 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | P.5.6 | 6 |
Ö20 | Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. | P.6.1 | 1 |
Ö21 | Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. | P.6.2 | 1,6 |
Ö22 | Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. | P.6.3 | 6 |
Ö23 | Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. | P.6.4 | 6 |
Ö24 | Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. | P.6.5 | 6 |
Ö25 | Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. | P.6.6 | 1,6 |
Ö26 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | P.7.1 | 1,6 |
Ö27 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | P.7.2 | 6 |
Ö28 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | P.7.3 | 6 |
Ö29 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | P.7.4 | 6 |
Ö30 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | P.7.5 | 6 |
Ö31 | Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. | P.7.6 | 1 |
Ö32 | Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. | P.8.1 | 6 |
Ö33 | Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. | P.8.2 | 6 |
Ö34 | Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. | P.8.3 | 6 |
Ö35 | İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. | P.9.3 | 6 |
Ö36 | Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. | P.9.5 | 6 |
Ö37 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | P.10.3 | 6 |
Ö38 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | P.10.4 | 6 |
Ö39 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | P.10.5 | 6 |
Ö40 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. | P.11.4 | 1 |
Ö41 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 6 |
Ö42 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | P.12.3 | 1,6 |
Ö43 | Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. | P.12.5 | 6 |
Ö44 | Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. | P.13.2 | 1 |
Ö45 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | P.14.1 | 6 |
Ö46 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. | P.14.2 | 6 |
Ö47 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | P.15.1 | 6 |
Ö48 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | P.15.2 | 6 |
Ö49 | Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. | P.16.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
2 | Bitirme Tezinin Konusunun Tespiti |
3 | Literatür Taraması |
4 | Literatür Taraması |
5 | Literatür Taraması |
6 | Literatür Taraması |
7 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
8 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
9 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
10 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
11 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
12 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
13 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
14 | Verilerin Toplanması ve Tezin Yazımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | ... |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | 1 | 60 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 | 50 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 | P11 | P12 | P13 | P14 | P15 | P16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö2 | Tarih alanındaki bilgilerini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında ifade edebilme. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö3 | Tarih alanındaki bilgilerini çalışmalarına uygulayabilme. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö4 | Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö5 | Tarih alanındaki bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri bir araya getirerek yeni çözüm yolları üretebilme. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö6 | Tarih alanında edindiği bilgilerle toplumsal olayları çözümleme yaparak yorumlayabilme. | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Ö7 | Bilimsel çalışmalarda Osmanlı belgelerini etkin bir biçimde kullanabilme. | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö8 | Farklı arşiv belgesi türlerindeki bilgilerden beslenerek yeni çalışmalar ortaya koyabilme. | 2 | 5 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö9 | Tarihî olaylar ve sosyal gelişmeler hakkındaki temel bilgilere erişebilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö10 | Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri süreçleri bağlamında araştırabilme ve özümseyebilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö11 | Tarihle ilgili olayları tartışabilme ve konuyla ilgili çalışma hazırlayabilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö12 | Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö13 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri birleştirebilme ve yeni bakış açıları geliştirebilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö14 | Araştırılan konuların topluma etkilerini değerlendirebilme. | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ö15 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Ö16 | Farklı milletlerin değerleriyle benzerlik ve farklılıklarını ortaya koyabilme. | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Ö17 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Ö18 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Ö19 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Ö20 | Tarih metodolojisi ve çalışma prensipleri hakkında temel bilgiye sahip olma. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö21 | Eleştirel düşünme ve yorumlama becerilerini geliştirebilme ve bu bağlamda tarihsel konuları ifade edebilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö22 | Tarih çalışmalarını bireysel veya ekip içinde uyum hâlinde yürütebilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö23 | Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö24 | Bağımsız veya takım hâlindeyken farklı kaynakları bir araya getirerek tarih çalışmalarına yenilik getirebilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö25 | Tarih metodolojisi bilgisiyle araştırmaların kalitesini değerlendirebilme ve sonuçları özetleyerek çalışmaları geliştirebilme. | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö26 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin temel bilgilere sahip olma. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö27 | Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö28 | Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik olaylara ilişkin çalışmalar hazırlayabilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö29 | Tarihî olayları farklı açılardan bağlantı kurarak analiz edebilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö30 | Farklı dönemlerden veya coğrafyalardan gelen verileri birleştirerek mukayeseli çalışmalar üretebilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö31 | Tarihle ilgili yapılan sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik çalışmaların yöntemlerini ve eksikliklerini eleştirebilme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Ö32 | Modern bilişim teknolojileri ve iletişim araçlarını kullanma konusunda temel bilgiye sahip olma. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ö33 | Alanla ilgili bilişim teknolojilerinin ve iletişim araçlarının gerekliliğini kavrayabilme. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ö34 | Tarih alanında bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yaralanabilme ve çalışmalarında sunum hazırlayarak iletişim araçlarını kullanabilme. | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ö35 | İlgili dillerdeki tarihî kaynakları etkin bir şekilde inceleyebilme ve çalışmalarda kullanabilme. | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö36 | Farklı kaynaklardan gelen bilgileri bir araya getirerek tarihî metinleri sentezleyebilme. | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö37 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Ö38 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Ö39 | Farklı milletlerin tarihleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları sentezleyebilme ve geniş bir perspektif sunabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Ö40 | Alandaki meslek ahlakı kavramının ve toplumsal sorumluluğun gerekliliklerini detaylı bir şekilde inceleyebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ö41 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ö42 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ö43 | Farklı bilgi kaynaklarından gelen yeni gelişmeleri bir araya getirerek geniş bir bakış açısı oluşturabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 3 |
Ö44 | Tarihî mirasın ve kültürel dokunun korunmasının önemini özümseyebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 2 |
Ö45 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların kökenleriyle ilgili temel bilgilere sahip olma. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 |
Ö46 | Türk dünyası ve Türkiye'nin çevresindeki toplulukların sorunlarını açıklayabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 |
Ö47 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 |
Ö48 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 5 | 1 |
Ö49 | Tarihsel olaylar hakkında yapılan araştırmaların evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarına dair temel bilgiye sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 |