İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03380034 Osmanlı Devleti'nde Siyasi Akımlar 4 Bahar 8 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Ali BEYHAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet Ali BEYHAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Tanzimat'tan sonra Osmanlı Devleti'nde siyasi gelişmeler, İttihat ve Terakki dönemi siyasi hayatı, cemiyetler.
Dersin Amacı
19. ve 20. yüzyıl başlarında Osmanlı düşünce dünyası ve toplumunu etkisi altında bırakan fikir akımlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 4
P3 Tarihî olayları ve sosyal gelişmeleri araştırabilme, tartışabilme ve farklı disiplinlerle bağlantı kurarak analiz edebilme. 5
P5 İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. 4
P7 Tarihle ilgili sosyal, siyasi, kültürel ve iktisadi olayları tanımlayabilme, analiz edebilme ve mukayeseli çalışmalar üretebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. P.1.4 1
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. P.3.4 1
Ö3 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. P.5.1 1
Ö4 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. P.7.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kavramlar (Milliyetçilik, İslamcılık, Osmanlıcılık, Türkçülük-Turancılık)
2 Fransız İhtilali ve Fikri Etkileri
3 Tanzimat ve Islahat Fermanları
4 Yeni Osmanlılar
5 Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa (I)
6 Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa (II)
7 Osmanlıcılık
8 İslamcılık
9 Türkçülük-Turancılık
10 Batıcılık
11 İttihat ve Terakki Dönemi Siyasi Hayat
12 II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Adamları ve Yayın Organları (I)
13 II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Adamları ve Yayın Organları (II)
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, Şerif MARDİN, İletişim Yayınları, İstanbul 2001.
Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, Şerif MARDİN, İletişim Yayınları, İstanbul 2008.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 22 22
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P7
Ö1 Bilgiyi derinlemesine inceleme ve farklı bağlamlarda analiz edebilme. 4 - - -
Ö2 Olayları derinlemesine inceleyerek farklı bakış açılarıyla ilişki kurabilme. - 5 - -
Ö3 İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. - - 4 -
Ö4 Tarihî olayları ve bu olayların sosyal, siyasi, kültürel ve ekonomik yönlerini açıklayabilme. - - - 4