Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03380034 | Osmanlı Devleti'nde Siyasi Akımlar | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Mehmet Ali BEYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Mehmet Ali BEYHAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Tanzimat'tan sonra Osmanlı Devleti'nde siyasi gelişmeler, İttihat ve Terakki dönemi siyasi hayatı, cemiyetler.
Dersin Amacı
19. ve 20. yüzyıl başlarında Osmanlı düşünce dünyası ve toplumunu etkisi altında bırakan fikir akımlarını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kavramlar (Milliyetçilik, İslamcılık, Osmanlıcılık, Türkçülük-Turancılık) |
2 | Fransız İhtilali ve Fikri Etkileri |
3 | Tanzimat ve Islahat Fermanları |
4 | Yeni Osmanlılar |
5 | Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa (I) |
6 | Namık Kemal, Ali Suavi, Ziya Paşa (II) |
7 | Osmanlıcılık |
8 | İslamcılık |
9 | Türkçülük-Turancılık |
10 | Batıcılık |
11 | İttihat ve Terakki Dönemi Siyasi Hayat |
12 | II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Adamları ve Yayın Organları (I) |
13 | II. Meşrutiyet Dönemi Fikir Adamları ve Yayın Organları (II) |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Jön Türklerin Siyasi Fikirleri 1895-1908, Şerif MARDİN, İletişim Yayınları, İstanbul 2001. |
Yeni Osmanlı Düşüncesinin Doğuşu, Şerif MARDİN, İletişim Yayınları, İstanbul 2008. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |