Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03380033 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | 4 | Bahar | 8 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 |
Dersin İçeriği
I. Dünya Savaşı öncesinde Avrupa ve Ortadoğu. Kafkaslardaki siyasi ve ekonomik durum. Devletleri I. Dünya Savaşı'na götüren sebepler. I. Dünya Savaşı sonrasında yapılan antlaşmalar. Mondros Ateşkes anlaşması ve ulusal direnişin sembolü olan Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkışı ve Anadolu'da kongreler.
Dersin Amacı
Dersin amacı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş aşamaları ve değişim detayları incelenerek, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel faaliyet ve devrimlerin öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. | 2 |
P4 | Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. | 3 |
P15 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | P.4.1 | 1 |
Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | P.4.2 | 1 |
Ö4 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | P.4.3 | 1 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | P.15.2 | 1 |
Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
Ö8 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | P.15.4 | 1 |
Ö9 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
Ö10 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | I. Dünya Savaşı Öncesinde Avrupa ve Ortadoğu |
2 | Kafkaslardaki Siyasi ve Ekonomik Durum |
3 | Devletleri I. Dünya Savaşı'na Götüren Sebepler |
4 | I. Dünya Savaşı Sonrasında Yapılan Antlaşmalar |
5 | Mondros Ateşkes Anlaşması Ve Ulusal Direnişin Sembolü Olan Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı |
6 | Anadolu'da Kongreler |
7 | Cumhuriyet`in İlanı ve Yeniden Yapılanma |
8 | Siyasi Alanda Yeniden Yapılanma |
9 | Sosyal ve Ekonomik Alanda Gelişmeler |
10 | Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Muhalefet |
11 | Şeyh Said İsyanı ve Takrir-i Sükûn Kanunu |
12 | Devrimler |
13 | 1929 Dünya Ekonomik Krizi ve Serbest Fırkanın Kurulması |
14 | Atatürk Dönemi Dış Politika |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Ders Notları; Durmuş YALÇIN, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, , Ankara 2000. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P15 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | - | - | - |
Ö2 | Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. | - | - | - |
Ö3 | Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. | - | - | - |
Ö4 | Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. | - | - | - |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. | 4 | 4 | 4 |
Ö6 | Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö7 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö8 | Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. | 5 | 5 | 4 |
Ö9 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 5 | 5 | 5 |
Ö10 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. | 5 | 5 | 5 |