İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03380033 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 4 Bahar 8 2+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ömer AKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ömer AKDAĞ C-233 [email protected] 7472
Dersin İçeriği
I. Dünya Savaşı öncesinde Avrupa ve Ortadoğu. Kafkaslardaki siyasi ve ekonomik durum. Devletleri I. Dünya Savaşı'na götüren sebepler. I. Dünya Savaşı sonrasında yapılan antlaşmalar. Mondros Ateşkes anlaşması ve ulusal direnişin sembolü olan Mustafa Kemal'in Samsun'a çıkışı ve Anadolu'da kongreler.
Dersin Amacı
Dersin amacı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş aşamaları ve değişim detayları incelenerek, siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel faaliyet ve devrimlerin öğretilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Tarih alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bu bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme, çözümleyebilme ve uygulayabilme. 2
P4 Millî ve manevi kültür değerleri hakkında gerekli bilgiyi kazanabilme ve alanla ilgili bilgilerini başkalarına aktarabilme. 3
P15 Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluş sürecini açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu saptayabilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. P.1.1 1
Ö2 Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. P.4.1 1
Ö3 Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. P.4.2 1
Ö4 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. P.4.3 1
Ö5 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. P.15.1 1
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. P.15.2 1
Ö7 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. P.15.3 1
Ö8 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. P.15.4 1
Ö9 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. P.15.5 1
Ö10 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. P.15.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 I. Dünya Savaşı Öncesinde Avrupa ve Ortadoğu
2 Kafkaslardaki Siyasi ve Ekonomik Durum
3 Devletleri I. Dünya Savaşı'na Götüren Sebepler
4 I. Dünya Savaşı Sonrasında Yapılan Antlaşmalar
5 Mondros Ateşkes Anlaşması Ve Ulusal Direnişin Sembolü Olan Mustafa Kemal'in Samsun'a Çıkışı
6 Anadolu'da Kongreler
7 Cumhuriyet`in İlanı ve Yeniden Yapılanma
8 Siyasi Alanda Yeniden Yapılanma
9 Sosyal ve Ekonomik Alanda Gelişmeler
10 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası ve Muhalefet
11 Şeyh Said İsyanı ve Takrir-i Sükûn Kanunu
12 Devrimler
13 1929 Dünya Ekonomik Krizi ve Serbest Fırkanın Kurulması
14 Atatürk Dönemi Dış Politika
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ömer AKDAĞ, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Ders Notları; Durmuş YALÇIN, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, , Ankara 2000.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P15
Ö1 Tarih alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. - - -
Ö2 Millî ve manevi kültür değerlerine ilişkin temel bilgiye sahip olma. - - -
Ö3 Millî ve manevi kültür değerlerini içselleştirebilme. - - -
Ö4 Millî ve manevi kültür değerlerini etkili bir şekilde başkalarına aktarabilme ve paylaşabilme. - - -
Ö5 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ifade edebilme. 4 4 4
Ö6 Türkiye'nin kuruluş sürecini açıklayabilme. 5 5 5
Ö7 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. 5 5 5
Ö8 Türkiye'nin dünya tarihi içerisindeki konumunu tahlil edebilme. 5 5 4
Ö9 Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. 5 5 5
Ö10 Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihsel ve toplumsal etkilerini özetleyebilme. 5 5 5