Tarih
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03380032 | Osmanlı Tarihi V | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. İbrahim YILMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. İbrahim YILMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
1798-1802 Osmanlı- Fransız Savaşı, Fransa'nın Mısır Seferinden sonra Osmanlı- İngiliz, Osmanlı- Fransız ilişkileri, 1806-1812 Osmanlı-Rus, İngiliz Savaşı (Bükreş Anlaşması), 1821-1823 Osmanlı-İran Savaşı, 1828-1829 Osmanlı- Rus Savaşı (Edirne Anlaşması), Cezayir'in İşgali, Mehmet Ali Paşa İsyanı ve Mısır Sorunu, Boğazlar Sorunu 1841 Londra Boğazlar Anlaşması, Kırım Harbi ve Paris Anlaşması, Sırp, Mora, Karadağ, Eflak- Boğdan ayaklanmaları, Cidde-Suriye Olayları, Girit İsyanı, 1877-1878 Osmanlı- Rus Savaşı (Ayastefanos ve Berlin antlaşmaları), Kıbrıs'ın İngiltere'ye Geçişi, Bosna-Hersek, Tunus'un işgali, 1897 Osmanlı-Yunan savaşı, Doğu Rumeli Sorunu, Makedonya Sorunu. Balkan harbi, I. Dünya savaşı.
Dersin Amacı
Osmanlı Devleti'nin yıkılma sürecini ve sosyal, siyasal, kültürel yenileşmelerini değerlendirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P5 | İslam, Selçuklu, Osmanlı tarihi ve kaynakları hakkında gerekli donanıma sahip olma ve bunların özellikleri ile zamana bağlı değişim süreçlerini açıklayabilme, karşılaştırabilme ve gösterebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | P.5.1 | 1 |
Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | P.5.2 | 1 |
Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | P.5.3 | 1 |
Ö4 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | P.5.4 | 1,3 |
Ö5 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | P.5.5 | 1,3 |
Ö6 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | P.5.6 | 1,3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | III. Selim Dönemi (1789-1807) |
2 | III. Selim Dönemi Islahat Hareketleri (Nizam-ı Cedit) |
3 | IV. Mustafa Dönemi (1807-1808) |
4 | II. Mahmud Dönemi (1808-1839) |
5 | Milliyetçilik Fikirlerinin Osmanlı İmparatorluğunda Yayılması ve Sırp İsyanı |
6 | Yunan İsyanı |
7 | Mısır Valisi Mehmet Ali Paşanın İsyanı |
8 | II. Mahmut Dönemi Islahat Hareketleri |
9 | 1839 Tanzimat Fermanın İlanı |
10 | I. Abdülmecid Dönemi (1839-1861) |
11 | Kırım Savaşı ve 1856 Islahat Fermanı |
12 | I. Abdülaziz Dönemi (1861-1876) |
13 | II. Abdülhamid Dönemi (1876-1908) |
14 | VI. Mehmed Vahdettin Dönemi (1918-1922) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Osmanlı Tarihi VI. (Islâhat Fermam Devri), Enver Ziya KARAL, TTK, Ankara 1954. |
Osmanlı Tarihi VII (Abdülaziz Devri), Enver Ziya KARAL, TTK, Ankara 1956. | |
Osmanlı Tarihi VIII (Birinci Meşrutiyet ve İstibdat Devirleri), Enver Ziya KARAL, TTK, Ankara 1962. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi ile ilgili bilgileri tanıyabilme. | 5 |
Ö2 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihi hakkındaki bilgileri açıklayabilme. | 5 |
Ö3 | İslam, Selçuklu ve Osmanlı tarihlerinin özelliklerini karşılaştırarak aktarabilme. | 5 |
Ö4 | Tarihî dönemler ile farklı zaman dilimlerindeki milletler veya kültürleri arasında bağ kurabilme. | 5 |
Ö5 | Tarihî dönemlerin özelliklerini ve zamana bağlı değişim süreçlerini tahlil edebilme ve gösterebilme. | 5 |
Ö6 | Tarihî dönemlerin ve kaynakların toplumsal, kültürel ve tarihsel etkilerine eleştiriler getirebilme. | 5 |