İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03371018 Türk-Ermeni İlişkileri 4 Güz 7 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
Türkiye Selçukluları ve Osmanlı devletlerinde Ermeniler ve Türk-Ermeni ilişkileri.
Dersin Amacı
Türk-Ermeni ilişkilerini detaylı bir şekilde incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P10 Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. P.10.2 1
Ö2 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. P.10.3 1
Ö3 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. P.10.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türk-Ermeni İlişkilerinin Bibliyografyası
2 Doğu Anadolu'da Yaşayan Ermeni Prenslikler ve Siyasi Durumları, Ermenilerin Dini, Menşei ve Yaşadıkları Bölgeler
3 Büyük Selçuklu-Ermeni İlişkileri
4 Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (I)
5 Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (II)
6 Osmanlı Devleti'nin Kuruluş Yılları ve İstanbul'un Fethiyle Türk-Ermeni İlişkilerindeki Gelişmeler
7 Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (I)
8 Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (II)
9 18-19. Yüzyıllar Arasında Ermenilerin Türk Toplumu İçindeki Yeri ve Konumları
10 Klasik Osmanlı Döneminde Osmanlı Devleti'nin Gayrimüslim Politikaları
11 Osmanlı-Rus Savaşı (1877-1878) Sonrası Ermeni Problemi
12 Osmanlı Devleti'nin Ermenilere Yönelik Reform Faaliyetleri
13 Ermeni Komitelerinin Kuruluşu ve İsyanları
14 1908'den I. Dünya Savaşına Kadar Türk-Ermeni İlişkileri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Türk Ermeni İlişkileri, Sedat LAÇİNER, Kaknüs Yayınları, 2004.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P10
Ö1 Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. 5
Ö2 Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. 5
Ö3 Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. 5