Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03371018 | Türk-Ermeni İlişkileri | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
Türkiye Selçukluları ve Osmanlı devletlerinde Ermeniler ve Türk-Ermeni ilişkileri.
Dersin Amacı
Türk-Ermeni ilişkilerini detaylı bir şekilde incelemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Avrupa başta olmak üzere dünyanın değişik yerlerinde yaşayan farklı milletlerin tarihleri hakkında genel bilgiye sahip olma. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | P.10.2 | 1 |
| Ö2 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | P.10.3 | 1 |
| Ö3 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | P.10.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Türk-Ermeni İlişkilerinin Bibliyografyası |
| 2 | Doğu Anadolu'da Yaşayan Ermeni Prenslikler ve Siyasi Durumları, Ermenilerin Dini, Menşei ve Yaşadıkları Bölgeler |
| 3 | Büyük Selçuklu-Ermeni İlişkileri |
| 4 | Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (I) |
| 5 | Anadolu Selçukluları ve Beylikler Döneminde Türk-Ermeni İlişkileri (II) |
| 6 | Osmanlı Devleti'nin Kuruluş Yılları ve İstanbul'un Fethiyle Türk-Ermeni İlişkilerindeki Gelişmeler |
| 7 | Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (I) |
| 8 | Ermenilerin 17. Yüzyılın Sonlarına Kadar Elde Ettikleri Dini, Sosyal ve Ekonomik Atılımlar (II) |
| 9 | 18-19. Yüzyıllar Arasında Ermenilerin Türk Toplumu İçindeki Yeri ve Konumları |
| 10 | Klasik Osmanlı Döneminde Osmanlı Devleti'nin Gayrimüslim Politikaları |
| 11 | Osmanlı-Rus Savaşı (1877-1878) Sonrası Ermeni Problemi |
| 12 | Osmanlı Devleti'nin Ermenilere Yönelik Reform Faaliyetleri |
| 13 | Ermeni Komitelerinin Kuruluşu ve İsyanları |
| 14 | 1908'den I. Dünya Savaşına Kadar Türk-Ermeni İlişkileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türk Ermeni İlişkileri, Sedat LAÇİNER, Kaknüs Yayınları, 2004. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı milletlerin tarihleri hakkındaki temel bilgileri açıklayabilme. | 5 |
| Ö2 | Farklı milletlerin tarihlerini genel hatlarıyla ifade edebilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı milletlerin tarihlerini detaylı bir şekilde inceleyebilme ve kapsamlı bir anlayış geliştirebilme. | 5 |
