Tarih
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03371015 | İslam Tasavvufu | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ | C-229 | [email protected] | 7647 |
Dersin İçeriği
İslam dünyasında tasavvufun ortaya çıkması, tasavvufa dair yazılan eserler, Selçuklu ve Osmanlı'da tasavvufi akımlar. Ünlü Türk mutasavvıfları.
Dersin Amacı
Öğrencilere tasavvufun doğumu, gelişimi ve etkileri hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. | P.12.1 | 1 |
| Ö2 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | P.12.2 | 1 |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | P.12.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tasavvuf ve Tasavvuf Tarihinin Temel Kaynakları |
| 2 | Tasavvufun Diğer İlimlerle Olan İlişkisi |
| 3 | Tasavvufun Tarifi, Konusu ve Gayesi |
| 4 | Tasavvuf İlminin Ortaya Çıkışı ve Özellikleri |
| 5 | Tasavvuf Kelimesinin Menşei |
| 6 | Tasavvuf Tarihinin Dönemleri: Peygamber Zamanı |
| 7 | 4 Halife Dönemi |
| 8 | Emeviler Dönemi |
| 9 | Abbasiler Dönemi |
| 10 | Selçuklular Dönemindeki Tasavvufi Akımlar |
| 11 | Selçuklular Dönemindeki Tasavvufi Akımlar |
| 12 | Osmanlılar Dönemindeki Tasavvufi Akımlar |
| 13 | Osmanlılar Dönemindeki Tasavvufi Akımlar |
| 14 | Ünlü Türk Mutasavvıfları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İslam Tasavvufu Üzerine, Muhammed TANCİ, Çev. Bekir TOPALOĞLU, Damla Yayınevi, İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 10 | 30 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P12 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. | 5 |
| Ö2 | Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. | 5 |
| Ö3 | Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. | 5 |
