İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Tarih Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03371015 İslam Tasavvufu 4 Güz 7 2+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Yusuf KÜÇÜKDAĞ C-229 [email protected] 7647
Dersin İçeriği
İslam dünyasında tasavvufun ortaya çıkması, tasavvufa dair yazılan eserler, Selçuklu ve Osmanlı'da tasavvufi akımlar. Ünlü Türk mutasavvıfları.
Dersin Amacı
Öğrencilere tasavvufun doğumu, gelişimi ve etkileri hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme; alandaki ve aynı zamanda ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme ve bilgilerini sürekli güncelleyebilme. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. P.12.1 1
Ö2 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. P.12.2 1
Ö3 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. P.12.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tasavvuf ve Tasavvuf Tarihinin Temel Kaynakları
2 Tasavvufun Diğer İlimlerle Olan İlişkisi
3 Tasavvufun Tarifi, Konusu ve Gayesi
4 Tasavvuf İlminin Ortaya Çıkışı ve Özellikleri
5 Tasavvuf Kelimesinin Menşei
6 Tasavvuf Tarihinin Dönemleri: Peygamber Zamanı
7 4 Halife Dönemi
8 Emeviler Dönemi
9 Abbasiler Dönemi
10 Selçuklular Dönemindeki Tasavvufi Akımlar
11 Selçuklular Dönemindeki Tasavvufi Akımlar
12 Osmanlılar Dönemindeki Tasavvufi Akımlar
13 Osmanlılar Dönemindeki Tasavvufi Akımlar
14 Ünlü Türk Mutasavvıfları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İslam Tasavvufu Üzerine, Muhammed TANCİ, Çev. Bekir TOPALOĞLU, Damla Yayınevi, İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 10 30
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 10 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P12
Ö1 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları tanımlayabilme. 5
Ö2 Alandaki ve ilgili diğer alanlardaki yeni gelişmeleri takip edebilme. 5
Ö3 Farklı disiplinlerle iş birliği kurarak yeni bilgileri çalışmalara uygulayabilme. 5